אורמת רוכשת תחנות כוח גיאותרמיות וסולאריות ונכסים לפיתוח בארה"ב ב-271 מיליון דולר

לפי הודעתה של אורמת, הנכסים הנרכשים הניבו יחד הכנסה שנתית ממוצעת של 35 מיליון דולר ו־EBITDA של כ־24 מיליון דולר, בשנים 2020-2022 • מחיר מניית החברה ירד ב־23% מתחילת השנה, ושווי השוק שלה עומד על 4 מיליארד דולר

מנכ''ל אורמת טכנולוגיות, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן
מנכ''ל אורמת טכנולוגיות, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן

עסקה משמעותית לחברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת : החברה דיווחה היום על רכישת שישה נכסים בארה"ב, בתמורה ל־271 מיליון דולר.

מה השתבש אצל החברה שפעם הייתה הישראלית הגדולה בוול סטריט
הירידות שלפני המלחמה: מה עשתה הפנסיה שלכם בספטמבר?

הנכסים הנרכשים כוללים שתי תחנות כוח גיאותרמיות - Cove Fort ביוטה, שמייצרת חשמל לחברת החשמל המקומית בהסכם ארוך טווח ו-Salt Wells בנבדה, שיש לה הסכם ארוך טווח עם NV Energy; תחנת כוח היברידית Stillwater בנבדה, שכוללת יחידה גיאותרמית ויחידה סולארית וגם לה הסכם ארוך טווח עם NV Energy; שתי תחנות סולאר - Stillwater PV II בנבדה, שמוכרת את החשמל שהיא מייצרת ל-Wynn לאס וגאס ו־Woods Hill בקונטיקט, שיש לה שבעה לקוחות, וכן זכויות לפיתוח שני פרויקטים.

לפי הודעתה של אורמת, הנכסים הנרכשים הניבו יחד הכנסה שנתית ממוצעת של 35 מיליון דולר ו־EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של כ־24 מיליון דולר, בשנים 2020-2022. אורמת מתכננת להשביח את הנכסים האלה ולפתח נכסים נוספים. בין היתר, בכוונת החברה לשפר ולייעל את הנכסים הגיאותרמיים, על־ידי התקנת ציוד חדיש בהשקעה של 55 מיליון דולר, דבר שיוביל להוספת כושר ייצור של 17 מגה־וואט ולתוספת EBITDA של 15 מיליון דולר. עוד היא מתכננת להרחיב את תחנת Cove Fort ולפתח את הפרויקטים הנוספים, שאמורים לתמוך בתוכניות הצמיחה ארוכות הטווח שלה.

אורמת השלימה במרץ האחרון גיוס של כ־300 מיליון דולר

דורון בלשר, מנכ"ל אורמת, מסר: "אנו שמחים להודיע על רכישה אסטרטגית זו המסמנת אבן דרך משמעותית עבור אורמת, תוך שאנו מרחיבים את כושר הייצור ופוטנציאל הצמיחה שלנו. רכישה זו, המבוצעת במכפיל EV/EBITDA של כ־8, כולל תוכניות השדרוג של הנכסים, אך ללא ההרחבה של Cove Fort, תומכת בתוכניות הצמיחה לטווח הקצר והארוך. כמו כן, הרכישה תאפשר לנו למנף את יכולות הליבה הייחודיות שלנו, על־מנת למקסם את היעילות והתפוקה של מקורות האנרגיה של התחנות שרכשנו, אשר יביאו לחיזוק נוסף של החוסן הפיננסי, תוך ייצור ערך משמעותי למשקיעים שלנו.

בלשר הוסיף כי "עסקה זו ממחישה את המחויבות שלנו להובלת תחומי הסביבה, צמיחה כלכלית ועתיד ירוק ובר־קיימא לכולם, תוך התאמה מלאה עם האסטרטגיה העסקית שלנו לבחינת עסקאות, מיזוגים ורכישות בעלות תרומה מיידית לצד צמיחה אורגנית".

אורמת נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב ושווי השוק שלה הוא 4 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 23% במחיר המניה מתחילת השנה. בחודש מרץ, השלימה החברה גיוס של כ־300 מיליון דולר, שנועדו לשמש למטרות עסקיות כלליות, כולל השקעות הוניות ורכישות משלימות של נכסים או טכנולוגיות. בשבוע שעבר, חברת הדירוג S&P מעלות נתנה דירוג של ilA-1+ לקראת הנפקה של ניירות ערך מסחריים של אורמת, בהיקף של עד 100 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של השנה, הכנסות החברה הסתכמו ב-380 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה ב־2022, כאשר הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-53.2 מיליון דולר, עלייה של 79%.