עם מי נפגש לוין בשלושת החודשים הראשונים שלו כשר המשפטים?

יומנו של שר המשפטים יריב לוין פורסם ע"י הממונה על חופש המידע במשרד המשפטים לבקשת עמותת "הצלחה", וכולל פגישות משלושת החודשים הראשונים שלו בתפקיד • מהיומן עולה כי לוין נפגש עם אנשי פורום קהלת תשע פעמים בסמוך לפרסום תוכניתו המשפטית • עם היועמ"שית נפגש לוין שלוש פעמים בלבד

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
שר המשפטים יריב לוין / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

בשלושת החודשים הראשונים לכהונתו של שר המשפטים יריב לוין, הוא נפגש שבע פעמים עם ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת, ד"ר אביעד בקשי; פעמיים עם יו"ר הפורום, משה קופל; ורק שלוש פעמים עם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב־מיארה - כך עולה מיומן הפגישות שלו, שפורסם על־ידי הממונה על חופש המידע במשרד המשפטים לבקשת עמותת "הצלחה".

היום שאחרי עילת הסבירות: מה תוכל הממשלה לעשות, והאם ייתכן שהחוק ייפסל
אירוע חסר תקדים במשק: כך תעבוד שביתת הענק

מן היומן, שפורסם לראשונה באתר התקשורת העצמאי "שקוף", עולה עוד כי פגישותיו של לוין עם אנשי פורום קהלת התקיימו בסמוך לפרסום תוכניתו המשפטית. למעשה, לוין פגש את בקשי יומיים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו. יומיים לאחר מכן, לוין כבר יצא במסיבת העיתונאים המפורסמת בה הציג לציבור את מה שראשיתו עשויה לעבור היום בכנסת.

כן מלמד היומן כי ב־8 בפברואר, יום שהיה סוער במיוחד בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, שעה שנדון בו תיקון לחוק יסוד: השפיטה, קיים לוין פגישה המכונה "הסברה" בה נכחו, פרט לבקשי, יו"ר תנועת הימין ישראל שלי, שרה העצני־כהן; שר המשפטים לשעבר, חיים רמון; ד"ר רפי ביטון; והפרסומאי גיל סמסונוב, ששימש בעבר דובר הליכוד. כל הדוברים מביעים ברשתות החברתיות תמיכה ברפורמה שהציג לוין.

עוד קודם לכן, קיים לוין פגישת "הסברה" בנושא "רפורמת המשילות" עם יועציו הפרלמנטריים, וכן פגישה שכונתה "אסטרטגיה רפורמה משפטית".

לוין נפגש שש פעמים עם נשיאת העליון חיות

יצוין כי באמצע פברואר, בשבוע בו פקעה שורה של הוראות שעה מתחום הביטוח הלאומי, יומנו של השר לא מלמד על פגישות בעניינים הנוגעים לכך.

בשלושת החודשים המתוארים, כך עולה מהיומן, קיים לוין פגישות יחידות עם המשנים ליועצת המשפטית לממשלה, וכן נפגש פעם אחת בלבד עם פרקליט המדינה עמית איסמן ועם נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג.

עם נשיאה בית המשפט העליון אסתר חיות נפגש לוין יותר - שש פעמים על־פי היומן שפורסם. עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא נפגש 12 פעמים בשלושת החודשים האמורים, ועם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן נפגש לוין שבע פעמים.

כן עולה מן היומן כי לוין נפגש עם קובי אלירז, שהודיע לפני כעשרה ימים על התמודדותו בבחירות המקומיות לראשות המועצה האזורית בנימין; ועם יו"ר עמותת הימין הפורום המשפטי למען ישראל, יותם אייל.