אופן ווב חתמה על עסקאות בהיקף מאות מיליוני דולרים

בפלטפורמת בניית קהילות הישראלית OpenWeb חתמו על עסקה להטמעת המערכת  בארבעה אתרים בולטים מארה"ב ובריטניה • מדובר בחוזים למספר שנים, בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר לשנה, עם פוטנציאל ל-30 מיליון דולר בשנה • אירועים ומינויים

נדב שובל, מייסד ומנכל חברת OpenWeb / צילום: באדיבות חברת אופן ווב
נדב שובל, מייסד ומנכל חברת OpenWeb / צילום: באדיבות חברת אופן ווב

היוניקורן הישראלי OpenWeb חתם על עסקה להטמעת המערכת שלו בארבעה אתרים בולטים מארה"ב ובריטניה - אתר החדשות והדעות הפופולרי The Daily Beast, קבוצת Arena (מבעלי ספורט אליוסטרייטד), חברת המדיה הבריטית Reach Plc, ופלטפורמת הקהילה Fandom שרושמת ממוצע של 730 מיליון כניסות בחודש.

מדובר בחוזים למספר שנים, בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר לשנה, עם פוטנציאל ל-30 מיליון דולר בשנה (בכפוף לביצועים ולגידול במשתמשים).

באופן ווב מציעים פלטפורמה לבניית קהילות באתרי תוכן, במטרה לייצר שיח ציבורי בריא ואיכותי יותר - מה שמהווה אתגר מהותי בימים אלה. הפלטפורמה מאפשרת לבעלי אתרים להגביר את מעורבות הגולשים באמצעות חוויה אינטראקטיבית (למשל, דיוני לייב), וכן מסייעת לבניית המודעות למותג ולשיפור המוניטיזציה. עד כה היא הוטמעה ב-3,000 אתרי תוכן, ובסך הכול פעילים בה כ-120 מיליון משתמשים מדי חודש.

נזכיר כי לאחרונה השיק מארק צוקרברג את הרשת החברתית החדשה Threads, שגם היא הוגדרה כזירה שאמורה לאפשר שיח בריא ונקי יותר. מידת ההצלחה של הרשת עדיין אינה ברורה, ובכל מקרה ב-Openweb לא רואים השפעה שלה על התחום בטווח הזמן המיידי.

"למרות שאנו מקווים ש-Threads כן תטפח קהילות בטוחות עם תוכן חיובי, אנו יודעים של-Meta יש היסטוריה בעייתית בנושא", אומרים בחברה. "אנחנו עובדים עם בעלי אתרים כדי לבנות קהילות חזקות בעלות חוויות תוכן משמעותיות, ונמשיך לעשות זאת".

אופן ווב נוסדה ב-2015 על ידי נדב שובל, שמכהן כמנכ"ל. היא מעסיקה כ-370 עובדים בניו יורק, תל אביב, סן דייגו, קנדה, לונדון, קייב ופריז, עד כה גייסה כ-400 מיליון דולר, והשווי שלה מוערך ב-1.5 מיליארד דולר. בין אתרי התוכן שעמם היא עובדת נמנים יאהו, פוקס ניוז, טיימס, טקראנץ' ועוד.

אזור התעשייה

הפיתוחים החדשים לפצועי צה"ל

עשרות צוותים של מהנדסים, מתכנתים, מעצבים, רופאים ופיזיותרפיסטים מחברות כמו רפאל, אלביט, אפספלייר, אורמת, בנק הפועלים ועוד, התכנסו לאירוע השיא של פרויקט Makers for Heroes.

מדובר בפרויקט שהתפרס על פני כשמונה חודשים, אשר במהלכם פיתחו המייקרים (בהובלת עמותת Restart) פתרונות טכנולוגיים לאתגרי היומיום של 24 פצועי צה"ל. כך, מהנדסים מאלביט פיתחו קלנועית שטח חשמלית המאפשרת טיולים שונים וזכו בפרס בקטגוריית הספורט.

צוות אחר, של URIEL, פיתח שרוול לחץ מותאם אישית לרגל של פצוע, המאפשר מניעת חיכוך, וזכה במקום הראשון בקטגורית תחביבים ופנאי. ואילו מהנדסים מרפאל פיתחו לנכה צה"ל שלט פלייסטיישן ייחודי המאפשר משחק ביד אחת.

