בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות קלות בנעילת המסחר באירופה; "לא צפוי מיתון בארה"ב"

מדדי הדאקס, הפוטסי והקאק רשמו ירידות של 0.1%-0.2% • הניקיי עלה בכ-0.7% • היום אין מסחר בארה"ב לרגל יום העבודה

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock
הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

18:50

ירידות קלות בנעילת המסחר באירופה. מדדי הדאקס, הפוטסי והקאק רשמו ירידות של 0.1%-0.2%.

מקס קטנר, אסטרטג ראשי בבנק HSBC, אומר בריאיון ל-CNBC כי הפד צפוי לבצע 5 הורדות ריבית במהלך 2024, כפי שמגולם כיום בשווקים. "אני לא חושב שצפוי מיתון במשק האמריקאי. למעשה, סקטור התעשייה מאותת על התאוששות לאחרונה", הוא מציין.

16:32

נמשכת המגמה החיובית בבורסות אירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.3%, הפוטסי מוסיף לערכו כ-0.2% והקאק הצרפתי עולה בשיעור דומה.

14:11

נמשכת המגמה החיובית בבורסות אירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.4%, הפוטסי מוסיף לערכו כ-0.5% והקאק הצרפתי עולה בשיעור דומה.

במסחר באג"ח הממשל האמריקאי תשואות האג"ח עולות קלות. באיגרת ל-10 שנים התשואה עומדת על 4.19%, ותשואת האג"ח לשנתיים עומדת על כ-4.88%.

12:04

מגמה חיובית בבורסות אירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.6%, הפוטסי מוסיף לערכו כ-0.7% והקאק הצרפתי עולה בשיעור דומה.

ננאד דיניק, חוקר אסטרטגיות הון בבנק יוליוס בר, מציין בסקירה שפרסם כי "כלכלת ברזיל ממשיכה במגמת צמיחה עם נתון מרשים של 3.4% ברבעון השני של 2023, ועולה על ציפיות הקונצנזוס כבר רבעון שני ברציפות. ההתרחבות נבעה בעיקר מצריכה וצבירת מלאי של סחורות, בעוד שתחום ההשקעות נותר חלש במקצת. למרות שהתנאים העסקיים עדיין מאתגרים, נראה שהרוחות בכלכלה הברזילאית נרגעות עם היחלשות הלחצים האינפלציוניים. החוסן של ברזיל ניכר גם בהמשך מגמת הירידה בנתוני האבטלה, שעומדת כעת על 7.9%. למרות הנתונים הכלכליים המבטיחים למדי, שוק המניות בברזיל הראה תזוזות בהיקפים נמוכים יחסית. אנו מאמינים שהדבר נבע בעיקר מאמון משקיעים חלש מסין, שמשפיע לרעה על שווקים מתעוררים רבים".

יתרה מכך, הוא כותב, "הרווחים ברבעון השני בברזיל היו די מאכזבים ביחס לציפיות האנליסטים, בעיקר עקב ירידה בביקוש בתחום הקמעונאות, האטה באינפלציית מחירי המזון בתחום הסופרמרקטים, האטה במחירי שירותים והאטה ברווחים של שני בנקים גדולים. גרירה נוספת כלפי מטה גרמה על ידי ספקולציות חדשות אודות השינויים הצפויים בכללי מס החברות, בעקבות פרסום הצעת חוק התקציב לשנת 2024 בחמישי האחרון, מה שעלול להוביל לשינויים נוספים ברווחים כלפי מטה. עם זאת, אנו מחזיקים בדעה כי הגורמים הנקודתיים הללו יקוזזו על ידי הנתונים הכלכליים המעודדים והמשך הצמיחה הכלכלית כלפי מעלה".

10:08

פתיחה חיובית בבורסות אירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.5%, הפוטסי מוסיף לערכו כ-0.6% והקאק הצרפתי עולה בשיעור דומה.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק קלות מול הדולר, הליש"ט מתחזק בכ-0.3% מול המטבע האמריקאי והין נסחר ביציבות מול הדולר.

07:54

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה חיובית. מדד הניקיי עולה ב-0.5%, ההנג סנג מזנק בכ-2.6%, בורסת שנחאי עולה ב-1.1% ומדד הקוספי מוסיף לערכו כ-0.4%.

סין מנסה להתאושש: מורידה מסים, מעניקה תמריצים. היואן משלם את המחיר 

היום לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל יום הפועלים.

במסחר באג"ח הממשל האמריקאי הבוקר תשואות האג"ח הממשלתיות עולות קלות. באיגרת ל-10 שנים התשואה עומדת על 4.19%, ותשואת האג"ח לשנתיים עומדת על כ-4.87%.

הסיבה לכך שאג"ח ממשלתיות מספקות כיום פחות הגנה בתיק ההשקעות 

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים הבוקר בעליות קלות. חוזה לנובמבר על חבית מסוג ברנט נסחר ברמה של 88.6 דולר, וחוזה על נפט מסוג WTI עומד על רמה של 85.6 דולר לחבית.

ביום שישי פורסמו בארה"ב נתוני שוק העבודה לאוגוסט, ולפיהם נוספו בחודש החולף 187 אלף משרות - גבוה מהצפי, אך מנגד האבטלה טיפסה ל-3.8%. השכר הממוצע עלה בקצב שנתי של 4.3%, נמוך מעט מהתחזיות. הצפי היה לתוספת של 170 אלף משרות, ולקצב עליית שכר שנתית של 4.4%.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות, כתב בתגובה כי "הדוח נותן לפד צידוק לא להעלות את הריבית החודש, אך יש לזכור כי מדד המחירים לצרכן לאוגוסט עשוי להשפיע. מכל מקום, בשוק רוב מכריע של הציפיות הן שהריבית לא תעלה, ומבחינה זו לא אמורה להיות לדוח התעסוקה השפעה של ממש על התנהלות השווקים בימים הקרובים", הוסיף.

המשך היום, צפויים להתפרסם נתוני הסחר בגרמניה ונתוני התמ"ג בשוויץ.

סאמי שער, הכלכלן הראשי בבנק השוויצרי לומברד אודייר, מתייחס בסקירה שפרסם לכלכלה האמריקאית וכותב: "חרף ההאטה העולמית, ארה"ב חוותה צמיחה ייחודית מאז הרבעון השני. למרות הצמיחה, הפד אינו שוקל מחדש את מדיניותו, בשל תנאים מוניטריים מרסנים ומתמשכים המשפיעים על הכלכלה".

לדבריו, "תוכנית הפד כרוכה בשמירה על עלויות אשראי גבוהות כדי לשלוט בצמיחה הכלכלית ובעליות השכר, למרות שהתוצר האמריקאי צפוי להמשיך ולהאיץ. גם כשאינפלציית הליבה הואטה וריבית הפד עולה על שיעורי האינפלציה, הפד שואף לשמור על הריבית עד שהאינפלציה תגיע ליעד של 2%. הורדת ריבית ראשונה בארה"ב לא צפויה עד מרץ 2024 לפחות".