בורסות עולם | סיקור שוטף

שוקי אירופה ננעלו בירידות מתונות; הנפט נחלש קלות, הזהב יציב

בורסות אירופה סיימו את היום בירידות קלות • היום לא יתקיים מסחר בבורסות של לונדון וארה"ב • מדד הניקיי בטוקיו טיפס בכ-1% ועלה לשיא של 33 שנים

בורסת פרנקפורט / צילום: Shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

18:45

בורסות אירופה ננעלו בירידות קלות. מדד דאקס ומדד קאק השיל 0.2% כל אחד, יורוסטוקס 50 איבד 0.4%. בלונדון לא התקיים מסחר היום.

גם בוול סטריט אין מסחר היום לרגל יום הזיכרון בארהב. החוזים העתידיים מאותתים כי מחר צפויה פתיחה חיובית, והם רושמים עליות של עד 0.4%.

בזירת הסחורות נחלשים מחירי הנפט הגולמי ב-0.6%, כאשר מחיר הנפט מסוג ברנט נסוג ל-76.4 דולר לחבית. הזהב נסחר ביציבות.

17:30

המסחר בבורסות אירופה ממשיך להתקיים במגמה שלילית מתונה. מדד דאקס הגרמני יורד ב-0.3% וכך גם קאק הצרפתי, יורוסטוקס 50 הכלל אירופי מאבד 0.4% וירידות בשיעורים דומים נרשמות גם באמסטרדם, מדריד, מילאנו, וינה ובריסל. 

דיוויד בנימינוב, אנליסט מחקר ב-Global X, מעריך כי הדוח של אנבידיה  הוכיח שהבינה המלאכותית אינה טרנד חולף. "החברה דיווחה על תוצאות מצוינות והציגה תחזית מטאורית לרבעון הנוכחי. ניתן לראות כי ה-AI עובר משלב האימוץ הראשוני לשלב האימוץ הנרחב, מה שהופך את הטכנולוגיה לאבן בסיס כמעט בכל תחום. כל זה מזמן הזדמנויות רבות במגוון תחומים", מציין בנימינוב.

בגלובל X מעריכים שעוד מניות שבבים צפויות לצאת נשכרות מהמגמה, בהן AMD , קבלנית הייצור TSMC  וספקית הציוד לייצור שבבים ASML . "גם ספקיות ענן כמו גוגל ומיקרוסופט, שמספקות גישה ליישומי AI דרך הענן, בעמדה טובה", הוא מעריך.

15:35

המגמה השלילית באירופה נמשכת והירידות של המדדים המרכזיים נעות בין 0.3% ל-0.5%. במקביל נמשכות העליות במסחר על החוזים בוול סטריט.

קבוצת הנכסים השוודית SBB  מטפסת בכ-4% לאחר שהודיעה שהיא בוחנת אפשרויות אסטרטגיות, כולל מכירה של החברה או של נכסים ספציפיים. מניות החברה צנחו ב-80% בשנה האחרונה בעוד היא נאבקת בסביבת הריבית הגבוהה.

הלירה הטורקית ממשיכה לאבד גובה לאחר שהנשיא המכהן רג'פ טאיפ ארדואן הבטיח את ניצחונו בבחירות לנשיאות ב-2023, והאריך את שלטונו לעשור שלישי. בשפל הגיע המטבע הטורקי לרמה של 20.06 מול הדולר, וכעת נסחרת הלירה סביב 20.1 דולר.

13:45

בורסות אירופה עברו לירידות קלות. מדד דאקס ומדד קאק יורדים בכ-0.1% ויורוסטוקס 50 הכלל אירופי נסוג ב-0.2%. בלונדון, נזכיר, לא מתקיים מסחר היום (וגם בארה"ב לא ייפתח המסחר אחה"צ בשל יום הזיכרון).

זירת המסחר בחוזים העתידיים בוול סטריט כן פעילה, ונרשמות בה עליות של 0.1% עד 0.4% בשלושת המדדים העיקריים. 

בזירת הסחורות נרשמות ירידות של כ-0.2%-0.4% במחירי הנפט הגולמי, כך שהנפט האמריקאי נסוג ל-72.6 דולר לחבית והברנט יורד ל-76.5 דולר לחבית. לצד זאת הגז הטבעי מטפס בכ-0.6% וחוזי הגז באירופה (TTF) קופצים בקרוב ל-3%, לרמה של 25.2 אירו למגה-וואט/שעה. הזהב יציב ברמה של 1,945 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו המגמה חיובית: הביטקוין מטפס ב-2.5% ונסחר סביב 27.8 אלף דולר, והאת'ריום עולה בשיעור דומה וחוצה את רף ה-1,900 דולר פר מטבע.

