תוספת של עד 400 שקל לעובד: אושרה העלאת דמי ההבראה במגזר הפרטי

אושרה היום הגדלת דמי ההבראה המשולמים לעובדים במגזר הפרטי • התוספת השנתית הצפויה לעובד שכיר תעמוד על כ-200 שקל לפחות • צעד זה יספיק כדי לקצץ רק כמחצית מהפער בדמי ההבראה במגזר הפרטי לעומת הציבורי

יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות
יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות

לראשונה זה 8 שנים: אושרה הגדלת דמי ההבראה המשולמים לעובדים במגזר הפרטי. היום (שני) נחתם צו ההרחבה, שמרחיב תוספות שקיבלו עובדי המגזר הציבורי אל כלל המשק, באירוע בנוכחות שר העבודה יואב בן-צור, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי.

מתי מקבלים, וכמה? כל מה שכדאי לדעת על דמי הבראה 

התוספת השנתית הצפויה לעובד שכיר תעמוד על כ-200 שקל לפחות. תשלום דמי ההבראה מחושב על פי שנות ותק במקום העבודה, כך שהתוספת לעובדים ותיקים יכולה להגיע לסכום כפול של כ-400 שקל. ההרחבה תחול על כ-3 מיליון שכירים במגזר העסקי.

דמי ההבראה משולמים לעובדים בדרך כלל בחודשי הקיץ. גם עובדים שכבר שולם להם השנה סכום לפי החישוב הישן, יזכו לתשלום רטרואקטיבי עם התוספת.

בסודיות גמורה: הצצה לאופן שבו מקבלים שופטי העליון את ההחלטות
שר המשפטים לוין פרסם הצעת חוק לביטול הלכת אפרופים על חוזים עסקיים. מה המשמעות?

עדיין קיים פער גדול בין המגזר הפרטי לציבורי

צעד זה יספיק כדי לקצץ רק כמחצית מהפער בדמי ההבראה במגזר הפרטי לעומת הציבורי. דמי ההבראה אמורים להתעדכן מדי שנה, בהתאם לאינפלציה. בפועל, בשנים קודמות רק עובדי המגזר הציבורי זכו לתוספות. תחילה נדחה העדכון בשל הסכמי קיזוז, לאחר מכן התמסמס בגלל משברים פוליטיים ובהמשך נתקע בעקבות סכסוך בין נשיאות המגזר העסקי של דובי אמיתי לבין נשיאות המעסיקים והעסקים של רון תומר. בית המשפט הכריע כי ההסתדרות רשאית לחתום על צווי הרחבה מול אמיתי, ללא הסכמת הארגון של תומר שהתפצל מתוך הנשיאות.

כך למעשה השתחרר ה"פקק" שתקע עד כה צווי הרחבה שונים במשק, שדמי ההבראה הוא רק אחד מהם. למשל, צו אחר שנחתם במקביל הוא לפיצוי עובדים שנעדרו מעבודתם בגלל מבצע עלות השחר, לפני שנה.

בר-דוד אמר בטקס החתימה כי "יש עוד צווי הרחבה לא קלים בדרך, שצריך עבורם גם את משרד האוצר. בעבודה נכונה נשחרר חלקם בחודשים הקרובים, כולל צווים שיקדמו את העובדים בעלי רמות השכר הנמוכות ביותר". בהסתדרות אמרו לגלובס כי בין היתר ממתינים כעת לעבודה צו להגדלת שכר עובדי ההסעדה, וכן צו פיצויים בגין המבצע הצבאי "מגן וחץ" שנערך במאי האחרון.