קבוצת לוזון: קפיצה של פי 4 ברווח הנקי ברבעון השני

הקבוצה סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של כ-298 מיליון שקל לעומת כ-197 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • נהנתה מרווח חד פעמי של כ-93 מיליון שקל כתוצאה מעלייה לשליטה בחברת נווה סביון

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר
עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

קבוצת לוזון, הפועלת בתחום התשתיות, הנדל"ן (בישראל ובפולין), האנרגיה (באמצעות החזקה בדוראד) וההלוואות החברתיות (באמצעות חברת טריא), סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של כ-298 מיליון שקל לעומת כ-197 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת על רקע עלייה חדה בהכנסות ממכירת בניינים, קרקעות וביצוע עבודות. 

בשורה התחתונה רשמה הקבוצה רווח של כ-79 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח של כ-19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה נהנתה מרווח חד פעמי של כ-93 מיליון שקל כתוצאה מעלייה לשליטה בחברת נווה סביון שתרם לקפיצה ברווחיות.

הקבוצה נמצאת בשליטת עמוס לוזון (מחזיק בכ-66% מההון) המכהן בתפקיד המנכ"ל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה הקבוצה עם הכנסות של כ-456 מיליון שקל לעומת כ-464 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה הקבוצה רווח של כ-72 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח של כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

מניית קבוצת לוזון  רושמת בתגובה לדוחות עלייה של כ-2% בבורסה. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-690 מיליון שקל.

בסוף יוני השנה עדכנה טריא כי מנכ"ל החברה, שחף ארליך, הודיע לחברה על החלטתו לסיים את תפקידו. ההודעה באה לאחר שבחודש מאי יצאה טריא, הפועלת בתחום ההלוואות החברתיות (P2P) בתוכנית התייעלות נרחבת, שהגיעה בעקבות עלייה משמעותית בבקשות לקוחותיה לפדיונות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. 

בעקבות עזיבתו של ארליך מונה אייל אלחיאני, שכיהן כיו"ר טריא, לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל עד למציאת מחליף. לראשות הדירקטוריון מונה עמוס לוזון, שהחזיק בשלד הבורסאי שלתוכו מוזגה פעילותה של טריא לפני כשנה.