חברת האם של איל מקיאג' הגישה בקשה להנפקה ראשונה בוול סטריט

אודיטי, חברת האם של איל מקיאג', הגישה בקשה להנפקה בוול סטריט, אך טרם הודיעה מה יהיה גובהה ומתי תצא לפועל • החברה הייתה רווחית על בסיס שנתי מאז 2020 לפחות ונמצאת בצמיחה, על אף סביבת מאקרו מאתגרת לקמעונאים דיגיטליים • האתר המקוון של איל מקיאג' עורך שימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית כדי להתאים ללקוחות מוצרי טיפוח באופן אישי

אורן הולצמן, מנכ''ל ובעלי איל מקיאג' / צילום: באדיבות איל מקיאג'
אורן הולצמן, מנכ''ל ובעלי איל מקיאג' / צילום: באדיבות איל מקיאג'

אודיטי, חברת האם של מותג הקוסמטיקה הישראלי המקוון איל מקיאג', הגישה אתמול (ו') בקשה להנפקה ראשונה של מניותיה בוול סטריט. הבקשה מגיעה לאחר תקופת יובש של כשנה וחצי בשוק ההנפקות, שמתחיל כעת לחזור לאיתנו.

איל מקיאג' הייתה חברת איפור בקריסה, עד שהגיע רואה חשבון אנונימי בן 29 והפך אותה לאימפריה 

החברה צפויה להיסחר בנאסד"ק באמצעות הטיקר ODD, אך טרם הודיעה מה יהיה גובה ההנפקה, וסירבה לומר מתי המספרים ייחשפו לציבור. "מספר המניות שיוצעו וטווח המחירים של ההנפקה טרם נקבעו. ההנפקה נתונה לתנאי השוק, ולא ניתן להבטיח האם ומתי תבוא לידי מימוש", מסרה אודיטי בהצהרה לתקשורת.

ברבעון הראשון של 2023 הכניסה החברה כ-165 מיליון דולר, כאשר באותה תקופה בשנה שעברה הכניסה כ-90 מיליון דולר. החברה דיווחה על רווח נקי של כ-20 מיליון דולר (5.34 דולר למניה), בהשוואה לשנה שעברה, אז היה הרווח הנקי שלה כ-3 מיליון דולר (82 סנט למניה).

איל מקיאג', שמובלת על-ידי המנכ"ל אורן הולצמן, יחד עם אחותו, שירן הולצמן-אראל, קיבלה כבר ב-2017 החלטה להפוך לחברת מסחר מקוון מבוססת-טכנולוגיה. החברה משווקת עצמה כאתר מקוון המתאים את צבע ומרקם האיפור לעורו של הלקוח באמצעות טכנולוגיות של בינה מלאכותית. כך היא מנסה להתחרות בענקיות טיפוח מסחריות כמו לוריאל ורבלון, שמוכרות מוצרים בחנויות הפיזיות.

צומחת למרות סביבת מאקרו מאתגרת לקמעונאים דיגיטליים

המספרים שהוצגו במסגרת בקשת ההנפקה של החברה מעלים כי היא הייתה רווחית על בסיס שנתי מאז 2020 לפחות. סמנכ"לית הכספים הגלובלית של החברה, לינדסי דרוקר-מאן, בכירה לשעבר בגולדמן זאקס, אמרה מוקדם יותר השנה בראיון ל-CNBC כי אודיטי צומחת ומרוויחה כסף - על אף סביבת מאקרו קשוחה שהולכת ונהיית מסוכנת לקמעונאים שפועלים רק בזירה הדיגיטלית.

בראיון לאתר גלוסי, שנערך לפני פרוץ הקורונה, אמר אורן הולצמן, בעל השליטה בחברת האיפור, כי ענף היופי טרם עבר דיגיטציה. "נשגב מבינתי כיצד אנשים מחוברים לטלפונים שלהם יום ולילה אבל רוכשים 85% ממוצרי היופי בחנויות פיזיות".

ב-2021, אודיטי רכשה את Voyage 81, סטארט-אפ ישראלי של הדמיות ממוחשבות מבוססות בינה מלאכותית. הסטאט-אפ הוקם ב-2019 על-ידי ניב פרייס, לשעבר ראש מחקר ופיתוח באחת מיחידות הטכנולוגיות העיליות בצה"ל, יחד עם ד"ר בועז ערד, ד"ר רפי גדרון ועומר שוורץ.

הטכנולוגיה תאפשר לחברה לבצע התאמה של מוצרי קוסמטיקה למשתמש על-ידי מיפוי וניתוח מאפייני עור, זיהוי זרימת דם באזור הפנים ויצירת מפות של מלנין והמוגלובין - הכל באמצעות תמונה פשוטה ממצלמת הטלפון החכם.

נוסף על כך, באפריל האחרון הודיעה אודיטי כי תשקיע יותר מ-100 מיליון דולר כדי לרכוש את סטארט-אפ הביוטק Revela ולפתוח מעבדה בארה"ב.

החברה מתכננת להשתמש ברווחי ההנפקה שלה לטובת פיתוח והשקה של מותגים חדשים, וכן לטובת רכישות פוטנציאליות והשקעות נוספות.