נהרג כשהגן על היישוב: מיזמות לראשות מועצה - מסלול חייו הייחודי של אופיר ליבשטיין

לראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין שנהרג הבוקר כאשר יצא להגן על תושבי האזור היה מסלול חיים ייחודי • בראיון לגלובס בשנת 2021 סיפר על הדרך שעשה מיזמות עסקית, להקמת פסטיבל דרום אדום ועד לראשות המועצה וגם על הרקטה הראשונה שלו

אופיר ליבשטיין ז''ל / צילום: איל יצהר
אופיר ליבשטיין ז''ל / צילום: איל יצהר

אופיר ליבשטיין, ראש מועצה אזורית שער הנגב נהרג הבוקר (ש') בחילופי אש עם מחבלים. בהודעת המועצה נמסר: "אנו מעדכנים בצער ובכאב גדול כי ראש המועצה האזורית אופיר ליבשטיין, נהרג בחילופי אש עם מחבלים. אופיר נהרג כשיצא להגן על היישוב בעת התקפת המחבלים".

מתקפת פתע על ישראל: אלו הנחיות פיקוד העורף שצריך להכיר 

ליבשטיין, כבן 50 ואב ל-4, התגורר בכפר עזה. הוא היוזם והמנהל של פסטיבל "דרום אדום" והכל למרות שאת הקריירה שלו בכלל התחיל בעסקים.

בראיון לגלובס בשנת 2021 סיפר על מסלול החיים והקריירה הלא שגרתי. הוא תיאר כיצד עברה משפחתו בילדותו בעקבות שירות הקבע של אביו, שלימים בתקופת הפנסיה שלו פתח עסק לבניית כיסאות גלגלים ממונעים בהזמנה אישית.

אחרי שירות צבאי כחובש וכמדריך בחיל הרפואה עבד גם ליבשטיין הבן בעסק כיסאות הגלגלים של אביו והקים עם קרוב משפחה עסק של ציוד משרדי. "היינו קניינים באאוט-סורסינג של לקוחות גדולים כמו עיתונים ומוזיאונים. אחי, שעבד במיקרוסופט, חיבר אותי למישהו באינטרנט זהב כדי שיקנה מאיתנו ציוד משרדי. הוא הציע לי לעשות איקומרס, וכך הקמתי את אתר 'פי אלף' סיפר.

"אחרי 5 שנים עסקתי ביזמויות, וכשאחי מונה לנהל יחידה עסקית במיקרוסופט אירופה ועסק במקביל בקאוצ'ינג, הקמנו יחד את קאוצ'ינג אינטראקטיב - שמביא את עולם האימון לאונליין…. המשכתי להיות עם רגל אחת בעסקים והשנייה בפעילות חברתית כשנבחרתי למנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, שכולל 250 מפעלים. הייתי יו"ר תערוכת אגריטך, מרכז ג'ו אלון וקיבוץ חולית שעמד לפני פירוק ועשינו בו מהפך. בנוסף, ישבתי בדירקטוריונים של סטארט-אפים ושל קבוצת כפרית", המשיך וסיפר על מסלול הקריירה שלו.

על פסטיבל דרום אדום אמר "ורד (אשתו) ואני החלטנו לתרום יום בשבוע לפעילות חברתית במסגרת פורום יזמות, ולמנף את שטחי הכלניות כדי לשנות את השיח על האזור. במקום אסוציאציות של חמאס וירי רצינו משהו להתגאות בו וכך קם פסטיבל דרום אדום".

על ההחלטה להפוך לראש מועצה סיפר כך: "10 שנים הייתי נציג הקיבוץ במליאת מועצת שער הנגב וכשאלון שוסטר פרש, היה טבעי לי ולשאר התושבים שהוא יעביר לי את המקל במרוץ השליחים שלנו. הגדרנו 5 מנועי צמיחה באזור: אנרגיה סולארית, חקלאות, תיירות, אזורי תעשייה - אחד מהם יהיה משותף למעבר ארז, וחממות טכנולוגיות - אגריטק וביטחון. מבחינתנו שדרות היא בירת הנגב המערבי, ובמקום לריב על העוגה, אנחנו מגדילים אותה.

הרקטה הראשונה שחוויתי נורתה לפני 20 שנים לכיוון שדרות. קראנו להן 'צינורות מעופפים', עד 2008, כשבשישי בצהריים ג'ימי קדושים נהרג מפגיעה ישירה של פצמ"ר בכפר עזה. פתאום הבנו שזה בכל האזור וזה הורג".