בכפוף לשימוע: יועצי נתניהו יועמדו לדין על הטרדת שלמה פילבר

פרקליטות המדינה הודיעה כי יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן יועמדו לדין בכפוף לשימוע בגין הטרדה של עד המדינה שלמה פילבר

יונתן אוריך / צילום: ויקיפדיה
יונתן אוריך / צילום: ויקיפדיה

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ד') כי תעמיד לדין בכפוף לשימוע את יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן, יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. 

הבחירות ללשכת עורכי הדין: עמית בכר גרף 73% מהקולות 

האירוע התרחש באוגוסט 2019 אז עברה מכונית ועליה רמקולים ליד ביתו של פילבר, וממנה הושמעו קריאות נגד היותו עד מדינה. בין היתר צעקו האנשים במכונית לפילבר צעקות בנוסח: "מומו תהיה גבר, צא תגיד את האמת, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?". 

חקירת האירוע נפתחה בספטמבר 2019, והחל בחודש אוקטובר 2019 ועד לינואר 2022 התקיימו הליכים משפטיים בבתי המשפט השונים, בשני סבבים, עד לקיומו של דיון נוסף בבית המשפט העליון בהרכב מורחב. ההליכים התמקדו בטענות לאי-חוקיות החיפושים בטלפונים הניידים של החשודים שנחקרו בתיק וכן בשאלת השלכותיה של אי-חוקיות זו בכל הנוגע לבקשות המשטרה להוציא צווי חדירה מאוחרים לטלפונים הניידים של החשודים. בסופו של דבר, בית המשפט העליון התיר את ביצוע החיפושים בטלפונים הניידים של החשודים.

לאחר החלטת בית המשפט העליון נערכה השלמת חקירה בלהב 433, במסגרתה נערכו החיפושים בטלפונים ונגבו ההודעות מהמעורבים הרלוונטיים. עם גמר השלמת החקירה, הועבר תיק החקירה לידי הפרקליטות באוגוסט 2022. מאז התקיימו בפרקליטות, בדרגים שונים, דיונים והתייעצויות בנוגע לסוגיות שונות העולות מהתיק, בסופם הוחלט, כאמור, לשקול את העמדתם של החשודים לדין פלילי, בכפוף לשימוע. 

*** חזקת החפות:  יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.