"בוקר טוב עזה": לשכת עוה"ד פתחו בהליך משמעתי נגד עורכת דין

בתוך כך, מנהל אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, גיא דוד, מסר היום נתונים על טיפול בעובדי מדינה בשל התבטאויות לא הולמות על רקע המתקפה הרצחנית של חמאס והמלחמה • לפי הנתונים, 9 עובדי מדינה פוטרו על רקע זה

אילוסטרציה: Shutterstock, Burdun Iliya
אילוסטרציה: Shutterstock, Burdun Iliya

ועדת האתיקה של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין הגישה היום (ג') קובלנה משמעתית נגד עו"ד מהא אגבריה, שפרסמה בבוקר ה-7 באוקטובר, לאחר פרסום אירועי השבת השחורה, פוסט בפייסבוק בו כתבה "בוקר טוב עזה" עם אימוג'י לב ודגל פלסטין.

כשהחלה לקבל תגובות, היא כתבה בתגובה: "אני פלסטינית, נתחיל בזה. גם אם חברה שלכן, אני תמיד הייתי ואהיה בצד של העם שלי בכל מקרה הוא נמצא בו ובכל דרך של התנגדות שיבחר בה כתגובה לגיטימית לכיבוש ולמצור ולאפרטהייד".

היא הואשמה בהליך משמעתי בהתנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין ושמירת כבוד המקצוע. 

כתבי האישום על הסתה ברשת נערמים, ולא בטוח שזה יפחית טרור
האם כ-10% מהתלונות על "הסתה לטרור" ברשת הפכו לכתבי אישום?
"ביזוי כבוד המת ושירי הלל למחבלים": כך נאבקת הפרקליטות בהסתה הגוברת ברשת

9 עובדי מדינה פוטרו בעקבות התבטאויות לא הולמות

בתוך כך, מנהל אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, גיא דוד, מסר היום נתונים על טיפול בעובדי מדינה בשל התבטאויות לא הולמות על רקע המתקפה הרצחנית של חמאס והמלחמה בין 7 באוקטובר ועד 10 בנובמבר.

65 תיקים נפתחו בעניינם של 72 עובדי מדינה, מהם רק באחד הוגשה קובלנה, 9 עובדים פוטרו, ו-9 נוספים הושעו. נגד 7 עובדים ננקטו הליכי משמעת פנים-משרדיים, 10 בהליך משטרתי, ב-14 מהתיקים נפתחו חקירות, לעובדת אחת ניתנה הערה והתיק נסגר, 13 תיקים עדיין נבחנים, ו-9 תיקים נגנזו לאחר שלא נמצאה עבירת משמעת.

בשלב הראשון הנציבות בודקת אם ההתבטאות עולה כדי עבירה פלילית ומעבירה למשטרה. במקרה שההתבטאות לא מהווה עבירה פלילית, נערכת בחינה אם יש מקום לפתוח בחקירת משמעת ולהשעות באופן זמני את העובד.

מתוך 76 התיקים - 18 מהם הם עובדי מערכת הבריאות הממשלתית ו-16 עובדי הוראה במשרד החינוך. יש לציין כי מערכות אלה הן גדולות באופן משמעותי מכל משרדי הממשלה האחרים. היתר ממשרדים שונים.