השבוע ה-34 למחאה: הפגנות ברחבי הארץ

מובילי המחאה שמים את הדגש השבוע על האלימות בחברה הערבית שגבתה מתחילת השנה את חייהם של 156 אזרחים, ועל הדרישה לשיוויון • ראש עיריית טירה, מאמון עבד אלחי, נאם בקפלן ותקף את הממשלה: "אני מבין היום שזאת החלטה להשאיר אותנו עסוקים בדם. מי ששם את בן גביר לשמור עלינו - לא רוצה לשמור עלינו"

קפלן / צילום: גלעד פירסט
קפלן / צילום: גלעד פירסט

המחאה נגד המהפכה המשפטית נמשכת הערב ברחבי הארץ, השבוע 34 ברציפות. מובילי המחאה שמים את את הדגש השבוע על האלימות בחברה הערבית שגבתה מתחילת השנה את חייהם של 156 אזרחים ועל הדרישה לשיוויון.

יו''ר האופוזיציה יאירנלפיד נואם בכרכור / צילום: אלעד גוטמן
 יו''ר האופוזיציה יאירנלפיד נואם בכרכור / צילום: אלעד גוטמן

בתל אביב יצאה צעדה בשעה 19:00 מכיכר הבימה להפגנה המרכזית בקפלן שתכלול מיצגי ארונות קבורה במחאה.

בקפלן נאם הערב ראש עיריית טירה עו"ד מאמון עבד אלחי, שמנכ"ל העירייה שלו, עבד אלרחמן קשוע, נרצח השבוע. "ברחובות שלנו זורם דם. ומה ממשלת ישראל עושה? מפרקת את המשטרה, עוצרת תקציבים שאמורים להגיע לחינוך, רודפת עסקים מתוקף חוק קמיניץ, לאן אתה מגיע עם הדבר הזה? עשרות אלפי תושבים הולכים לשוק האבטלה. אבטלה משמעותה חיזוק ארגוני הפשיעה!".

עוד הוסיף: "רוצים להגיד לי שהצבא, השבכ, המשטרה - לא יכולים לעשות כלום?
כאשר המדינה רוצה לתפוס מישהו - היא מגיעה גם לפושעים שמתחבאים בדרום אמריקה, היא יודעת לתפוס עבריינים שברחו לרוסיה ולהעמיד אותם לדין -אבל הם לא יודעים לתפוס ילד שירה ליד תחנת משטרה, כאן בישראל? איך נשמע דבר כזה? המסקנה היחידה שאני יכול להגיע אליה: זאת החלטה מכוונת! אני תמיד דיברתי בצורה ממלכתית,
מעולם לא התנגשתי עם המדינה - אבל בצער רב אני מבין היום שזאת החלטה!
החלטה להשאיר אותנו עסוקים בדם! מי ששם את בן גביר לשמור עלינו - לא רוצה לשמור עלינו!". 

קפלן / צילום: אמיר גולשטיין
 קפלן / צילום: אמיר גולשטיין

הזמרת עדן אלנה, אשר ייצגה את ישראל באירווזיון 2021 הופיעה. במוקדים נוספים נאמו נציגי החברה הערבית, שקראו למאבק משותף להצלת הדמוקרטיה ולהבטחת הביטחון האישי של כל אזרחי המדינה. בנוסף, המחאה התמקדה הערב בתכנית הלימודים של משרד החינוך בטענה כי נעשה בה שימוש במסגרת לימודי אזרחות לקידום המהפכה המשפטית על ידי נציגי קהלת במשרד החינוך.

הפגנות התקיימו בעשרות מוקדים בהם בת ים, נתניה, רחובת, אפרת, צומת כברי, צומת נהלל, ירושלים מול בית הנשיא ובאר שבע. בחיפה התקיימה תהלוכה ממרכז הכרמל ועד לצומת מרכז חורב.

הצעדה בחיפה לחורב / צילום: עמרי רוזנברג | Omri Rosenberg
 הצעדה בחיפה לחורב / צילום: עמרי רוזנברג | Omri Rosenberg

מוקדם יותר השבוע התקיימה הפגנה בבני ברק שכוונה, על פי המארגנים ההפגנה, נגד ניסיון הממשלה וההנהגה החרדית לשנות את אופייה הליברלי של ישראל, בין היתר בדרך של יוזמות הפרדה מגדרית, הדרת נשים והשבתת הרכבת הקלה בשבת . אתמול (ו') שוב נערכה הפגנה ברכבת הקלה נגד אי הפעלתה בשבת.

קרית אונו / צילום: ברק דור
 קרית אונו / צילום: ברק דור