מערך הסייבר הלאומי מפרסם אזהרה דחופה לארגונים בנוגע לשימוש במצלמות

בצל הלחימה, גורמים עוינים צפויים לבצע ניסיונות גישה לא מורשים למצלמות של שלל ארגונים - זאת על מנת לאסוף מידע מודיעיני על המתרחש בישראל, כך לפי ההודעה • מערך הסייבר ממליץ על ניתוק מיידי או מניעת גישה אינטרנטית למצלמות ובפרט מצלמות הצופות לאזורים רגישים

סייבר. אזהרה לארגונים / צילום: Shutterstock
סייבר. אזהרה לארגונים / צילום: Shutterstock

מערך הסייבר הלאומי פרסם היום (ו') עדכון דחוף בעבור ארגונים הנוגע למצלמות המחוברות לאינטרנט. בגוף ההתרעה נכתב כי בצל הלחימה, גורמים עוינים צפויים לבצע ניסיונות גישה לא מורשים למצלמות של שלל ארגונים, זאת על מנת לאסוף מידע מודיעיני על המתרחש בישראל.

ראיון | במשך שנים מנסה איל וולדמן לקדם יוזמות שלום. באי מבודד בחו"ל הוא קיבל את הבשורה הנוראית מכל 
יזם ועידת הייטק תקף את ישראל וחזר בו. אינטל כבר לא תגיע לכנס 

המצלמות הללו מהוות סיכון הן בשל תוכן המידע המשודר והן כנקודת אחיזה לביצוע תקיפה כלפי רכיבים נוספים ברשת הארגונית, כך לפי מערך הסייבר.

מערך הסייבר ממליץ על ניתוק מיידי או מניעת גישה אינטרנטית למצלמות ובפרט מצלמות הצופות לאזורים רגישים. לדוגמה מצלמות הצופות לאזורים ציבוריים או למתקנים רגישים, בין היתר כבישים ראשיים, מחלפים וצמתים מרכזיים, מתקנים ציבוריים וממשלתיים, כנו גם מתקנים חיוניים וביטחוניים, שטחים ציבוריים ואזורים בהם מתבצעת תנועה של כוחות צה"ל או לחימה, ריכוזי כוחות, פארקים וכד'.

עוד בגוף ההודעה, מנחה מערך הסייבר כי במידה ולא ניתן לנתק לחלוטין את המצלמה מהרשת, מומלץ להגביל את הגישה אליה, או להשתמש בשירות עם הצפנה והזדהות חזקה מתאימה. כמו כן, ממליץ מערך הסייבר לשנות את סיסמת ברירת המחדל במצלמות לסיסמה ארוכה, מורכבת וקשה לניחוש. מומלץ גם לבחון את האזור הנצפה על ידי המצלמות, ובמידה והאזור הנצפה הינו מתקן רגיש לדוגמה, יש לשנות את כיוון המצלמות כך שהמתקן לא ייקלט בשדה הראייה שלהן.

יודגש כי ההנחיות החדשות הן בעבור ארגונים.

לפני כשבוע פרסם מערך הסייבר הנחיות לאזרחים פרטיים, זאת בשל החשש כי גורמים עוינים עלולים לנסות להשתמש במצלמות ביתיות לצורכי ריגול. במסגרת ההנחיות נכתב כי על בעלי מצלמות ביתיות לאבטח את מכשיריהן, זאת במספר צעדים פשוטים, ביניהם: החלפת סיסמה, הגדרת אימות דו שלבי (במידה וקיימת אפשרות), הגדרת עדכוני אבטחה אוטומטיים בממשק הניהול של המצלמה, ובמידה ולא מתאפשר שינוי ההגדרות- כיסוי המצלמה או ניתוקה מהחשמל באופן זמני. ההנחיות לאזרחים הפרטיים לא השתנו מכפי שפורסמו לפני שבוע ואינן נכללות בהודעה שפורסמה היום.