כפי שנחשף בגלובס: אושר מינוי ספי זינגר ליו"ר רשות ני"ע

ועדת המינויים אישרה את מינוי עו"ד ספי זינגר ליו"ר הרשות לניירות ערך • מינויו של זינגר עוכב בשל התנגדות יועמ"ש משרד האוצר, שטען שחסרים לו כישורים מתאימים לתפקיד

עו''ד ספי זינגר / צילום: עידן גרוס
עו''ד ספי זינגר / צילום: עידן גרוס

במשרד האוצר הודיעו הבוקר (א') כי במהלך סוף השבוע קיבל מנכ"ל המשרד, שלומי הייזלר, הודעה ממזכירות ועדת המינויים כי החלטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על מינוי עו"ד ספי זינגר ליו"ר הרשות לניירות ערך אושרה על ידי ועדת המינויים. זינגר, בן 44, מכהן כיום כשותף במחלקת חברות וניירות ערך במשרד הרצוג פוקס נאמן.

למרות התנגדות יועמ"ש האוצר: מינוי ספי זינגר ליו"ר רשות ני"ע בדרך לאישור | בלעדי
●  המינוי שקידם שר האוצר הסתבך, ורשות ניירות הערך נתקעה ללא יו"ר 

בשנת 2011 החל לעבוד כעורך דין במשרד המשפטים וכיהן שם במגוון רחב של תפקידים במחלקת ייעוץ וחקיקה תחת המשנה ליועץ המשפטי דאז, עורך הדין אבי ליכט. עוה"ד זינגר היה אחראי על תחום חדלות הפירעון והוביל בממשלה ובכנסת את המהלך לחקיקתו של חוק חדלות פירעון החדש. בנוסף, היה שותף לחלק גדול מהרפורמות המשקיות שנערכו באותם השנים, ובין היתר, הסדרת תחום האיגוח, הסדרת חלק המדינה במשאבי הטבע של ישראל (ועדות ששינסקי) ומתווה הגז, הסדרת תחום האשראי החוץ בנקאי והוועדה לבחינת הסדרי החוב בישראל.

בשנת 2018 הצטרף למשרד הרצוג פוקס נאמן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך. במסגרת זו ליווה וייעץ לחברות ישראליות ורב לאומיות במגוון רחב של תחומים ובסוגיות מורכבות בדיני חברות וניירות ערך, ובין היתר טיפל במכירת גרעין השליטה של חברת פרטנר, הסדר החוב בקבוצת איי.די.בי, עסקות בינ"ל מורכבות וחוצות גבולות, מימון הפרטת נמל חיפה, עסקאות מסוג מרג'ין (Margin), עסקאות איגוח ועוד.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "אני מבקש שוב לברך את עו"ד ספי זינגר בברכת הצלחה גדולה. אני מאמין מאוד בספי וביכולות שהוא מביא איתו. הניסיון שלו הן בשוק הפרטי והן במגזר הציבורי בתחום הכלכלי ובתחום ניירות ערך בפרט, יחזקו מאוד את הרשות לניירות ערך ואת הכלכלה הישראלית, ואני מודה לחברי וועדת המינויים על המלצתם לאשר את המינוי".