מילצ'ן על רכישת המתנות לבני הזוג נתניהו: הכמויות הלכו וגברו. לא יודע סכומים

ארנון מילצ'ן הוא אחד מעדי התביעה המרכזיים בתיק 1000 (תיק המתנות), שבו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים, והעיד גם על תיק 2000 (תיק "ידיעות אחרונות"-נוני מוזס) • היום נחקר מילצ'ן בחקירה חוזרת ע"י התובעת, עו"ד ליאת בן ארי, וסיים את עדותו לאחר 10 ימים

עדות ארנון מילצ'ן במשפט נתניהו, היום / צילום: חיים גולדברג/פלאש90
עדות ארנון מילצ'ן במשפט נתניהו, היום / צילום: חיים גולדברג/פלאש90

היום (ה') נערך הדיון העשירי והאחרון לעדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר נחקר מילצ'ן בחקירה חוזרת על-ידי התובעת, עו"ד ליאת בן ארי.

מילצ'ן העיד מברייטון שבבריטניה, ועדותו שודרה לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים, בו נמצאו השופטים. נתניהו הגיע לאולם בירושלים כדי לשמוע את העדות.  

מילצ'ן הוא אחד מעדי התביעה המרכזיים בתיק 1000 (תיק המתנות), בו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים, והעיד גם על תיק 2000 (תיק "ידיעות אחרונות"-נוני מוזס). 

בסביבות השעה 14:00 הסתיימה עדותו של מילצ'ן לאחר 10 ימי עדות. 

יום העדות הראשון: "ההנחיה הייתה: כל מה שראש הממשלה ורעייתו רוצים - תעשו"
יום העדות השני: "פניתי לנתניהו שיעזור לי בהארכת הוויזה"
יום העדות השלישי: "נתניהו רק רצה שמוזס ייעלם לו מהחיים"
יום העדות הרביעי: "נתניהו לא עזר לי עם הוויזה לארה"ב"
●  יום העדות החמישי: "קיבלתי את הארכת הוויזה בלי קשר לנתניהו"
יום העדות השישי: "הכינויים למתנות היו חלק משובבות, לא כדי להסתיר"
יום העדות השמיני: "לא תפסתי את עצמי כמי שנתן שוחד לראש הממשלה"|
יום העדות התשיעי: בשל הפערים בגרסאות, השופטים קיבלו את הודעות מילצ'ן במשטרה 

ארנון מילצ'ן מעיד במשפט נתניהו, היום / צילום: ניצן שפיר
 ארנון מילצ'ן מעיד במשפט נתניהו, היום / צילום: ניצן שפיר

14:00 | מילצ'ן: נתניהו לא ביקש לפטר את הדס קליין בגלל הסיגרים

שאלה של התובעת, עו"ד ליאת בן ארי, שנגעה למיזם ראון טאטא ועל האינטרסים העסקיים של מילצ'ן, נדחתה. גם השאלה הבאה, שעסקה בתדירות המפגשים של מילצ'ן ונתניהו, נדחתה. השופט עודד שחם אמר: "מכלול התשובות היה ברור דיו ולא מצדיק חקירה חוזרת".

בנוסף נשאל מילצ'ן על קניית חולצות המותג "בריוני" לנתניהו - האם בני הזוג ביקשו חולצות. 

מילצ'ן השיב: "היו רמיזות אם יש 'גמדים'", כלומר חולצות לנתניהו.

השאלה האחרונה עסקה בסוגיה מדוע נתניהו ביקש לפטר את הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן.

התובעת בן ארי אמרה: "אישרת שנתניהו אמר לך לפטר את הדס קליין כי היא יודעת יותר מדי. בחקירה הנגדית אמרת שהשיחה על האם לפטר את הדס לא הייתה קשורה לשמפניות ולסיגרים. האם נתניהו פירט?". בשלב זה נתניהו, שנוכח באולם בית המשפט בירושלים, הרים את ראשו מספר שקרא והסתכל על המסך.

מילצ'ן השיב: "הוא בהחלט לא התכוון לסיגרים, אלא לשיחות שהיו ביניהם, לפעמים שהיא הייתה מעבירה ללשכה. זה שהיא ידעה על שמפניות וסיגרים לא היה סוד מדינה ולא עילה לפטר אותה בשום דרך".

