אגד מציגה: חברת תחבורה ציבורית שמרוויחה 80 מיליון שקל ברבעון

עם פרסום התוצאות הכספיות של קרן קיסטון לרבעון הראשון, דווחו הביצועים של אגד, שבעבר הייתה חברה פרטית

אגד / צילום: Shutterstock, defotoberg
אגד / צילום: Shutterstock, defotoberg

באפריל בשנה שעברה הפתיעה קרן התשתיות הציבורית קיסטון את שוק ההון, כשגברה על מתחרים גדולים ממנה בהרבה ורכשה את השליטה בענקית התחבורה אגד, לפי שווי של 4.8 מיליארד שקל. עם פרסום התוצאות הכספיות של הקרן לרבעון הראשון, מדווחים גם ביצועיה של אגד, שבעבר הייתה חברה פרטית.

● משרד התחבורה נסוג מפינוי התחנה המרכזית בת"א 
● "אי אפשר לזוז": השכונות שלא ניתן לצאת מהן בבוקר 

מהדוחות עולה שהכנסותיה של אגד בארץ ובעולם (לחברה פעילות תחבורה ציבורית גם באירופה) הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל ברבעון הראשון, עלייה של 13.6% שנבעה מגידול בהכנסות מתחבורה ציבורית בארץ על רקע עליית מדד המחירים לצרכן, וכן מצמיחה בהכנסות בהולנד ובפולין. קצב הכנסות זה מגלם עלייה שנתית של 5% ביחס להכנסות החברה בשנת 2022 כולה, שעמדו על 4.6 מיליארד שקל.

הרווח התפעולי של אגד קפץ ב-13.4% ל-143 מיליון שקל, ובשורה התחתונה החברה הציגה עלייה של 20% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-80 מיליון שקל ברבעון. השיפור ברווח הושג בין היתר הודות לשיפור בפעילות אגד בפולין, ותזוזות בשערי מטבע שפעלו לטובתה. את השנה שעברה כולה סיכמה אגד עם רווח נקי של 5.9 מיליון שקל בלבד, שהושפע לשלילה מהפרשה של 618 מיליון שקל בגין תביעה שהגישה נגדה קרן גמלאי החברה.

זינוק ל־234 אוטובוסים חשמליים

מצבת האוטובוסים של אגד עמדה נכון לסוף הרבעון הראשון על 2,978 אוטובוסים, למול 3,006 אוטובוסים אשתקד. מצבת האוטובוסים החשמליים של החברה זינקה מ-35 ברבעון הראשון 2022 ל-234 כיום. אגד מעסיקה 6,932 עובדים (73% מהם נהגים), עלייה של 5% בתוך שנה.

קרן קיסטון, שהקימו רוני בירם, גיל דויטש ומנכ"ל הקרן נבות בר, רכשה עם שותפים את מניות השליטה באגד (60%) לפי שווי חברה של 4.8 מיליארד שקל. מספר חודשים לאחר מכן פרסמה הקרן הערכת שווי שביצעה עבורה פירמת BDO, אשר העריכה את אגד בשווי גבוה יותר, הנע בין 5.4 ל-5.7 מיליארד שקל.