לאחר הורדת הדירוג של פיץ': מודי'ס מורידה דירוגי אשראי של עשרה בנקים בארה"ב

סוכנות הדירוג תשקול גם הורדת דירוג לשישה בנקי ענק, ביניהם יו. אס בנקורפ, בנק ניו יורק מלון, סטייט סטריט וטרויסט פייננשיאל • בהודעה של הסוכנות נכתב כי "צפוי מיתון קל בארה"ב בתחילת 2024, עם ירידות בערך הנכסים וסיכונים בייחוד בפורטפוליו הנדל"ן המסחרי של חלק מהבנקים"

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס / צילום: Shutterstock, Daniel J. Macy
סוכנות דירוג האשראי מודי'ס / צילום: Shutterstock, Daniel J. Macy

סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה אתמול (ב') דירוגי אשראי של עשרה בנקים קטנים ובינוניים בארה"ב בדרגה אחת, ותשקול הורדת דירוג לשישה בנקי ענק, ביניהם יו. אס בנקורפ, בנק ניו יורק מלון, סטייט סטריט וטרויסט פייננשיאל.

סין מדווחת על צניחה דו-ספרתית בייצוא ובייבוא ביולי
בגרמניה מודאגים מנתוני הצמיחה: "הפכנו לאיש החולה של אירופה"
הזמן החלש בשנה בוול סטריט קרב, והפעם יש סימנים מדאיגים במיוחד

בהודעה שמסרה סוכנות הדירוג נכתב כי "הביצועים של בנקים רבים ברבעון השני הראו על לחצי רווחיות הולכים וגוברים, שיפחיתו את יכולתם לייצר הון פנימי. זאת, כאשר באופק ניתן לצפות מיתון קל בארה"ב בתחילת 2024, עם ירידות בערך הנכסים וסיכונים בייחוד בפורטפוליו הנדל"ן המסחרי של חלק מהבנקים".

הסוכנות אמרה שחשיפות מוגברות לענף הנדל"ן המסחרי הן סיכוי מהותי בשל הריבית הגבוהה, צניחה בביקוש למשרדים עקב עבודה מרחוק וירידה בזמינות של אשראי בתחום.

הסוכנות גם שינתה את התחזיות של 11 חברות אשראי מרכזיות לשלילית, ביניהן קפיטל וואן, סיטיסנז פייננשיאל ו-Fifth Third Bancorp.