כך תוכלו לשדרג את הסרטונים שלכם עם בינה מלאכותית

השילוב בין זמינות הסמארטפונים לדומיננטיות של הרשתות החברתיות מגדיל את הבמה לשימוש אישי ומקצועי בסרטונים • הנה כמה כלי AI שיכולים להזניק את האיכות והאפקטיביות שלהם

שידרוג שעון חכם שיופיע בסרטון באמצעות Adobe Firefly / צילום: צילום מסך
שידרוג שעון חכם שיופיע בסרטון באמצעות Adobe Firefly / צילום: צילום מסך

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

ההתפתחות הטכנולוגית של הסמארטפונים, לצד התבססות כוחן של הרשתות החברתיות, הגדילו את הנוכחות והזמינות של תוכן וידאו. סרטונים עוזרים לנו לזכור אירועים משמחים או להעביר מסרים חשובים, אולם ניתן לשכלל אותם באמצעות תוכנות שונות לעריכה.

מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת הובילה לכך שגם בתחום הזה ניתן לקבל תוצרים טובים, גם אם עבור מי שאינו מומחה בעריכה בתוכנות מורכבות. הנה כמה כלים שכדאי להכיר לטובת הסרטונים הבאים שלכם.

בית ההשקעות אופנהיימר מסמן את המניות המומלצות בתחום הבינה המלאכותית
מנכ"ל ההייטק המוכר שיעזור לממשלה לפרוץ בתחום הבינה המלאכותית | בלעדי
ארה"ב בוחנת מגבלות חדשות על יצוא שבבי AI לסין | WSJ

עריכת סרטונים: לייטריקס ו־ Adobe

חברת לייטריקס הישראלית מפתחת תוכנות ומערכות לעריכת וידאו ותמונות. אחד הכלים המוכרים שלה הוא Videoleap, אפליקציה לעריכת וידאו באמצעות המובייל. האפליקציה שהושקה בספטמבר 2017, מנגישה את תהליך עריכת הווידאו לכלל המשתמשים וזמינה כגרסה חינמית עם מנוי לגישה בלתי מוגבלת. בשלב מסוים היא אמורה להיות זמינה גם דרך המחשב, ולתת פייט למתחרה Adobe.

המערכת מאפשרת את כלי העריכה הרגילים - הוספת טקסט, אודיו, קטעי וידאו אחרים, לצד שילוב פילטרים ועוד - אך כעת כוללת גם תבניות מובנות של בינה מלאכותית, כמו שינוי רקע, עיצוב מחדש של הסרטון לדמויות אנימה או שינוי ערכות נושא.

המערכת אף מאפשרת למשתמש לתת פקודת טקסט כדי להוסיף אפקטים בהתאמה אישית. הביצוע לא תמיד מושלם, אבל הכיוון חיובי. בנוסף, המערכת מאפשרת להסיר חפצים מהסרטון (אם כי מתקשה כשהם זזים) או להדגיש חפצים שנמצאים בפוקוס.

כמה זה עולה? אחרי שבעה ימי ניסיון חינם, יש לשלם על Videoleapסכום של 8 דולר בחודש או 36 דולר לשנה. האפליקציה מאפשרת גם גישה חד פעמית תמורת 70 דולר.

כלים דומים מציעה המתחרה Adobe, בתוכנות כמו Premiere ו־After Effect. החברה הכניסה פיצ'ר בשם Adobe Firefly עבור סרטונים, שמאפשר לכתוב תיאור מדויק של מה שרוצים, להוסיף שמע שמותאם לסרטון או לשנות את הרקע וחלקים מהסרטון.

יתרה מכך, ניתן לקבל תמלול של מה שנאמר בסרטון, וכך לקבל כתוביות "מוכנות". כל זה רק על קצה המזלג - עורכים יותר מנוסים ייהנו מהרבה יותר אפשרויות.

הסברה וירטואלית: Synthesia

אחד ממחוללי הסרטונים הטובים בשוק הוא Synthesia, פלטפורמת בינה מלאכותית ליצירת וידאו עם אווטארים ש"מדברים למצלמה". הדבר מאפשר יצירת סרטונים אינפורמטיביים בתהליך יחסית פשוט, כאשר הפלטפורמה כוללת יותר מ־120 שפות ותבניות - בהן גם עברית.

כל שיש לעשות הוא לבחור תבנית לסרטון, ולאחר מכן המערכת מאפשרת לבחור בין 140 דמויות (לצד אפשרות ליצור דמות ייחודית), לכתוב את הטקסט הנדרש, ולבחור את המבטא במקרים שיש כמה אפשרויות.

לאחר מכן המערכת מציעה להוסיף לסרטון לוגו, לשנות פונט או לצרף תמונות. תוך זמן קצר מתקבל סרטון עם דמות שמדברת למצלמה לפי הטקסט שנכתב לה, כולל התאמה לשפתיים.

