"המטרה להגיע לאלף דירות": יהודים מחו"ל יעמידו דירות לטובת מפונים

בהסתדרות הציונית פתחו בפרויקט שמטרתו למצוא פתרון לטווח הארוך למשפחות שנותרו ללא קורת גג בשל המלחמה • מאות מיהודי התפוצות שבבעלותם דירה ריקה בישראל כבר הצטרפו לפרויקט

דירה בראשון לציון, שתינתן למפונים מהדרום
דירה בראשון לציון, שתינתן למפונים מהדרום

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ההסתדרות הציונית העולמית, ארגון הגג של הארגונים הציוניים, פנתה בשבוע שעבר ליהודים מקהילות בארץ ובתפוצות שיש בבעלותם דירות ריקות בישראל. בהסתדרות ביקשו מהם להעמיד את הדירות לטובת תושבי הדרום, שאיבדו את בתיהם במתקפת הטרור של 7 באוקטובר.

ישראל מתגייסת: גלובס מציג את היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה 

מדובר בדירות של יהודים מרחבי העולם שבאים לישראל בדרך כלל לחגים, בעיקר ראש השנה ופסח, כך שבשאר השנה דירות אלה נותרות ריקות. כעת, בהסתדרות אומרים כי מאות דירות כבר הובטחו לצורך המפונים, והשאיפה היא להגיע לאלף דירות כאלה. רובן נמצאות בירושלים ובתל אביב.

פתרון לטווח ארוך במחיר מוזל

גם את משימת מציאת הדירות ההסתדרות לקחה על עצמה - והיא הערבה לכך שהדירות יוחזרו במצב תקין. לדבריהם, לצורך כך ייחתם חוזה בין ההסתדרות הציונית העולמית לבין בעלי הדירות, וחוזה נוסף בין ההסתדרות הציונית העולמית לבין המשפחה שתתגורר בדירה.

לצורך קידום הפרויקט נבנה אתר, נבחרו אנשי קשר ופורסמו מודעות ברחבי העולם באנגלית, צרפתית, ספרדית ובשפות נוספות. בהסתדרות הציוניות מדגישים כי אין מדובר בפתרון זמני, במקום מלון, אלא פתרון לחצי שנה לפחות, עד שהמפונים ימצאו פתרון קבוע.

איך מוצאים את המשפחות?
"משפחה יכולה להגיש אלינו בקשה, אבל רוב המסה תגיע דרך הרשויות המקומיות", מסביר אורי צרור, דובר ההסתדרות הציונית. "הן יודעות להגיד איזה משפחות צריכות את זה באמת. זה עניין של כמה ימים עד שיתחילו האכלוסים".

לדבריו, "המשמעות מבחינת רובם היא לעבור לעיר אחרת, כי רוב המשפחות שאיבדו את הבית הן מהעוטף, והן עוברות למרכז או לירושלים לתקופה ארוכה. אנחנו מקווים שזה יסייע להם".

"בימים אלו קיים צורך אדיר למגורים זמניים לטווח ארוך עבור מאות משפחות שאיבדו את בתיהם ופונו לבתי מלון באופן זמני, שאינו יכול להתקיים לטווח ארוך ויהיה יקר במיוחד", אומרים בהסתדרות הציונית. המיזם, בראשו עומד היו"ר יעקב חגואל, נקרא "הבית שלי ־ הבית שלך".

חגואל מסר: "ההסתדרות הציונית העולמית משתמשת באמצעים הקיימים ברשותה בכדי לסייע לחיילי צה"ל, אזרחי ישראל ויהודי התפוצות. יוזמת 'הבית שלי הבית שלך' היא דוגמה לערבות הדדית בין התפוצות לבין אזרחי המדינה ואנו שמחים שביכולתנו לבצע קירוב לבבות מרגש ולקדם עוד יותר את אחדות ישראל בתקופה זו. אנו רוצים להודות לאלה שנרתמו ולמי שמעניק קורת גג לאחיו בישראל שזקוקים כעת לבית בו יוכלו למצוא רוגע ומחסה מהלחימה. עם אחד אנחנו, ביחד ננצח".