מתחת לרדאר: אפל עובדת על מתחרה ל-ChatGPT

בחברה קוראים למודלים של הבינה המלאכותית עליהם תתבסס המערכת "Ajax", ולמערכת עצמה צפוי להיות השם "Apple GPT", כך לפי דיווח בבלומברג • בחודשים האחרונים אפל התקדמה בתחום הבינה המלאכותית, והיו כמה צוותים ששיתפו פעולה בפרויקט הזה

אפל / צילום: Shutterstock, Moab Republic
אפל / צילום: Shutterstock, Moab Republic

ענקית הטכנולוגיה אפל  עד כה לא הודיעה על כך שהיא עובדת על מוצרי בינה מלאכותית שיתחרו במיקרוסופט או בגוגל, אך על פי דיווח בבלומברג, אפל עובדת בשקט על כלי בינה מלאכותית בצורת ChatGPT. לפי הדיווח החברה עדיין לא בנתה אסטרטגיה ברורה סביב הנושא הזה.

על פי הדיווח, יצרנית האייפון בנתה תשתית משלה כדי ליצור מודלי שפה גדולים, עליהם מבוססות מערכות בינה מלאכותית כמו בארד של גוגל. על פי אנשים שמכירים את הפרטים, בחברה קוראים למודלים "Ajax", ולמערכת עצמה צפוי להיות השם "Apple GPT".

באירוע המפתחים האחרון, אפל נמנעה משימוש במילים בינה מלאכותית, אולי בדיוק מהסיבה הזו. לפי מקורות יודעי דבר, בחודשים האחרונים אפל התקדמה בתחום הבינה המלאכותית, והיו כמה צוותים ששיתפו פעולה בפרויקט הזה. הצוותים השונים ניסו להתמודד עם החששות לפרטיות.

דובר מטעם אפל סירב להגיב לדיווח.

מניית אפל עלתה ב-2.3% לשיא של 198.23 דולר למניה, לאחר הפרסום בבלומברג. עם זאת, לאחר זמן מה העלייה התמתנה, וכעת עומדת על 0.5% עלייה, ל-194.90 דולר למניה. מיקרוסופט וגוגל לעומת זאת, ירדו שתיהן ב-1.3%.

אפל ובינה מלאכותית

אפל שילבה פיצ'רים רבים בתחום הבינה המלאכותית במוצריה, אבל כעת היא נכנסת לתחום הבינה המלאכותית היוצרת, שמיקרוסופט וגוגל כבר מכירות. מומחים זיהו שאפל נעדרת באופן בולט מהתחום הזה עד כה.

הפיצ'ר המרכזי שכולל בינה מלאכותית שלה, סירי, לא קיבל שיפורים משמעותיים בשנים האחרונות. גם אפל למעשה מבינה שבינה מלאכותית גנרטיבית יכולה לשנות את האופן שבו אנשים מתקשרים עם סמארטפונים, מחשבים או כל טכנולוגיה אחרת. אפל מבינה שהיא חייבת להתייחס לעולם המתפתח, אחרת היא עצמה תפגע בהמשך הדרך.

בראיון ל-Good Morning America אמר מנכ"ל החברה טים קוק שהוא משתמש ב- ChatGPT ושזה משהו שהחברה בוחנת מאוד מקרוב.

אפליקציית הצ'טבוט נוצרה כניסוי בסוף השנה שעברה, אלא שההשקה בתוך אפל הופסקה בגלל חששות אבטחה, אבל מאז הורחבה לכמה עובדים נוספים. המערכת דורשת אישור מיוחד לגישה בתוך החברה. בתוך אפל, כך לפי הדיווח, יש אזהרה משמעותית - כל פלט ממנו לא יכול לשמש לפיתוח פיצ'רים שמיועדים ללקוחות. לפי הדיווח, עובדי החברה משתמשים בו כדי לסייע ביצירת אבטיפוס למוצרים שונים, הוא יודע לסכם טקסט ועונה על שאלות על סמך המידע שהוא אומן עליו.

לפי הדיווח, מי שמוביל את המאמצים הם ג'ון ג'יאננדרה, ראש תחום למידת מכונה ובינה מלאכותית, וקרייג פדריגי, מנהל הנדסת התוכנה הבכיר בחברה.

אף שלחברה אין עדיין תוכניות לשחרר את הטכנולוגיה לציבור, מקורות אומרים לבלומברג שאפל צפויה לבצע "הכרזה משמעותית הקשורה לבינה מלאכותית" בשנה הבאה.