בין השופטים בתחרות היו תא"ל (מיל') אסף כוחן מייסד שותף ונשיא סנטרה, תום ליבנה, מייסד ומנכ"ל ורביט, אלוף (מיל') חגי טופולנסקי לשעבר ראש אכ"א, מולי אדן לשעבר נשיא אינטל ישראל ועוד.

מאז 2016 פותחו במסגרת הפרויקט 106 מוצרים טכנולוגיים עבור פצועי ופצועות צה"ל. "השיקום האמיתי של פצועי צה"ל נעשה כשהם מקבלים בחזרה את תחושת המסוגלות שלהם, ונותנים מעצמם לחברה. זהו האימפקט", מסביר ניב עפרון, אחד מהפצועים החברים בעמותה.

"החיבורים בין החברות המובילות במשק לפצועי צה"ל מאפשרים לפרוץ אתגרים שנראו בלתי אפשריים, ולייצר להם מענה טכנולוגי", מסכם נועם דדון, פצוע צוק איתן ומנכ"ל עמותת ריסטארט.

אזור התעשייה 1

רשת לגו מגיעה לצפון

אחרי שביססה פעילות בתל אביב, בראשון לציון ובאילת, לגו סטור ישראל פותחת חנות פופ-אפ חדשה בקניון שער הצפון שבקרית אתא, בהשקעה של מאות אלפי שקלים.

החנות החדשה, שתשתרע על שטח של 120 מ"ר, עוצבה בהתאם לקונספט הבינלאומי של המותג וכללת מרכז משחק ויצירה. היא אמורה לפעול חצי שנה, ולאחר מכן תיבחן אפשרות לטווח ארוך יותר. דמי השכירות בקניון עומדים בממוצע על 100־125 שקל למ"ר, כאשר לפי הערכות הרשתות המובילות משלמות לפי אחוז מהמחזור.

משמאל: יואב גאון מנכ''ל לגו ישראל, דותן שלום מנכ''ל קניון שער הצפון ויטל מנשס, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי / צילום: יח''צ
 משמאל: יואב גאון מנכ''ל לגו ישראל, דותן שלום מנכ''ל קניון שער הצפון ויטל מנשס, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי / צילום: יח''צ

"הבחירה של לגו בקניון שער הצפון כבסיס לחנות הצפונית במדינה היא עדות לצמיחתו והפיכתו למוקד עניין בעל פוטנציאל מבטיח", אומר מנכ"ל הקניון, דותן שלום. "החנות החדשה מצטרפת לאסטרטגיה שלנו לבסס את המקום כקניון משפחות".

במקביל, נחתמה עסקה להעברת המוקד הטלפוני של בנק דיסקונט אל הקניון. במסגרת זו, המוקד הטלפוני יפסיק את פעילותו בנשר, ויעבור למרכז חדש שישתרע על פני כ-1,700 מ"ר. עבודות השיפוץ אמורות להתחיל בימים הקרובים, והמוקד - שבו יועסקו מאות עובדים - צפוי להתחיל את פעילותו בתחילת השנה.

קניון שער הצפון, נמצא בבעלות שיכון ובינוי וקבוצת ברונפמן פישר, מתפרש על פני 60 אלף מ"ר, ומשרת אוכלוסייה של כמיליון תושבי הצפון.

חדשות טובות

מאות אלפי שקלים גויסו במופע ההתרמה של עמותת נירים, המושיטה יד לנוער בסיכון במטרה להשיבו למוטב. האירוע נערך במתחם קו רקיע, והוא כלל מופע שתרמה קבוצת בלוסטון לייב ניישן - בהשתתפות הראל סקעת, רן דנקר, עילי בוטנר וילדי החוץ והמנחה קים אור אזולאי. בראש עמותת נירים עומדת המנכ"לית נורית טל-שמיר.

מימין: הראל סקעת, ניר לווינגר ורן דנקר / צילום: אלון לוין
 מימין: הראל סקעת, ניר לווינגר ורן דנקר / צילום: אלון לוין

באירוע לקחו חלק ניר לוינגר מנכ"ל קבוצת CBC (נשיא הקבוצה יורם שגיא הוא יו"ר נירים), מנכ"ל קבוצת קשת אבי ניר, מיכל פדרמן מבעלי מלונות דן, גיא בסר, שי מור יוסף ודנה לופבן ראשי קבוצת בלוסטון לייב ניישן, עמית דדוש מנהל bit, קובי דר מנכ"ל חברת המחזור סייקל, רן אקרמן מנכ"ל זוגלובק, רונן שמיר מנכ"ל משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב ועוד.