בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; ARM החלה להיסחר וזינקה בכ-25%

הנאסד"ק עלה בכ-0.8% • הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) החליט להעלות את שיעור הריבית בפעם העשירית ברציפות, ב-0.25% לרמה של 4.5% • נעילה ירוקה באירופה • מחירי הנפט המשיכו לזנק

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo
וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה ירוקה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.8%, ה-S&P 500 עלה בשיעור דומה ומדד הדאו ג'ונס זינק בכ-1%.

בלטה לחיוב מניית ARM שזינקה בכ-25% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט. גם מניות טסלה , אפל , מטא , ואנבידיה  נסחרו בעליות שערים.

בשוק החוב, תשואות האג"ח של הממשלת האמריקאי טיפסו קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עלתה ב-4 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.28%. התשואה על אג"ח לשנתיים טיפסה ל-5%.

21:25

מתחזקות העליות בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.8% ומדד הדאו ג'ונס מזנק בכ-1%. בולטות לחיוב מניות הנדל"ן שמזנקות בכ-1.7% במדד ה-S&P 500.

מניות הטק טסלה, אפל , אמזון , מיקרוסופט  ומטא  נסחרות בעליות שערים.

גם מניית השבבים הבריטית ARM מזנקת בכ-17% ביום המסחר הראשון שלה ונסחרת סביב 59 דולרים בעוד שמחיר הנפקת המניה עמד על 51 דולרים.

ג'יי פי מורגן העלה את המלצתו למניית ענקית הכרייה ריו טינטו . מ'ניטרלי, ל-'משקל עודף'. קבוצת ריו טינטו היא תאגיד מתכות וכרייה בריטי-אוסטרלי, והיא בין המובילות בעולם בהפקה וייצור של אלומיניום, עפרות ברזל, נחושת, אורניום, פחם, זהב ויהלומים. 

בבנק מסבירים כי להערכתם קיים ביקוש חזק לעפרות ברזל שמגיע מסין, מה שצפוי לתמוך במניות חברות כרייה כמו ריו טינטו.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ממשיכים לזנק ולשבור שיאים. מחירה של חבית מסוג נפט WTI עומד על 90 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 93.6 דולרים. 

19:30

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה במגמה חיובית: מדד הנאסד"ק עולה ב-0.8% הדאו ג'ונס עולה ב-0.9% וה- S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.8%.

ענקית השבבים הבריטית ARM החלה להיסחר בוול סטריט ומזנקת בכ-20%. מחיר ההנפקה למניה נקבע על 51 דולרים וכעת המניה נסחרת במחיר של 59 דולרים.

חברת נאייקס  הישראלית, המשמשת כפלטפורמת מסחר ותשלומים גלובלית שנועדה לסייע לבתי עסק להרחיב את עסקיהם , הודיעה היום על שותפות אסטרטגית עם Düzey הטורקית, מקבוצת Koç Holding .שותפות זו החלה עם התקנת מסופי נאייקס במכונות אוטומטיות במקומות ציבוריים ומתחמי Koç Holding ברחבי טורקיה ואמורה להתרחב למיקומים נוספים באירופה, עם פוטנציאל לעשרות אלפי יחידות מחוברות ומנוהלות המציעות טכנולוגיות תשלום וטלמטריה מתקדמות, תוכניות נאמנות לקוחות ואינטגרציות חדשות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש בחדות מול הדולר, בשיעור של 0.8%, לאחר החלטת הריבית המפתיעה של ה-ECB. גם הליש"ט נחלש מול הדולר ב-0.6%. מול הין, הדולר נחלש ב-0.2%.

18:56

נעילה ירוקה באירופה: הפוטסי הבריטי זינק בכ-2%, הדאקס הגרמני טיפס ב-1% והקאק הצרפתי עלה ב-1.2%.

17:45

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה במגמה חיובית: מדד הנאסד"ק עולה ב-0.7% הדאו ג'ונס עולה ב-0.6% וה- S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.5%.

מאקרו ארה"ב: המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בחודש אוגוסט ב-0.6% בקצב חודשי. הצפי המוקדם ציפה לעלייה מתונה יותר של 0.2%.

בנוסף, פורסם מדד המחירים ליצרן של חודש אוגוסט שעלה ב-0.7% בקצב חודשי, מעל הצפי המוקדם שציפה לעלייה של 0.4%. בחישוב שנתי, מדד המחירים ליצרן עלה ב-1.6% (צפי- 1.2%).

בולטות לחיוב מניות טסלה , אנבידיה , אפל , אמזון , מיקרוסופט  ומטא .

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ממשיכים לטפס: מחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 90 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 93 דולרים.

16:33

פתיחה חיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עולה ב-0.5% הדאו ג'ונס נסחר בשיעור דומה וה- S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.4%.

בשוק החוב, תשואות האג"ח האמריקאיות נסחרות במגמה מעורבת: התשואה על אג"ח ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.25%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת מעט ונסחרת סביב 4.97%.

באירופה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה חיובית לאחר שה-ECB העלה את הריבית בגוש האירו ב-0.25%: הפוטסי הבריטי מזנק ב-1.3%, הבורסה בגרמניה עולה ב-0.6% והקאק הצרפתי מוסיף לערכו 0.9%.

