מאנדיי צומחת ומגייסת עובדים: "נהנים מיתרון ה־AI, בהיבט של ייעול ללקוחות"

חברת הטכנולוגיה הישראלית עקפה התחזיות ברבעון השני והעלתה תחזית שנתית • ההכנסות צמחו ב־42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ־176 מיליון דולר, ובמחצית הצמיחה הייתה של 45.5% ל־338 מיליון דולר

טקס פתיחת המסחר של מאנדיי בנאסד''ק ביוני 2021 / צילום: נאסד''ק
טקס פתיחת המסחר של מאנדיי בנאסד''ק ביוני 2021 / צילום: נאסד''ק

כשחברת הטכנולוגיה הישראלית  מאנדיי   הונפקה לראשונה בנאסד"ק באמצע 2021, המשקיעים חיפשו חברות שצומחות בכל מחיר - גם במחיר של הפסדים. מניית מאנדיי, שהציגה צמיחה מהירה, זינקה תוך חודשים ספורים ב־187% לשיא של 444 דולר ששיקף לחברה שווי של כ־20 מיליארד דולר.

ארבע החברות האלה איבדו עשרות אחוזים משוויין בשנה. מה משותף להן? 
שורט של מיליארד וחצי דולר: משקיע העל מהמר על מפולת בשווקים 

אלא כשעל רקע התגברות האינפלציה, העלאות הריבית בעולם והחשש ממיתון, המגמה התהפכה והמשקיעים העדיפו חברות רווחיות. גם מאנדיי נפגעה ונפלה לשפל של 76.5 דולר בנובמבר. מנגד, החברה הצליחה להתאים עצמה לתנאי השוק החדשים, כשעברה לרווח נקי (Non-GAAP) מוקדם מהצפוי וגם בדוחות הרבעון השני של 2023, מגמת הרווחיות נשמרת.

"יש לנו תזרים חופשי חיובי מאז ההנפקה"

מאנדיי עוסקת בשיווק מערכת הפעלה לעבודה, שמסייעת לארגונים לייצר כלים שעוזרים להם לנהל היבטים שונים בעבודתם. כיום, ולאחר עלייה של 38% במניה מתחילת השנה, מאנדיי נסחרת במחיר גבוה ב־9% ממחיר ההנפקה (169 דולר) ושווי השוק שלה עומד על 8.2 מיליארד דולר.

 

החברה עקפה את התחזיות ברבעון השני עם רווח נקי Non-GAAP של 21 מיליון דולר, שהם 41 סנט למניה, בזמן שבשוק ציפו ל־17 סנט בלבד. ההכנסות צמחו ב־42% לעומת הרבעון המקביל לכ־176 מיליון דולר, ובמחצית הצמיחה הייתה של 45.5% ל־338 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים מאנדיי לא רווחית, אך מצמצמת את ההפסדים. ברמה הרבעונית ההפסד צומצם ב־84.6% ל־7 מיליון דולר וברמת המחצית ב־80.7%.

"אנחנו גאים בתזרים חיובי מאוד משמעותי" אמר בשיחה עם גלובס סמנכ"ל הכספים של החברה, אלירן גלזר. "יש לנו תזרים חופשי חיובי מאז ההנפקה, אנחנו רווחיים Non-GAAP ונהיה רווחיים גם ברמה השנתית". כמו כן, לטענת גזלר: "עקפנו את התחזיות שנתנו והעלינו תחזיות ל־2023, ואנחנו ממשיכים לבנות את מנועי הצמיחה שיבטיחו לנו, להבנתנו, את המשך הצמיחה".

לדבריו, בשוק עברו מחיפוש צמיחה בכל מחיר לחיפוש צמיחה בת־קיימא, אך מאנדיי הייתה "בעולם של צמיחה יעילה מאז שהנפקנו". היום, הוא מתאר שלאחר השינוי ממתן דגש על צמיחה לשורה תחתונה, עיקר המיקוד כבר לא רק על הרווח.

