עו"ד דודי זלמנוביץ, ממקימי מטה משפחות החטופים והנעדרים, יפסיק את פעילותו במטה

עו"ד זלמנוביץ עוזב את תפקידו לאחר שדוד מידן ויעקב פרי פרשו מהמטה, ולאחר שמידן השמיע ביקורת על אופן ניהול המטה בנוגע לבחירת המשפחות שנפגשו עם נתניהו • זלמנוביץ, שבן משפחתו נחטף לעזה, ובת משפחתו ניצלה מהטבח במסיבה ברעים: "עצוב שעל גב המשפחות האומללות שלנו מנהלים מלחמות אגו ומלחמות פוליטיות"

עו''ד דודי זלמנוביץ / צילום: יוסי זמיר
עו''ד דודי זלמנוביץ / צילום: יוסי זמיר

עו"ד דודי זלמנוביץ, ממקימי מטה משפחות החטופים והנעדרים, יפסיק את פעילותו במטה. זאת לאחר שדוד מידן ויעקב פרי הודיעו כי יפרשו מהמטה, ולאחר שמידן השמיע ביקורת על אופן ניהול המטה בנוגע לבחירת המשפחות שנפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטענה כי הבחירה מיטיבה עם נתניהו. זלמנוביץ דחה את הטענות מכל וכל, וממטה המשפחות נמסר כי "נוכח ההאשמות שהוטחו בפני דודי זלמנוביץ שלא בטובתו, נעתרנו לבקשתו לחדול בשלב זה מכל פעילות". 

ההבדל בין בני ערובה ושבויים והאם הוא משפיע על סיכויי שחרורם 
עלות המלחמה למערכת הבריאות: כ-200 מיליון שקל לחודש 

זלמנוביץ, שבן משפחתו נחטף לעזה, ובת משפחתו ניצלה מהטבח במסיבה ברעים, הקים את המטה בימים הראשונים למלחמה וגייס בכירים מתחום הטיפול בשבויים, בהם דוד מידן, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים בעסקת גלעד שליט; ויעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר.

אמש (א') פרסם העיתונאי אביעד גליקמן בחדשות 13 כי מידן ופרי עוזבים את המטה, וכי מידן ביקר את התנהלות ראש המטה מול לשכת נתניהו, שאפשרה לפי הפרסום לקיים מפגש עם בעלי תפקידים מלשכת ראש הממשלה ולא לפגוש את כל משפחות החטופים. 

להרחיק כל הקשר פוליטי

ממטה משפחות החטופים נמסר בתגובה כי "לאף גורם ממטה המשפחות לא היה קשר לקביעת המשתתפים שהשתתפו מטעם ראש הממשלה". הם תיארו את אופן בחירת המשפחות לפגישה עם נתניהו. "את הפגישה ביקשו עו"ד דודי זלמנוביץ (שמשפחתו היא בין משפחות החטופים, ובת משפחה אחרת מקרבה ראשונה ניצלה מהתופת, ותשעה מחבריה הקרובים נרצחו בסמוך אליה) ורונן צור בשם המשפחות. תיאום הפגישה נעשה על-ידי דודי ורונן צור מול גורמי ממשל שונים. מלבד שלושה אנשי צוות המטה, רשימת הנוכחים בפגישה (שבעה בני משפחה שלא היו בפגישה הקודמת אצל ראש הממשלה) הוכנה על-ידי חיים רובינשטיין בשיתוף צוות משפחות במטה וכללה נציגים מעוטף עזה, מהמסיבה ומאזורים נוספים".

עוד הדגישו במטה כי "מתחילת הדרך הרחקנו כל הקשר פוליטי ישיר או עקיף מהמטה וממשפחות החטופים המייצגים את כל עם ישראל, וכך יהיה גם בהמשך". 

"אטימות-לב וכפיות-טובה" 

לדברי זלמנוביץ, "במשך שלושה וחצי שבועות אני נותן כל דקה, שקל, קשרים ויכולות למען משפחותינו - החטופים והנעדרים. עצוב לצערי שעל גב המשפחות האומללות שלנו - שכיום עשרות מהן במצב הטרגי ביותר שבן אנוש יכול להיות בו ומבקשות ממני אפילו חיבוק מרחוק באמצע הלילה - מנהלים מלחמות אגו ומלחמות פוליטיות שאינן קשורות אליי, ושאיני מסוגל להבין את מידת הרוע, אטימות-הלב ומי בכלל מדבר על כפיות-טובה, הגלומות בהן".

לבקשת הנהלת המטה, זלמנוביץ' יישא דברים בנוגע למאמצים להחזרת החטופים והנעדרים במסגרת כנס עורכי הדין הגדול בעולם המתקיים בפריז, אליו יטוס היום על חשבונו.

יעקב פרי מסר: "לא עזבתי את מטה המשפחות, ואני אמשיך לחבקן ולסייע כמיטב יכולתי וניסיוני. התנהלות המטה לא היתה לרוחי, ולכן התפטרתי מהמטה. אין פה שמץ של אגו או פוליטיקה. אני מכבד את העשייה ואת ההתנדבות של כולם, ואמשיך לתרום כמה שאוכל".