עם נשקים שלופים: מחבלים חדרו לשדרות ברכב - וירו לעבר ניידת משטרה


עשרות מחבלים מרצועת עזה הצליחו לעבור את גדר המערכת כשהם חמושים ולהיכנס ליישובי עוטף עזה • בצה"ל הנחו את התושבים להסתגר בבתים • דיווח על ירי בתוך מסיבה בעוטף עזה, מבלים שמסתתרים מהמחבלים קוראים לעזרה של הצבא • תושבת בארי התחננה בשידור: "תשלחו כוחות, מחבלים עוברים בין השכונות" • המפכ"ל: אנחנו במצב מלחמה, יש 21 מוקדים פעילים באזור הדרום

טילים משוגרים מרצועת עזה, הבוקר / צילום: Reuters, Majdi Fathi
טילים משוגרים מרצועת עזה, הבוקר / צילום: Reuters, Majdi Fathi

עשרות דיווחים על חדירת מחבלים התקבלו החל משעות הבוקר המוקדמות (שבת) מרעים, בארי, נחל עוז, כפר עזה, נתיב העשרה, אופקים וממסיבת טבע גדולה שנערכה באזור. מפכ"ל המשטרה עדכן על 21 "מוקדים פעילים" באזור הדרום. 

אלו הנחיות פיקוד העורף שצריך להכיר
בכיר במכון למחקרי ביטחון: "חמאס תיכנן זאת זמן רב, עקפו אותנו בסיבוב"
בעולם מסקרים את מתקפת הפתע: "ישראל במצב מלחמה"

דביר אפרת בת ה-21 התחננה בשידור חי בחדשות 12 לעזרה: "תשלחו כוחות לפה, אנחנו בממ"ד, יש פה מחבלים שעוברים בין השכונות ועושים בלגן. אני שומעת ירי מכל מיני מרחקים של רובים, אנחנו ממש מפחדים ולא יודעים מה לעשות".

עשרות מחבלים חדרו הבוקר לשדרות וליישובים בעוטף עזה - במקביל לירי רקטי לעבר עשרות יישובים ברחבי הארץ משעות הבוקר המוקדמות. כפי שניתן לראות בתיעוד, מחבלים נכנסו לתוך העיר בתוך טנדר עם נשקים שלופים - וביצעו ירי לעבר ניידת משטרה שחלפה על פניהם בכביש. בתיעוד נוסף, מחבלים נחתו עם מצנחי רחיפה בכמה מקומות בדרום - ומצליחים להשתלט על ניידות משטרה. 

טל ירמיהו, שבנה בילה עם חברים במסיבת טבע בדרום, סיפרה לחדשות 12: "בשעה 7 בבוקר דיברתי עם המשטרה עם המיקום שלהם. התחילו לירות עליהם, הוא ועוד חבר ברחו לתוך היער. הם כבר שעתיים שם, לא יודעים איפה כל היתר. הילד שלי מיואש שם. יש שם יריות, הם מתחבאים ביער". 

מדובר צה"ל נמסר לאחר אירוע החדירה: "מספר מחבלים חדרו לשטח ישראל מרצועת עזה. תושבי העוטף מתבקשים להישאר בבתים". בצה"ל אישרו את ההודעה לאחר שדווח על אירוע החדירה - והנושא נבדק על ידם. 

צה"ל הכריז על מצב כוננות מלחמה. "בשעה האחרונה החל ירי מסיבי של רקטות לשטח ישראל מעזה, ומחבלים חדרו לשטח ישראל במספר מוקדים שונים. תושבי הדרום והמרכז נדרשים להימצא בסמוך למרחבים מוגנים, ובעוטף עזה בתוך מרחב מוגן. בשעה זו מקיים הרמטכ״ל הערכת מצב, ומאשר תוכניות להמשך פעילות צה"ל. חמאס הוא הריבון ברצועת עזה, העומד מאחורי מתקפה זו, ויישא בתוצאות ובאחריות לאירועים", נמסר. 

המתקפה על ישראל נפתחה בשעה 6:30 בבוקר, לאחר ששוגרו מטחי רקטות כבדים לעבר אזורים רבים בהם גוש דן, עוטף עזה, הנגב והשפלה. במהלך מאחד המטחים, אישה כבת 70 מהמועצה האזורית גדרות נהרגה מפגיעה ישירה בביתה. 

הכתבה פורסמה לראשונה ב- N12