סגן נשיא ומנכ"ל קימברלי קלארק ישראל הודיע על סיום תפקידו

טל רבן, סגן נשיא ומנכ"ל קימברלי קלארק ישראל, הודיע היום על רצונו לפרוש בסוף ספטמבר הקרוב • דורון רוזנפלד, סמנכ"ל הכספים, יכהן כממלא מקום במנכ"ל

טל רבן / צילום: רמי זרנגר
טל רבן / צילום: רמי זרנגר

טל רבן, סגן נשיא ומנכ"ל קימברלי קלארק ישראל, הודיע לדאג קניגהם, נשיא EMEA בחברה על רצונו לפרוש בסוף ספטמבר הקרוב, לאחר כארבע שנים בתפקיד. דורון רוזנפלד, סמנכ"ל הכספים, יכהן כממלא מקום מנכ"ל.

ניתוח | הטעות של רמי לוי, האכזבה של ויקטורי והירידה של שופרסל: סיכום דוחות הרשתות
בשוק מעריכים: דיפלומט היא רק הראשונה, היכונו לעוד גל עליות מחירים

קימברלי קלארק היא ענקית מוצרי צריכה בינלאומית, ונסחרת בבורסה לניירות ערך בניו יורק לפי שווי של 43.8 מיליארד דולר. החברה היא שחקנית בולטת בתחום מותגי הבריאות וההיגיינה, שהבולטים ביניהם בארץ הם טיטולי האגיס, נייר טואלט לילי ומולט, קלינקס, קוטקס וניקול. ב-2022 הסתכם מחזור המכירות של החברה הגלובלית ב-20 מיליארד דולר, עלייה של 4% לעומת השנה הקודמת, והרווח הנקי עמד על 1.9 מיליארד דולר, עלייה של 6%.

בין המהלכים שהוביל רבן במהלך כהונתו כמנכ"ל החברה בארץ נמנים שינויים במערך התפעולי-לוגיסטי של החברה, והקמת אתר תעשייה במבואות הגלבוע, בהשקעה כוללת של 300 מיליון שקל. בקיץ הקודם העלתה החברה את המחירים במרבית מוצריה בשיעור של 5.5%-9.6%, בנימוק שהדבר נבע "מעלייה המתמשכת במחירי האנרגיה, יבוא הסחורות והשינוע הימי, במקביל להמשך עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם". מהלך זה בא לאחר עלייה שבוצעה בקיץ 2021, גם היא בתקופת רבן כמנכ"ל.

קודם לתפקידו זה כיהן רבן כמנכ"ל מחלבות טרה של החברה המרכזית למשקאות קלים (קבוצת קוקה-קולה ישראל) במשך שלוש וחצי שנים, וכן כמנכ"ל קוקה-קולה ישראל. הוא היה אמור להמשיך בקבוצה בתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות, אולם אז החליט לעבור לקימברלי קלארק.

דאג קנינגהם כתב היום לעובדי קימברלי קלארק כי "טל הפגין מנהיגות ושמירה על מחוברות גבוהה של העובדים והמנהלים לאורך כל תקופת כהונתו. טל הוביל בהצלחה את החברה בתקופה רוויית שינויים ואתגרים. הוא עשה כל זאת תוך מיקוד בצרכנים, חיזוק הקשר עם הלקוחות, הובלת חדשנות, השאת ערך והתייעלות מערך שרשרת האספקה של החברה. אני רוצה להודות לטל על תרומתו הרבה להצלחתה העסקית של קימברלי-קלארק ישראל".