בצאתו מהדיון הודה נתניהו לפעילות שמגיעות בקביעות לדיונים, ואמר: "מדהימות אתן". נתניהו החזיק ספר עב-כרס שקרא בדיון ואמר: "זה ספר של 1,200 עמודים שמכסה 1,000 שנות היסטוריה על עליית האיסלם. מאוד מעניין. בפרוטוקול יש 30 אלף עמודים על סיגרים". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים לשמוע את עדות ארנון מילצ'ן, היום / צילום: חיים גולדברג/פלאש90
 ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים לשמוע את עדות ארנון מילצ'ן, היום / צילום: חיים גולדברג/פלאש90

13:55 | מילצ'ן על רכישת המתנות: "לא הייתי בטוח שזה לא עובר את הגבול"

התובעת, עו"ד ליאת בן ארי, ביקשה ממילצ'ן להבהיר אם הפריע לו להעניק מתנות לבני הזוג נתניהו ולקבל מהם בקשות למתנות: "בחקירה הראשית אמרת שהבקשות והמתנות מבני הזוג נתניהו הפריעו לך. בחקירה הראשית אמרת שאם לא היית מביא את המתנות, היית אורח לא רצוי בבלפור; ובחקירה הנגדית אמרת שנתת את המתנות בשמחה ובאהבה. תבהיר האם הבקשות של בני הזוג הפריעו לך". 

מילצ'ן: "לא הייתי מודע לאיזו כמות זה בסדר או לא. זה הפריע לי, כי לא הייתי בטוח שזה לא עובר גבול".

13:30 | מתי החלה רוטינת המתנות? 

התובעת, עו"ד ליאת בן ארי, שאלה את מילצ'ן לגבי היקף רוטינת המתנות שנתן לבני הזוג נתניהו: "אמרת במפגש בינינו (מפגש הריענון), בדומה לדברים שאמרת במשטרה בשנת 2016, שרוטינת היקף המתנות החלה בסמוך לבחירת שמעון פרס לנשיא מדינת ישראל בשנת 2007, ואחר-כך ההיקף הלך וגדל. בחקירה הנגדית אמרת לעו"ד עמית חדד שנתת מתנות מאז תחילת החברות שלכם. תבהיר בבקשה מתי התחילה רוטינת נתינת המתנות". 

מילצ'ן: "שתי התשובות נכונות".

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן אמרה: "רוצה להסביר לנו את התשובה?"

מילצ'ן: "אני לא מבין את המילה 'רוטינה'. היו כמובן מתנות בתחילת החברות, וזה עבר מעין רוטינה בהמשך החברות. עכשיו אין לי זיכרון ביחס לשמעון פרס. לא זכרתי כמויות. זה הלך וגדל. להרגשתי הכמויות הלכו וגדלו, אבל אני לא ספרתי ולא יודע להעיד על הכמויות״.

13:00 | שאלות והתנגדויות 

התובעת, עו"ד בן ארי, ביקשה לשאול את מילצ'ן על הסתירה בין עדותו הראשית לנגדית - מתי ידע על הפגישות בין נתניהו לבין מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. 

עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו, התנגד, והשופטים קיבלו את ההתנגדות: "לא כל פער הוא מספיק לחקירה חוזרת".

עו"ד חדד העיר: "לפני שמחזירים את העד אולי כדאי שהתובעת תגיד את השאלה הבאה".

גם לשאלה הבאה, שביקשה לברר על הסיבות שמילצ'ן רכש מתנות לנתניהו, מעבר לחברותם, התנגד עו"ד חדד. גם ההתנגדות לשאלה השנייה נדחתה. 

עד כה נדחו ארבע שאלות שהתובעת בן ארי ביקשה לשאול בחקירה החוזרת. עו"ד בן ארי ביקשה לברר עם מילצ'ן למה הוויזה לארה"ב הייתה חשובה לו - האם בגלל שכל העסקים שלו היו בארה"ב או גם בגלל העניין הביטחוני.

ההתנגדות של ההגנה נמשכת, ובינתיים מילצ'ן הוצא מהאולם.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.