המפרסמים קפצו על הרכבת הקלה, והשקיעו כ־2.7 מיליון שקל בקידום חלקם באירוע

נת"ע, רב־קו, עיריית תל אביב ופנגו עלו בקמפיינים לרגל השקת הרכבת הקלה של גוש דן, רק אחד מהם נחרט בתודעת הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בנק לאומי ופריגת מובילים בזכירות ובאהדה, אך כלל לא היו באוויר

שני כהן בקמפיין פנגו
שני כהן בקמפיין פנגו

בשבוע שעבר יצאה סופסוף לדרך הרכבת הקלה של גוש דן, ולא מעט מפרסמים קפצו על ההזדמנות להזכיר את חלקם באירוע. עיריית תל אביב, פנגו, רב־קו וגם כמובן נת"ע, שמפעילה את הדנקל - כולם השתבצו בהפסקת הפרסומות.

היחידה שהתברגה בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה היא נת"ע, באמצעות מקאן ת"א. בסדרת סרטונים עם הפרזנטור יניב ביטון - כלומר יחיאל סעסע, פעם מורה ומחנך לנהיגה, והיום מורה נסיעה - החברה מנסה לגרום לצופים להכיר את האמצעי התחבורתי החדש.

יניב ביטון בקמפיין נת''ע
 יניב ביטון בקמפיין נת''ע

אמנם ישראלים רבים כבר התנסו בנסיעה במטרו ורכבות קלות ברחבי העולם, ונחשפו לכללי ההתנהגות המקובלים, אך הנטייה הרווחת היא להשאיר את הנימוסים מאחור ברגע שנוחתים בבן גוריון. כך לפחות מאמינים בדנקל, ולכן מוצע "ריענון נהלים" לצד התנשאות על הפראיירים שבמכוניות. בכל זאת, ישראלים.

התוצאה היא קמפיין משעשע שקצת צוחק על הצופה וקצת צוחק איתו, תוך ניסיון לייצר דמות קאלט. לא בטוח שהשם של סעסע ישתרש בתודעה, אך השבוע הפרסומת מתברגת במקום החמישי בזכירות והשני באהדה. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זו גם ההשקעה השנייה בגודלה בפרסום, עם כ־1.4 מיליון שקל.

 

עיריית תל אביב השקיעה כמיליון שקל, פנגו כ־160 אלף שקל (עם שני כהן כשטן) ורב־קו כ־140 אלף שקל. כלומר, סך ההוצאה הפרסומית הקשורה ברכבת הקלה עמדה על 2.7 מיליון שקל.

הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לפלטפורמת הסטרימינג free TV, עם כ־1.8 מיליון שקל, אשר קידמה הופעה של שלמה ארצי, עם הצעה למנויי הפלטפורמה (השייכת בחלקה לערוץ קשת12) לראות אותה "מהשורה הראשונה". הפרסומת מתברגת במקום השמיני בזכירות, והתשיעי באהדה. ההשקעה השלישית בגודלה שייכת למקדונלד'ס, עם כ־1.2 מיליון שקל. הפרסומת, המקדמת את הצ'יקן רויאל, אינה מתברגת בדירוג.

שלום מיכאלשווילי בקמפיין פריגת
 שלום מיכאלשווילי בקמפיין פריגת

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק לאומי, גל תורן ופבלו רוזנברג, והפרסומת האהובה ביותר שייכת לפריגת, שלום מיכאלשווילי ומזנון הגאון הקפוא - שתיהן לא היו באוויר בשבוע החולף. ואולי זו ההוכחה שעם שפה פרסומית עקבית ופרזנטור אהוב, אפשר לקצור את הפירות לא רק "בעונה" אלא גם באמצע אוגוסט.

ההשקעה בפרסום נותרת דומה: 30 מיליון שקל השבוע, לעומת 32 מיליון שקל בשבוע שעבר.

המשרד האהוב: המשרדים שאחראים לשתי הפרסומות האהובות ביותר הם באומן בר ריבנאי (פריגת) ומקאן ת"א (נת"ע). במקום השלישי, אך הרחק מאחור, נמצא אדלר חומסקי & ורשבסקי (דיסקונט, הפרסומת לא הייתה באוויר השבוע).

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.