זה הולך להיות "שבוע גדול" עבור וול סטריט. אז למה האנליסטים חוששים?

בוול סטריט מאמינים כי סערת השבוע שעבר עומדת להתחלף במגמה חיובית במיוחד כשברקע פרסום דוחות אנבידיה • עם זאת, לא מעט אנליסטים מעריכים כי מוקדם מדי לחגוג, ושהסנטימנט השלילי עוד צפוי לחזור

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock
בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

בשבוע שעבר, המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרו בסערה. מזינוק תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב בעקבות הרמזים הניציים של הפד, לירידות הממושכות במניות, דרך הטלטלה הכלכלית בסין שמדאיגה משקיעים רבים בזירה הגלובלית.

המשקיע הזה מביס את השוק כבר 30 שנה - אלה העצות שלו 
מה מסתתר מאחורי המדדים של החברות הקטנות בוול סטריט 

עם זאת, השבוע המגמה התהפכה. מדדי המניות בארה"ב הראו התאוששות, בעיקר דרך עליות במניות הביג-טק אמש (ב') במהלך המסחר. זאת למרות החששות מהזינוק החד בתשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב, לקראת נאומו של יו"ר הפד בועידת הנגידים בג'קסון הול, שצפויה להתקיים ביום שישי הקרוב.

אך לא מעט אנליסטים בוול סטריט עדיין לא ממהרים לפתוח את השמפניות. לפי אתר מארקטוואצ' ההתאוששות הנוכחית בוול סטריט תהיה זמנית . לדבריהם, המגמה החיובית בוול סטריט תלווה אותנו בטווח הקצר בלבד, ונראה כי סוף הירידה במחירי המניות עדיין לא הגיע.

האנליסטים הזכירו כי אינדיקטורים מסוימים מצביעים על כך שהשוק נכנס לטריטוריה "מכירת יתר", מה שעשוי להצביע על פוטנציאל לתיקון זמני או קפיצה במחירי המניות. במקביל, הם מזכירים כי רק אחוז קטן (15%) ממניות S&P500 נסחרו מעל הממוצע הנע שלהן ל-20 יום, מה שמעיד על כך שחלק ניכר מהמניות נסחרות כיום מתחת למחירים הממוצעים שלהן.

"מגמת מכירת המניות בחודשי הקיץ נמצאת רק במחצית הדרך"

האנליסטים בבית השקעות BTIG, ג'פרי דגראף וג'ונתן קרינסקי התייחסו לזינוק ביחס בין אופציות ה-Put/Call במדד S&P500 בעלי פקיעה של 10 ימים. הם מסבירים כי היחס בין אופציות ה-Put/Call עלה לאחרונה לרמה הגבוהה ביותר שלו ל-2023, כאשר הסוחרים רכשו כמות ניכרת של אופציות מכר, שבדרך כלל משתלמות כאשר מחירי המניות יורדים. נכון לעכשיו, קרינסקי מזהיר משקיעים להישאר ממוקדים בטווח הארוך, שכן לטענתו מגמת מכירת המניות בחודשי הקיץ נמצאת רק במחצית הדרך (לפי מארקטוואצ').

בנוסף על פי ההערכות, מדד ה-S&P500 צפוי לעלות לרמה של 4,450 נקודות, ומשם הוא יגלוש לרמת תמיכה של 4,200 נקודות. ברמה זו סוחרים רבים מאמינים שהמחיר צפוי להפסיק לרדת ושוב לשנות כיוון.

במארקטוואצ' מציינים גם כי מכפיל הרווח (P/E) של מדד S&P500 ל-12 חודשים קדימה, עמד בסוף יולי על 19.4 - גבוה מהממוצע ל-5 שנים של 18.6 וגם מהממוצע ל-10 שנים של 17.4, בהתבסס על נתוני FactSet. במהלך שלושת השבועות האחרונים, הירידה במדד ה-S&P 500 הורידה את מכפיל הרווח ל-18.6, והחזירה אותו לממוצע של חמש שנים.

השבוע, פרסום תוצאותיה הכספיות של אנבידיה (יום ד' לאחר המסחר) צפויות למשוך את מניות הטכנולוגיה כלפי מעלה, כאשר אמש, מניית ענקית השבבים זינקה במעל ל-8%. "זהו שבוע גדול למניות הטכנולוגיה, עם אופטימיות שאנבידיה תספק תוצאות טובות", אמר אד מויה, אנליסט שוק בכיר לבלומברג. מויה מוסיף כי "התקווה היא שהרווחים של אנבידיה יציתו מחדש את ההתעניינות בסחר הבינה המלאכותית מה שצפוי לתת רוח גבית למניו הטכנולוגיה".

במקביל, השבוע צפוי ג'רום פאוול לנאום בועידת הנגידים בג'קסון הול ולהתייחס למדיניות המוניטארית העתידית בארה"ב. בבלומברג מציינים כי מתחילת שנות האלפיים, מדד ה- S&P500 עלה ב-0.4% בממוצע בשבוע שלאחר הנאום. עם זאת, בשנה שעברה מדדי המניות צללו בכ-3.2% בשבוע שלאחר דבריו של פאוול, אז הצהיר כי הפד צפוי לנקוט בצעדים מוניטריים אגרסיביים על מנת להילחם באינפלציה.