רגב דורשת אכיפת איסור הפגנות ברציפי הרכבת, אבל במשרדה לא השיבו כיצד נערכים לשיבושים בתנועת הרכבות

על רקע יום השיבוש מחר, שרת התחבורה מירי רגב שלחה מכתב ליועמ"שית, בו טענה כי בפקודת מסילות הברזל נקבעו איסורים פליליים על הפרעה לפעילותה התקינה של הרכבת • בעוד רגב מפצירה לנקוט פעולות אכיפה המצויות תחת אחריותם של משרדים אחרים, משרדה לא השיב לשאלה כיצד הוא נערך להתמודדות עם המצב

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

לפי הודעת מארגני המחאה נגד ההפיכה המשפטית, מחר (ג') יתקיים יום שיבוש לאומי, והחל משעות הבוקר צפויים מחאות, שיירות ושיבושי תנועה ברחבי הארץ. במהלך היום, חלק מהמחאות צפויות להתקיים ברציפי רכבת ישראל. על רקע זה, צפויים שיבושים בתנועת הרכבות.

פורום העסקים לא מחכה להסתדרות: "חקיקה חד-צדדית תוביל לעצירת המשק"
150% תפוסה: הקו האדום עוד לא נפתח וכבר ברור שלא יעמוד בעומס

שרת התחבורה מירי רגב פנתה היום (ב') ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, וטענה כי בפקודת מסילות הברזל נקבעו איסורים פליליים מפורשים על נעילת דלת של תא רכבת, מניעת פתיחתה, הפרעה לפקיד רכבת או כניסה למסילה ללא אישור. גם בתקנות קיימים איסורים להפרעה למבקשים להיכנס או לצאת מרכבת וכיוצא באלה.

"מעניין אותי לדעת מה יהיה התירוץ החדש של היועמ"שית להפרת החוק הברור והחד-משמעי, ואיך היא מתכוונת להצדיק עמידה וסיכון חיי אדם על מסילות הרכבת", אמרה רגב.

עוד אמרה השרה כי המכתב נשלח על רקע הכוונה של "פורעי החוק, המתכננים בבריונות להשבית את תנועת הרכבות בישראל, בניגוד לחוק". ואולם בעוד רגב מתגוללת על המפגינים ומפצירה ביועמ"שית לנקוט פעולות אכיפה המצויות תחת אחריותם של משרדים אחרים, משרדה נשאל כבר אתמול על-ידי גלובס כיצד הוא מתכוון להתמודד תחבורתית עם המצב, ולא נמסרה תשובה עד עתה.

כך, לא ברור האם משרד התחבורה נערך בכלל, האם יתוגברו אוטובוסים במקומות המועדים למחאות, האם יש שאטלים בכוננות כדי להסיע נוסעים במקרה שרכבות יושבתו וכדומה; האם כמו במקרה של נתב"ג, גם הפעם הוקם חמ"ל שבו תופיע רגב ומנכ"ל משרדה ותעקוב מקרוב אחר ההערכות, או שצעדים כאלה שמורים לטסים אבל לא למשתמשי התחבורה הציבורית?

לפי בדיקת גלובס, מפעילות האוטובוסים קיבלו הנחיה כללית לפיה הרכבת לא תעצור בתחנות שיהיה מסוכן לעצור בהן, ולכן יידרש תגבור. אך מעבר להנחיה סתומה זו, אין כל היערכות משמעותיות, וממילא לחברות המפעילות אין יכולת לתגבר את תנועת האוטובוסים באופן משמעותי, בשעה שהן לא עומדות בתנאי הזיכיון גם בשגרה - לטענתן בשל מחסור בנהגים.