אילון מאסק הקים חברה חדשה שתתחרה ב-ChatGPT

לפי הודעתו של מאסק, הצוות של החברה החדשה יובל על ידו, ויאויש על ידי מנהלים שעבדו בחברות ליבה של בינה מלאכותית - כמו גוגל, מיקרוסופט ,טסלה ועוד • מאסק הסביר כי המטרה של החברה היא "להבין את הטבע האמיתי של היקום"

אילון מאסק / צילום: Associated Press, Benjamin Fanjoy
אילון מאסק / צילום: Associated Press, Benjamin Fanjoy

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה והבעלים של טוויטר, רמז במשך חודשים שהוא רוצה להציג את המתחרה שלו לשירות הבינה המלאכותית Chat-GPT של חברת OpenAI, וכעת הוא מכריז על חברה חדשה: xAI. הוא הסביר כי המטרה של החברה היא "להבין את הטבע האמיתי של היקום".

לפי הודעתו של מאסק, הצוות של החברה החדשה יובל על ידי מאסק עצמו, ויאויש על ידי מנהלים שעבדו בחברות ליבה של בינה מלאכותית - כמו גוגל , מיקרוסופט  ,טסלה  ועוד, לצד מוסדות אקדמאיים כמו אוניברסיטת טורנטו.

לצוות מייעץ דן הנדריקס, חוקר שמוביל את המרכז לבטיחות בינה מלאכותית, עמותה שמנסה להפחית את הסיכונים החברתיים בתחום הבינה המלאכותית. בחודש מרץ האחרון, ג'ארד ברצ'אל, מי שמפעיל את הפעילות המשפחתית של מאסק, הקימו חברה חדשה בשם X.AI, לפני הגשה במדינת נאבדה.

מאסק מרבה למתוח ביקורית פומבית על חברת OpenAI, לה כעת הוא מעמיד תחרות. מאסק אף היה מהחתומים נגד פיתוחים מתקדמים מדי של בינה מלאכותית.

הדוח שמראה מגמה מדאיגה בהייטק הישראלי: "אנשים לא נשארים כאן" 
האם האלפקות יצילו את מפתחת החיסונים ביונדווקס? 

בחודש אפריל האחרון, פורסם מכתב החתום על ידי "מכון עתיד החיים" שקורא להשהות את פיתוחן של מערכות בינה מלאכותית שעלולות להתחרות עם אינטליגנציה אנושית ברמה גבוהה. על המכתב עד כה חתומים כ־24 אלף איש, בהם חתום גם מאסק. מאסק אף אמר כי מדובר ב"אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעתיד הציוויליזציה".

בחודש אפריל, ה-Financial Times דיווח שמאסק ניהל דיונים עם כמה משקיעים בהם משקיעים בטסלה, כדי למצוא מימון לסטארט-אפ שהוא בונה. עוד דווח בעבר כי מאסק רעש אלפי שבבים של חברת אנבידיה.

מאסק הכריז כי הצוות יארח ב-14 ביולי ספייס בטוויטר, שבו המאזינים יכולים לפגוש את הצוות לשאול שאלות. לפי מה שפורסם באתר, החברה נפרדת מהחברה הכללית של אילון מאסק, X, אבל צפויה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם טוויטר, טסלה והחברות האחרות.

נזכיר - אילון מאסק הטיל באחרונה על מגבלות על משתמשים ביחס לכמות הציוצים שהם יכולים לצפות, מה שהוביל לזעם של המשתמשים על טוויטר.