בשימוש אישי, התמחור הוא 22.5 דולר לחודש עבור עד 10 סרטונים, לצד פיצ'רים נוספים. חברות גדולות - גוגל ורויטרס, למשל, הן לקוחות - מקבלות הצעות מחיר שרלוונטיות לצרכים שלהן.

ניתוח ותמלול סרטונים: Azure Video Analyzer

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח מציעה כלי משמעותי בתחום הווידאו שפותח בארץ, בשם Azure Video Indexer. מדובר בטכנולוגיית בינה מלאכותית המנתחת סרטונים וקטעי וידאו: המשתמש מעלה קובץ וידאו לענן, המערכת מריצה אלגוריתמיקה, הסרטון עובר עיבוד וניתוח ואז מתקבלות תובנות. כבר לפני כשנתיים החברה הודיעה כי הכלי עובד גם עם סרטונים בעברית.

המערכת מזהה מילות מפתח, מיקומים, פרצופים, סצנות, רגשות, נושאי שיחה ועוד. לדוגמה, המערכת יודעת לומר מי הדמויות המפורסמות שהופיעו בסרט, מהן מילות המפתח שנאמרו, מתי נשמע קול של פיצוץ או מחיאות כפיים ועוד. הכלי זמין לתעשיות ולשימושים שונים, ובראיון לגלובס לפני שנתיים, צוין כי במקור הכלי נועד לתעשיית המדיה והבידור ושם ישנו שימוש מרכזי בו. לפי אתר החברה, תמחור הניתוח והעיבוד עומד על 0.09 דולר עבור ניתוח בסיסי של דקת סרטון, ו־0.15 דולר עבור ניתוח מעמיק יותר. מיקרוסופט מאפשרת גם תמחור נמוך יותר לדקה, אם התוכן המנותח הוא רק אודיו. 

התאמה לפלטפורמה: GetMunch

כלי הבינה המלאכותית Munch מסוגל לחתוך סרטונים ארוכים לקצרים עבור טיקטוק או פלטפורמות אחרות. לדוגמה, המערכת תדע לקצר סרטון ביוטיוב לתוכן המעניין והרלוונטי, להתאים אותו לפלטפורמה מבחינת גובה רוחב, וליצור כתוביות אוטומטיות.

התמחור עומד על 49 דולר תמורת 100 דקות של תוכן, ופיצ'רים נרחבים. מסלול נוסף עולה 116 דולר לחודש עבור 250 דקות של עריכה, וחשבון אולטימטיבי כולל 500 דקות.

טקסט לווידאו מלא: Runway

בחברת Runway שמים דגש על עריכת סרטונים, בעיקר בעזרת טקסט. אחד הפיצ'רים, שנכון לעכשיו זמין רק לקבוצה מוגבלת, ובעתיד צפוי להיות נפוץ יותר הוא יצירת סרטונים מלאים באמצעות טקסט - פתרון יעיל עבור יוצרים חסרי משאבים. המערכת אף מאפשרת לשפר איכות של סרטונים, ולקבל תוצר יותר טוב כשהאיכות או הרזולוציה לא מספיק טובות. מעניין לציין כי היא הייתה בעלת תפקיד משמעותי בהפקת הסרט "הכול בכל מקום בבת אחת", שזכה השנה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר.

התמחור של השירות מחולק למספר מסלולים: בסיסי עם 125 קרדיטים לשימוש ופיצ'רים מסוימים לשימוש קצר - בחינם לגמרי. במסלול של 12 דולר לחודש מקבלים יותר קרדיטים, לצד פיצ'רים נוספים. מסלול המקצוענים עולה 28 דולר בחודש, עם יותר קרדיטים ויותר אפשרויות.

השורה התחתונה: דמוקרטיזציה של עריכת וידיאו

הבינה המלאכותית מצליחה לחולל מהפכה של ממש גם בתחום עריכת הווידאו. אפילו חסרי ידע מקצועי יכולים להפוך למומחים , בזכות כלים שמשפרים את היכולות היצירתיות. מומחים מכנים זאת הדמוקרטיזציה של עריכת וידיאו, בזכות הפשטות שבה הכול נעשה. גם מקצוענים שצריכים להספיק המון משימות יכולים להשתמש בכלים הללו כדי לחסוך זמן. 

עם זאת, מדובר בתחום שדורש יצירתיות רבה, ולכן נראה שעדיין אין חשש להחלפת העורכים והמעצבים. ההקשר הלוגי והשכל הישר עדיין חיוניים כדי לקבל את התוצרים הטובים ביותר. בדומה לתחומים האחרים, גם פה זו רק ההתחלה, ואנחנו צפויים לראות כלים טובים ומרשימים יותר בעתיד.