"מהלומה מוניטרית אחרונה": ה-ECB רומז שהריבית בגוש האירו הגיעה לשיא 

15:15

מאקרו אירופה:  הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) החליט להעלות את שיעור הריבית ב-0.25% לרמה של 4.5%, כאשר הריבית על הפקדונות עלתה לרמה של 4%. זאת על רקע האינפלציה ה"דביקה" שעדיין עומדת על רמה גבוהה מ-5% ביבשת (קצב שנתי של 5.3% באוגוסט). מרבית הכלכלנים ציפו שהריבית תישאר ללא שינוי.

זו הייתה העלאה עשירית ברציפות של הריבית בגוש האירו ולמעשה מדובר ברמת הריבית הגבוהה ביותר מאז הקמת גוש האירו.

בבורסות אירופה נרשמת מגמה חיובית. מדד הדאקס נסחר בעליות קלות ואילו הפוטסי מטפס בכ-0.9%.

13:33

מגמה מעורבת עם נטייה לעליות באירופה. מדד הדאקס נסחר ביציבות והפוטסי מטפס בכ-0.9%.

דיוויד קוהל, כלכלן בכיר ביוליוס בר, כותב בעקבות נתוני האינפלציה בארה"ב שפורסמו אתמול כי "האינפלציה בארה"ב רשמה האצה באוגוסט לכדי-3.7% מ-3.2% ביולי, כאשר מחירי האנרגיה הגבוהים הביאו לעלייה חודשית של 0.6%. אינפלציית הליבה לעומת זאת, שאינה כוללת את הרכיבים התנודתיים של מזון ואנרגיה ומשמשת כמדד טוב יותר לדינמיקת האינפלציה, ירדה לכדי-4.3% באוגוסט לעומת-4.7% ביולי".

מעבר לכך, הוא מוסיף, "אינפלציית שכר הדירה המהווה יותר משליש מסל המחירים לצרכן, עלתה בשיעור של 0.3% בלבד מהחודשים הקודמים ומראה התמתנות. תחומים שבהם נרשמה עליית מחירים כוללים את תחום ההובלה ואת תחום ביטוחי הרכב. עליית המחירים בחלק ממגזרי השירות עשויים לגרום לפד לשקול הידוק נוסף של המדיניות המוניטרית. יחד עם זאת, אנו צופים שההתמתנות באינפלציית שכר הדירה וירידה בלחצי האינפלציה בתחומים כמו מחירי המכוניות המשומשות לדוגמא, יילקחו בחשבון בהחלטת הפד וסביר להניח שימנעו העלאת ריבית ב-20 בספטמבר. במידה ונתוני האינפלציה ימשיכו במגמת מיתון בחודשים הקרובים ושוק העבודה ימשיך להתקרר, אנו מאמינים שגם בטווח הארוך לאחר ספטמבר לא נראה העלאות ריבית נוספות".

12:02

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. מדדי הדאקס והקאק רושמים ירידות קלות ואילו הפוטסי נסחר בעלייה של כ-0.4%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. 

במסחר המוקדם בניו יורק רושמות מניות טסלה , אנבידיה , אפל  ואמזון עליות קלות.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. מדדי הדאקס והקאק רושמים ירידות קלות ואילו הפוטסי נסחר בעלייה של כ-0.2%.

בטוקיו רשם מדד הניקיי עלייה של 1.4%, הקוספי מטפס ב-1.5% ומדד ההנג סנג עבר לעלייה קלה לקראת סיום המסחר.

08:05

מרבית בורסות אסיה נסחרות במגמה חיובית היום. בטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה של 1.3%, הקוספי מטפס בכ-1% ומנגד מדד ההנג סנג רושם ירידה קלה. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.2% ואילו הנאסד"ק ננעל בעלייה של כ-0.3%. 

שוק ההנפקות בארה"ב מתעורר, כשהנפקת הענק של חברת השבבים הבריטית ARM הושלמה אתמול (ד') בנאסד"ק, והמחיר למניה נקבע על 51 דולר. המחיר בטווח העליון של ציפיות החברה, שעמדו על טווח של 47-51 דולר, והוא משקף לה שווי של 54.5 מיליארד דולר. המניות צפויות להתחיל להיסחר היום תחת הסימול ARM. 

בגוש האירו תתפרסם היום החלטת הריבית של הבנק המרכזי.

אתמול, בארה"ב פורסם כי מדד המחירים לצרכן רשם באוגוסט עלייה של 0.6%, בהתאם לצפי הכלכלנים. מדד הליבה עלה ב-0.3%, לעומת צפי לעלייה של 0.2%. ב-12 החודשים האחרונים רשם ה-CPI עלייה של 3.7% לעומת צפי לעלייה של 3.6% ולאחר עלייה של 3.2% בחודש הקודם, ומדד הליבה עלה ב-4.3% בהתאם לצפי אבל רשם ירידה לעומת החודש הקודם אז עמד הקצב השנתי על 4.7%.

האינפלציה בארה"ב עלתה חודש שני ברציפות. איך זה ישפיע על הפד? 

בשוק הסחורות מחירי הנפט ממשיכים לעלות. זאת על רקע הכרזת סעודיה ורוסיה, על המשך מהלך קיצוצי ההפקה שלהן מה שתורם לעליית מחירי הנפט בעולם. מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI עומד על כ-89 דולר לחבית, ומחיר הנפט מסוג ברנט נסחר ברמה של 92 דולר לחבית. 

בארה"ב תשואות האג"ח שינו כיוון אתמול וממשיכות לרדת כעת. תשואת האיגרת הממשלתית ל־10 שנים עומדת על כ-4.22% והתשואה לאיגרת לשנתיים עומדת על כ-4.96%.