דוח האבטלה מראה: מספר המועסקים בהייטק לא נפגע ואף עלה

הנתונים המורחבים לסקר כוח-האדם של חודש אפריל מתפרסמים היום ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה • עפ"י הדוח, אחוז האבטלה הגבוה ביותר בחודש אפריל היה במחוז ירושלים עם 5.3%, והמחוז עם השיעור הנמוך ביותר היה תל אביב עם 2.5% • באופן מפתיע, נראה כי ענף ההייטק לא נפגע מגלי הפיטורים האחרונים שחלו בענף

לשכת התעסוקה בתל אביב / צילום: שירות תעסוקה
לשכת התעסוקה בתל אביב / צילום: שירות תעסוקה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ב') את הנתונים המורחבים לסקר כוח-האדם של חודש אפריל 2023. הפרסום המורחב מצביע על מגמות שונות בשוק העבודה הישראלי בחודש שעבר שלא פורסמו לפני כן. בין היתר, הדוח מציג פילוחים לפי מין, מחוז וסוג מקצוע.  

הפנים של יוקר המחיה: מרוויחים 20 אלף שקל ולא מצליחים לצאת לנופש 
שלמו 2% ממחיר הדירה: המבצעים בשוק הנדל"ן עולים מדרגה, וגם הסיכון | ניתוח

על-פי הדיווח מהשבוע שעבר, שיעור האבטלה בישראל בניכוי עונתיות בחודש אפריל 2023 ירד מ-3.8% בחודש הקודם ל-3.6% כעת. שיעור התעסוקה עצמו וגם אחוז ההשתתפות בכוח העבודה נשארו זהים לעומת החודש שעבר. 

כעת, הדוח המורחב מציג כי באפריל 2023 אחוז הבלתי מועסקים (שיעור האבטלה) הגבוה ביותר מגיל 15 ומעלה היה במחוז ירושלים - 5.3%. המחוז עם שיעור האבטלה הנמוך ביותר היה מחוז תל אביב עם 2.5%.

באופן בלתי צפוי, ענף ההייטק לא נפגע מגלי הפיטורים האחרונים החלים בענף, ונראה כי בחודש אפריל מספר המועסקים בענפי ההייטק אף עלה. סקטור ההייטק מהווה מקור לדאגה עבור המשק הישראלי, בעקבות חשיבותו כמנוע הצמיחה החזק ביותר במשק.

עם זאת, נתוני הלמ"ס מראים כי מספר השכירים בתחום ההייטק עלה באפריל 2023 לכ-454 אלף (זאת לעומת כ- 453 אלף בחודש הקודם). חלקם של השכירים בתחום ההייטק מכלל השכירים הגיע באפריל 2023 ל-12.0%, ללא שינוי לעומת חודש מרץ.

נתוני האבטלה, נזכיר, מציגים תמונת מצב שבה שוק העבודה ממשיך להיות הדוק למרות עליות הריבית האגרסיביות של בנק ישראל. שוק העבודה ההדוק הוא אחד האלמנטים אותם מציינים בבנק ישראל כסיבה לעליות הריבית התכופות, כאשר לחצי השכר הנובעים משוק עבודה הדוק מעלות את האינפלציה.