11:45

מאקרו אסיה: נתוני הייצוא והייבוא בהונג קונג בחודש אפריל היו טובים מהצפוי, על אף שהעידו על ירידות משמעותיות בהשוואה לאפריל אשתקד. הייצוא נחתך ב-13% בהשוואה לשנה שעברה (אך התחזית הייתה שייפול ב-21.6%) והייבוא ירד ב-11.9%, בהשוואה לצפי שיצנח ב-16.5%.

מדד המאזן המסחרי, שמודד את ההפרש בין יצוא ויבוא סחורות (המרכיב הגדול ביותר של מאזן התשלומים של המדינה) הסתכם באפריל במינוס 36.6 מיליארד דולר הונג קונגי, הרבה מעל הצפי למינוס 25.7 מיליארד (ובהשוואה למינוס 40.6 מיליארד בחודש מרץ). 

בתוך כך נמשכות העליות המתונות בבורסות אירופה, בשיעורים של 0.1%-0.2% במרבית הבורסות המרכזיות. באמסטרדם ובמילאנו לעומת זאת המדדים נחלשים קלות.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. מדדי הקאק והדאקס מטפסים בכ-0.5%. 

היום לא יתקיים מסחר בבורסות של לונדון וארה"ב (באנגליה חופשת בנקים, ובארה"ב יום הזיכרון).

09:10

הלירה הטורקית צונחת לשפל חדש מול הדולר, 20.05 לירות לדולר, לאחר שארדואן ניצח בבחירות בטורקיה. כלכלני וולס פארגו מעריכים שהלירה תמשיך לאבד גובה ותצנח עד ל-23 לירות לדולר עד לסוף יוני ולרמה של 25 לירות לדולר עד לתחילת 2024. 

● עם שירי הלל וקריאות דתיות: כך חגגו תומכי ארדואן את ניצחונו בבחירות

בטוקיו, מדד הניקיי בטוקיו טיפס בכ-1% ועלה לשיא של 33 שנים.

07:55

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת, בפתיחת שבוע המסחר העולמי . מדד הניקיי בטוקיו מטפס בכ-1% ועולה לשיא של 33 שנים ומנגד מדד ההנג סנג רושם ירידה קלה. בשנחאי נרשמות עליות קלות.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

היום לא יתקיים מסחר בבורסות של לונדון וארה"ב (באנגליה חופשת בנקים ובארה"ב יום הזיכרון). 

● האזהרה של האנליסטים הבכירים: זו עשויה להיות הבועה הבאה בוול סטריט

בארה"ב דווח בסוף השבוע על הסכמה בבית הנבחרים להעלאת תקרת החוב של ארה"ב ומניעת חדלות פירעון. ארה"ב הגיעה לתקרת החוב הנוכחית (31.4 טריליון דולר) בינואר, ומאז הוצאות הממשלה ממומנות באמצעות עודפי מזומנים. יו"ר בית הנבחרים, קווין מקארתי, אמר שההסכם כולל "הפחתות היסטוריות בהוצאות ורפורמות שיוציאו אנשים מהעוני, ללא מסים חדשים". הנשיא ג'ו ביידן ציין שההסכם מפחית את ההוצאות "תוך הגנה על תוכניות קריטיות עבור אנשים עובדים". ההסכם יעלה להצבעה ביום רביעי.  

● האם הדולר יחצה את רף ה-4 שקלים, ולאיזה כיוון תלך וול סטריט?

בזירת הסחורות נרשמות עליות של 0.7%-0.8% במחירי החוזים על הנפט הגולמי, ונפט מסוג ברנט נסחר סביב 77.5 דולר לחבית. מחירי הגז הטבעי באירופה ירדו ביום שישי לרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2021, ירידה של 90% בהשוואה לאוגוסט שעבר, בין השאר על רקע הגידול במאגרי הגז והציפייה לחורף מתון בשנה הבאה. 

הזהב נסחר ביציבות. 

בשוק הקריפטו הביטקוין מטפס בכ-1% ונסחר סביב 27,900 דולר, והאת'ריום עולה בכ-2% ונסחר סביב 1,900 דולר.