ערן זינמן, מייסד משותף ומנכ"ל משותף במאנדיי, לצד רועי מן, מספר בראיון לגלובס על מנועי הצמיחה: "שדרגנו את כל תשתית הדאטה־בייס שלנו, זה היה כמו החלפת מנוע תוך כדי נסיעה. היתרון שזה יאפשר לצמוח מהר יותר, לאחסן יותר מידע, לעבוד בקצבים יותר גבוהים".

זינמן מתאר כי במקביל, מאנדיי עברה תהליך התבגרות. "לפני שנתיים מאנדיי הייתה המוצר והמוצר היה מאנדיי, והיום יש ריבוי מוצרים, לקוחות קונים מאנדיי למחלקות שונות בתוך הארגון".

מאנדיי העלתה את התחזית השנתית וצופה הכנסות של 713-717 מיליון דולר ורווח תפעולי Non-GAAP של 24-28 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל־702-706 מיליון דולר ו־8-12 מיליון דולר, בהתאמה. בבנק ההשקעות אופנהיימר מעריכים שהתחזית המעודכנת עדיין שמרנית, ומציינים פוטנציאל צמיחה עצום בשוקי היעד וחדשנות מתמדת, שיתמכו בצמיחה.

עד כמה אתם מושפעים ממצב המאקרו־כלכלה?

זינמן: "אנחנו לא רואים גידול בנטישת לקוחות. מאנדיי מבוססת על משתמשים, וכשחברות מגייסות פחות עובדים, הצמיחה שלהן מאיטה ואנחנו רואים את ההשפעה בשנה האחרונה. עם זאת יש לנו חוזקה כי אנחנו פונים להמון תעשיות ומדינות, ומאוד מבוזרים".

גלזר: "אנחנו רואים זאת כנגזרת לשיקולי תקציב של חברות. גופים יותר נזהרים בהוצאות, בניגוד לעבר".

"עולם הסטארט־אפים יותר מאתגר"

כשברקע גל הפיטורים בהייטק ממשיך להכות, מאנדיי דווקא מגייסת עובדים. כיום היא החברה מעסיקה כ־1,650 איש, עלייה של כ־100 מתחילת השנה כשהצפי הוא להגיע ל־1,800 עובדים בסוף השנה.

מה בנוגע להשפעה של החקיקה המשפטית על ההייטק המקומי?

זינמן: "עד היום לא נתקלנו בתגובות ממשקיעים".

גלזר: "אנחנו שומעים מהאקוסיסטם שעולם הסטארט־אפים יותר מאתגר. הכסף יותר יקר ופחות נוטים להשקיע, וגם עם הסביבה של החקיקה. הדבר שמשקיעים הכי שונאים זה אי־ודאות".

ואיך אפשר לנהל שיחה מבלי להעלות את ה־AI - בינה מלאכותית, שהפכה לאחת התופעות הבולטות בעולמות הטכנולוגיה בחודשים האחרונים. במאנדיי לא קפאו על השמרים וברבעון השני השיקה החברה את Monday AI assistant, והיא מצפה להזדמנויות בתחום ה־AI.

לדברי זינמן, מדובר בטכנולוגיה "מגניבה ומשמעותית. יש לנו פה צוותים שמשקיעים המון אנרגיה בנושא, הודענו על פיצ'רים לפלטפורמה - החל מעזרה בעבודה שוטפת ועד יצירת תוכן. אפשר לבקש מה־AI assistant שיפרוט מה המשימות הנדרשות במעבר משרדים או בפרויקט פיננסי לדוגמה.

"יש התרגשות בשוק מה־AI וניסיון להבין איך הטכנולוגיה תשפיע על חברות כמונו. לנו יש יתרון יחסי, כי אנשים שמשתמשים במאנדיי עושים זאת לאורך זמן. זו פוזיציה טובה להבין איך אפשר לייעל את העבודה".