שתי שכונות בפתח תקווה: מי צפויה להוביל בעתיד מבחינת נגישות

מצד אחד אם המושבות החדשה: שכונה שרוב הבנייה בה היא של מגדלים בני 10־23 קומות, וביניהם גינות ופארקים, כולל פארק מרכזי • מהצד השני כפר גנים ג': שכונה שרוב הבנייה בה היא של מבנים בני עד 9 קומות, אך במערבה יש מספר מגדלים בני 15 קומות • שתי השכונות דומות במובנים רבים, אך בתחבורה צפוי להיות ביניהן הבדל משמעותי

אם המושבות החדשה VS כפר גנים ג' / צילום: shutterstock, תמר מצפי
אם המושבות החדשה VS כפר גנים ג' / צילום: shutterstock, תמר מצפי

מבוסס על נתוני אתר "מדלן"

השכונות: אם המושבות החדשה היא שכונת מגדלים שהוקמה בצפון פתח תקווה בסוף שנות ה־2000 על שטחים ששימשו לתעשייה כבדה. רוב הבנייה בשכונה היא של מגדלים בני 10־23 קומות, וביניהם גינות ופארקים, כולל פארק מרכזי. ברחבי השכונה גם גני ילדים ובתי ספר יסודי ותיכון.

כפר גנים ג' היא שכונה חדשה שהוקמה בדרום מערב פתח תקווה בסוף שנות ה־2000 על שטח פרדסים. רוב הבנייה בשכונה היא של מבנים בני עד 9 קומות, אך במערבה יש מספר מגדלים בני 15 קומות. בין הבניינים ישנן גינות קטנות ובינוניות, וכן כמה פארקים גדולים וייחודיים, קניון ומוסדות חינוך.

 

תחבורה: לתושבי אם המושבות החדשה גישה נוחה ברכב לרחובות ראשיים שמובילים למרכז העיר, לאזורי התעסוקה הסמוכים סגולה וקריית אריה, וכן לדרכים בין עירוניות כמו דרך אם המושבות שמובילה לבני ברק, לרמת גן, לתל אביב ולכביש 4, וכן כביש גישה למחלף תקווה בכביש 5, אך הם סובלים מהפקקים המחריפים וממצוקת חניה. הקו האדום של הרכבת הקלה מרוחק מהשכונה, וכך גם קווי המטרו שמתוכננים בעיר.

תושבי כפר גנים ג' נהנים מקישוריות טובה ברכב לתוך העיר, בזכות רשת רחובות עירונית צפופה וקרבה לדרך יצחק רבין הראשית. השכונה גם קרובה לשני מחלפים בכביש מכבית, איתו אפשר להגיע לכביש 4 במערב ולכבישים 40 ו־6 במזרח, ועם דרך רבין אפשר גם להגיע לקריית אונו. עם זאת, עומסי התנועה מורגשים באזור, וכך גם מצוקת חניה.

התחבורה הציבורית בשכונה פחות טובה מבמרכז העיר, אך צפויה להשתפר בעתיד בזכות קווי רכבת קלה ומטרו.

בנייה: הבנייה באם המושבות כבר כמעט הושלמה, והיא חדשה, כך שלא צפויים בתוכה פרויקטי בנייה משמעותיים בעשורים הקרובים. עם זאת, ממזרח לשכונה ישנו שטח פתוח שצפוי לעבור פיתוח, ומצפונה מתוכננת בנייה של מבנים בני כ־10־30 קומות עם כ־750 דירות בין השכונה לבין רצועת הרכבת.

גם בכפר גנים ג' רוב הבנייה הושלמה, כך שלא צפויים בתוכה פרויקטי בנייה משמעותיים בעשורים הקרובים. עם זאת, שני קווי מטרו מתוכננים להיפגש באזור ולגרור פיתוח אינטנסיבי לאורכם.

בשורה התחתונה: טל קופל, מנכ"ל מדלן: "אם המושבות החדשה וכפר גנים ג' דומות בהרבה מובנים. עם זאת, בעוד ששתי השכונות נעדרות תשתית תחבורה ציבורית טובה כיום ותושביהן מסתמכים על הרכב הפרטי, תושבי כפר גנים ג' צפויים ליהנות בעתיד משלל אפשרויות התניידות בקווי מטרו ורכבת קלה".