חברת החשמל מרגיעה: התשתית למחשב העל של אנבידיה תהיה מוכנה בזמן

על פי כתב התחייבות שהעניקו שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ ומנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר למנכ"ל חברת הבנייה העובדת עם אנבידיה, חברת החשמל תפעיל את מיטב אמצעיה ותקנה אפשרות לחשמול פרויקט מחשב העל עד סוף שנת 2024 • כ"ץ: "זוהי הבעת אמון מוחלטת בכלכלה ובחברה הישראלית"

חברת אנבידיה יוקנעם / צילום: איל יצהר
חברת אנבידיה יוקנעם / צילום: איל יצהר

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ ומנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, פגשו היום (ד') את מנכ"ל חברת הבנייה שעובדת עם אנבידיה, עופר פז, והעניקו לו כתב התחייבות, בבסיסו הצהרה כי חברת החשמל תאפשר את חשמול פרויקט החברה, השקת תחנת הכוח שתספק חשמל למחשב העל החזק בישראל - עד סוף 2024, וזאת למרות העיכובים הסטטוריים בהם נתקלה החברה בחודשים האחרונים מרשויות שונות.

כך נקלעה חברת השבבים הגדולה בעולם אנבידיה לסבך הבירוקרטיה הישראלית 
החשב הכללי יהלי רוטנברג: "המשקיעים מתחילים לחזור לשוק הישראלי" 

שר האנרגיה והתשתיות, ח''כ ישראל כ''ץ, מנכ''ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, ומנכ''ל חברת הבנייה שעובדת עם אנבידיה, עופר פז / צילום: יוסי וייס, חברת החשמל
 שר האנרגיה והתשתיות, ח''כ ישראל כ''ץ, מנכ''ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, ומנכ''ל חברת הבנייה שעובדת עם אנבידיה, עופר פז / צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

מתוך הבנת חשיבות הפרויקט ותחום הבינה המלאכותית, ועל אף המורכבות ולוחות הזמנים הצפופים - חברת החשמל תפעיל את מיטב אמצעיה ותקנה אפשרות לחשמול הפרויקט עד סוף שנת 2024. כך, לפי משרד האנרגיה, הפרויקט יושלם בזמן, תוך הבטחה שחברת החשמל תתמוך לאורך כל הדרך בצרכים שיעלו.

"הצהרתה של חברת אנבידיה כי בכוונתה להקים בישראל את מחשב העל החזק ביותר במדינה, ואחד המובילים בעולם, שיעסוק בתחום הבינה המלאכותית, היא הבעת אמון מוחלטת בכלכלה ובחברה הישראלית", הגיב השר כ"ץ. "לכן, הנחיתי את כלל הגורמים הרלוונטיים לפעול באופן מידי על מנת לספק לאנבידיה את התשתית הטובה ביותר עבור הפרויקט החשוב הזה - שיקדם את אומת הסטארטאפ כמה צעדים קדימה״.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: "למרות המשוכות הרגולטוריות לרבות בתחום התכנון והבנייה, עובדי חברת החשמל יעמדו בלוח הזמנים המקורי, וישלימו את תשתית החשמל הנדרשת לשם הזנת הפרויקט בזמן. חברת החשמל מחוייבת לשירות יעיל, איכותי ומקצועי, כחלק מהותי מהבסיס הנדרש לשם הפיתוח הכלכלי וצמיחת המשק בישראל".