אילון מאסק החליט: זו המנכ"לית החדשה של טוויטר

מאסק הודיע כי יפרוש בעוד כשישה שבועות מתפקיד מנכ"ל טוויטר ויכהן כיו"ר מנהל וכ-CTO, מפקח על מוצרים, תוכנות ומערכות הפעלה • הוא הודיע בציוץ כי אישה תחליף אותו בתפקיד, ולאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם את זהותה, מאסק אישר את הפרטים

אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

לאחר שאילון מאסק הודיע כי הוא פורש מתפקיד מנכ"ל טוויטר, וכי הוא יעבור לכהן כיו"ר מנהל ו-CTO, מפקח על מוצרים, תוכנות ומערכות הפעלה, היום אישר את פרסום ה"וול סטריט ג'ורנל" כי לינדה יאקרינו, יו"ר הפרסום והשותפויות העולמיות של NBC יוניברסל, תחליף אותו בתפקיד. כראש מכירות הפרסום של NBCU, יאקרינו שימשה בתפקיד מפתח בהשקת שירות הסטרימינג הנתמך בפרסומות של החברה Peacock. היא עובדת בחברה יותר מעשור.

"אני נרגש לקבל את פני לינדה יאקרינו כמנכ"לית החדשה של טוויטר!", מאסק צייץ בטוויטר. הוא כתב כי לינדה תתמקד בעיקר בפעילות העסקית, בעוד הוא עצמו יתעסק בעיצוב המותר ובטכנולוגיה חדשה. בכך מאסק למעשה מאשר סופית שהוא עדיין יהיה מעורב בהיבטי החברה, בטח מאפייני הרשת החברתית. בציוץ קודם אמר כי לינדה תתחיל בעוד כשישה שבועות את תפקידה.

בציוצים השונים הוא ציין שוב ושוב את "X", התוכנית שלו להפוך את טוויטר לאפליקציית הכל. מדובר בשירות שיש בתוכו הרבה יותר שימושים מאשר פעולה אחת, בדומה לגרסה הסינית WeChat. עדיין לא ברור מה אילון מאסק מתכנן לטוויטר. עם זאת, דיווח נוסף הצביע על כך שמאסק רכש רכיבי GPU רבים, שבבים המשמשים לעיבוד מידע רב, ובעיקר מיועדים לשימושי בינה מלאכותית.

לינדה הצטרפה ל-NBCUniversal בשנת 2011. הצטרפותה לטוויטר תביא לרשת החברתית קשרים חשובים עם מנהלי שיווק בכירים ומנהלי פרסום נוספים, בימים בהם הפלטפורמה רואה מפרסמים שבורחים מאז השלמת הרכישה על ידי מאסק, ולכן מפסידה מיליארדי דולרים. חברות רבות החליטו להפסיק לפרסם בטוויטר מאז שמאסק רכש אותה ב-44 מיליארד דולרים, בעיקר כי חששו להגברת שיח השנאה בפלטפורמה ובדיונים פוגעניים. כדי לפצות על אובדן ההכנסות הללו, מאסק הכניס את מודל הוי הכחול בתשלום והוי הכתום לארגונים (בתשלום 1,000 דולרים לחודש).

מניית טסלה  קפצה ביותר מ-2% לאחר ההכרזה של מאסק.

משקיעי טסלה הראו סימני דאגה מכך שדעתו של מאסק מוסחת מדי על ידי הפעלת טוויטר וטענו שהוא צריך להפנות את זמנו לניהול חברת הרכב החשמלי, שבה הוא גם מכהן כמנכ"ל. באפריל, שורה של בעלי מניות מתקדמים של טסלה דחקו בפומבי במועצת המנהלים של טסלה להבטיח שמאסק יקדיש יותר זמן לחברת הרכב.