רוזנבוים לאמסלם: "עובדות ועובדי המדינה אינם שק החבטות"

המחלוקות בין מיכל רוזנבוים, הממונה על רשות החברות הממשלתיות, לבין השר דוד אמסלם ממשיכה ביתר שאת • תוך שהוא מלין עליה כי היא פועלת "בחבלה מכוונת ופגיעה קשה בחברות הממשלתיות", השיבה לו רוזנבוים כי היא דוחה את האשמותיו כלפיה ומכנה אותן משתלחות ומיזוגניות

מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות / צילום: כדיה לוי
מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות / צילום: כדיה לוי

המשבר ברשות החברות הממשלתיות וחילופי המכתבים החריפים בין הממונה על הרשות, מיכל רוזנבוים, לבין השר דוד אמסלם ממשיכים ביתר שאת. כעת, רוזנבוים דוחה את ההאשמות של אמסלם כלפיה שהיא "מופקרת", עם "יצר נקמה מורעל וארסי", ומכנה אותן משתלחות ומיזוגניות. במכתב ששיגרה אל אמסלם, כתבה כי, "מעמדו של שר וההיררכיה בינו לבין הדרג המקצועי, אינם כוללים את הזכות להתייחס לעובדות ועובדי מדינה באופן משתלח, מכפיש ומיזוגני. עובדות ועובדי המדינה אינם שק החבטות המילוליות של איש, יהיה מעמדו אשר יהיה".

האמת לגבי המצב בשוק הנדל"ן נחשפה השבוע בוועדת הפנים
נטפליקס התגברה על הבעיה הגדולה שלה, אבל יצרה אחת אחרת
2,500 שקל לעובד: ההטבה שמסתתרת בהסכם השכר החדש במגזר הציבורי

לאחר הדחת יו"ר דירקטוריון הדואר מישאל וקנין בידי שר התקשורת שלמה קרעי והשר אמסלם, הדואר פנו לבג"צ בבקשה לעצור את ההדחה, ורשות החברות מצטרפת לטענתם שההדחה נעשתה ללא הצדקה.

כעת, השרים פונים למנות דירקטורים חדשים, כאשר שניים מהמועמדים המוצעים הם בעלי זיקה פוליטית - אחד הוא חבר מרכז ליכוד, והשנייה נשואה לאחד. מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים, השיבה להם שהיא מתנגדת לכך, בייחוד לאור גודלה ומורכבותה של חברת הדואר, והעובדה שהיא עומדת בפני הפרטה.

בעקבות כך, שר התקשורת קרעי שלח מכתב לשר אמסלם שכותרתו, "שיבוש הפרטת דואר ישראל בידי מנהלת רשות החברות", בה הוא מלין "שהשר הממונה עליה והשר הממונה על חברת הדואר אינם מכותבים", ו"תוכן המכתב, והאמור בו קורא תיגר ומתריס כנגד החלטת שרי הממשלה, החלטה שהתקבלה בהליך תקין לרבות התייעצות עימה כמנהלת רשות החברות הממשלתיות. מובן כי המכתב מהווה חריגה מסמכות ומשולל כל תוקף חוקי". קרעי גם הצביע על "האובססיה של גברת רוזנבוים לביטול הליך הדחת מר וקנין", וקרא לאמסלם "לפעול מול נציבות שירות המדינה למיצוי הדין המשמעתי עם הגברת רוזנבוים".

בעקבות כך, אמסלם אכן פנה לנציב שירות המדינה הרשקוביץ במכתב בו הוא אמר ש"הגב' רוזנבויים לא מבינה באיזו מערכת היא עובדת. היא פוגעת באופן שיטתי, בוטה ומכוון בשרי ממשלת ישראל, בסמכויותיהם על פי החוק ובמימוש החלטות הממשלה וכל זאת תוך בחבלה מכוונת ופגיעה קשה בחברות הממשלתיות. להערכתי, הגב' מונעת ממניעים זרים, ואינטרסים אישיים וכל זאת תוך יצר נקמה מורעל וארסי".

"הניסיון להפעיל עליי לחץ לא פוגע בנחישותי"

זאת ועוד, "מבחינתי, מה שבעיקר מפריע לי, היא הפגיעה החמורה שלה בחברות הממשלתיות, זלזול בחוק, ביזוי ממשלת ישראל ושריה (וכל המרבה הרי זה משובח). לגברת אין מעצורים, היא בטוחה שהמדינה זו היא ובגלל חוסר תגובתכם עד כה היא ממשיכה בהרס של האדמיניסטרציה תוך הכפשת ממשלת ישראל בכל כלי התקשורת השונים וכל זאת בגלוי. בכל עשרות שנותיי בשירות הציבורי מעולם, ואני מניח שגם לעולם, לא נתקלתי ולא אתקל בעובדת מופקרת, ואלימה שנוהגת במערכות הממשלתיות כבתוך שלה", אמסלם אף האשים אותה, ש"היא עדיין סבורה שהיא עו"ד זוטרה במשרד פרטי".

הוא גם הבטיח ש"בימים הקרובים, אעביר אליך את שלל מעלליה של הגברת על כל ההיבטים, הן במישור של עבירות המשמעת שביצעה לכאורה, הן בנושא טוהר המידות והן בעניין התעמרותה בעובדים".

האשמות קשות אלו כלפי רוזנבוים לא עברו בשתיקה, והיום רוזנבוים שלחה מכתב חזרה לאמסלם, בו היא דוחה את האשמותיו ומדגישה ש"הניסיון להפעיל עליי לחץ באמצעות ביטויים מסוג זה לא פוגע בנחישותי להמשיך ולשרת את הציבור נאמנה ולהבטיח כשומרת סף את השמירה על כללי מנהל הציבורי התקין".

בין אמסלם לרוזנבוים חילוקי דעות ניכרים לגבי מינויים והדחות בחברות הממשלתיות, ובעיקר בכל הנוגע לגבולות הסמכויות בין מנהלת רשות החברות כסמכות המקצועית, לבין השר כנבחר הציבור הממונה על הרשות. בשבועות האחרונים מתנהלים בין השניים חילופי מכתבים הולכים ומחריפים, שכוללים לעתים גם שרים אחרים, נציב שירות המדינה ויועמ"שים שונים.