טבע קיבלה אישור FDA, ואינוויז זינקה: מאירועי הסופ"ש של הישראליות בוול סטריט

מדור חדש של גלובס יסקור מדי שבוע מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט  במהלך הסופ"ש • נייס העלתה את תחזית ההכנסות השנתית וצופה גידול של כ-9% ביחס ל-2022 • המניה תנודתית אינוויז זינקה בשישי ב-18.4% • ומה הראו דוחות אלוט?

עומר כילף, ברק עילם, ריצ'רד פרנסיס / צילום: איל יצהר, שלומי יוסף, אלעד מלכה
עומר כילף, ברק עילם, ריצ'רד פרנסיס / צילום: איל יצהר, שלומי יוסף, אלעד מלכה

בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר בוול סטריט, היו שינויים מינוריים בלבד במדדים המובילים, כשמדד S&P 500 ומדד נאסד"ק עלו כל אחד ב-0.2%, ואילו ממד דאו ג'ונס נחלש ב-0.1%.

משקיע העל מהמר נגד ענקיות השבבים. אלו הסיבות
ניתוח | מה יקרה לכלכלה אם חזית הצפון תתלקח?
הצוללת | הכלכלן הראשי של מיטב: "לא לעשות שינוי חד בתיק"

בין החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט בלטו מספר מניות, ביניהן חברות הטכנולוגיה הדואלית נייס ואלוט. מניית נייס  התחזקה במצטבר ב-8.6% לאחר שפרסמה דוחות כספיים ביום חמישי והשלימה זינוק של 28% מסוף אוקטובר. לעומתה מניית אלוט  נפלה לאחר הדוחות לשפל של כל הזמנים.

גלובס יציג במדור חדש מדי שבוע סקירה על האירועים, הסיפורים והתנודות של המניות הישראליות הדואליות הבולטות במסחר מעבר לים. והפעם: מה מסתתר בדוחות נייס ואלוט, טבע מקבלת אישור FDA ו-חברת האוטוטק הישראלית שזינקה במסחר.

1 דוחות נייס ואלוט

נייס, שמפתחת ומשווקת פתרונות טכנולוגיים המיועדים לקשרי לקוחות וניהול סיכונים. ברבעון השלישי הכנסותיה צמחו ב-8% ל-601 מיליון דולר, מתוכן הגיעו ההכנסות מתחום הענן ל-403 מיליון דולר, גידול של 22%. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) נייס רשמה רווח נקי רבעוני של 92.4 מיליון דולר, עלייה מ-71.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ועל בסיס Non-GAAP הרווח גדל ב-18% ל-151 מיליון דולר, שהם 2.27 דולר למניה.

נייס העלתה את תחזית ההכנסות השנתית וצופה גידול של כ-9% ביחס ל-2022, עם הכנסות שנתיות של 2.359-2.379 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה יהיה 8.58-8.78 דולר, עלייה של 14%.

במקביל סיפקה צפי ראשוני ל-2024, בה היא מצפה לצמיחה של לפחות 18% בהכנסות מענן (בנטרול רכישת LiveVox עליה הודיעה נייס לאחרונה; LiveVox תתרום להכנסות נייס בשנה הבאה כ-142 מיליון דולר). נייס מצפה שה-EBITDA השנתי ב-2024 יתקרב ל-900 מיליון דולר, ויחצה את רף מיליארד הדולר ב-2025.

המנכ"ל ברק עילם התייחס למצב בישראל ואמר כי "850 מתוך 8,000 אנשי נייס עובדים בישראל ואני מלא גאווה והערכה על המחויבות הבלתי מתפשרת שלהם ללקוחות, למוצרים ולהמשכיות העסקית שלנו בתקופה זו. בנימה אישית, ליבי עם 239 החטופים, בהם תינוקות וקשישים, המוחזקים למעלה מ-40 יום בשבי. ומכאן יש לי רק מסר אחד: החזירו אותם הביתה עכשיו".

במקביל חברת אלוט, ספקית פתרונות לניתוח רשתות תקשורת ואבטחה כשירות (SECaaS) רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 22.6 מיליון דולר, ירידה של 9.6% מהרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי היה נמוך מעט מהרבעון המקביל, 12.4 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP ההפסד הנקי היה 10.8 מיליון דולר שהם 28 סנט למניה, סנט אחד יותר מתחזיות האנליסטים. החברה מצפה שה-ARR שלה (הכנסות חוזרות שנתיות) יגיעו ל-51-53 מיליון דולר, לעומת 51.7 מיליון דולר ב-2022.

לאחר פרסום הדוחות נפלה המנייה ביום חמישי ב-16%, ותיקנה מעט עם עלייה של 2.8% ביום שישי.

המנכ"ל ארז ענתבי ציין שהסביבה המאקרו-כלכלית ממשיכה להיות מאתגרת מאוד וכוללת מגבלות תקציב של לקוחות פוטנציאליים. נזכיר שאלוט הודיעה לפני מספר חודשים על תוכנית התייעלות, שלפי הערכות כללה גם פיטורי עובדים.

2 מכירת מניות בלאונרדו DRS

החברה הביטחונית לאונרדו DRS  אמנם אינה חברה ישראלית, אך עד למחיקתה הצפויה מהבורסה בת"א בסוף 2023 היא חברה דואלית, לאחר שהצטרפה לבורסה המקומית בשנה שעברה כשרכשה את ראדא הישראלית.

בעלת השליטה בלאונרדו DRS היא החברה האיטלקית לאונרדו SpA, שנסחרת בבורסה של מילאנו. החברה האם החליטה לנצל את המומנטום החיובי במניה בחודשים האחרונים, ולמכור חלק מהחזקותיה. בסוף השבוע דווח על תמחור הצעת המכר: החברה האיטלקית מוכרת 18 מיליון מניות (6.9% מהחברה) לפי מחיר של 17.75 דולר למניה, ובסה"כ תקבל כ-320 מיליון דולר. התמורה עשויה לגדול בעוד כ-48 מיליון דולר אם החתמים יממשו אופציה לרכישת מניות נוספות. לאחר הצעת המכר מחזיקה החברה האם ב-73.3% ממניות החברה הבת, ואם תמומש האופציה היא תרד להחזקה של 72.3%. על רקע הצעת המכר מניית לאונרדו DRS נחלשה בשני ימי המסחר האחרונים ב-10.7%.

3תרופת טבע קיבלה אישור FDA

חברת התרופות טבע  הודיעה ביום שישי על קבלת אישור לשווק את הגרסה הגנרית שלה ל-Forteo (זריקת teriparatide) בארה"ב, ומצפה שהגרסה שלה תהיה זמינה בשוק במהלך השבועות הבאים. המוצר מיועד לטיפול באוסטאופורוזיס, ומכירות המוצר המקורי הסתכמו בשנה שהסתיימה בסוף יולי ב-609 מיליון דולר. בתגובה, מניית טבע עלתה ב-3.3% למחיר של 9.05 דולר שמשקף לחברה שווי שוק של 10.1 מיליארד דולר.

4אינוויז זכתה בפרס, והמניה זינקה

מניית חברת האוטוטק אינוויז  היא מניה תנודתית יחסית, וביום שישי היא זינקה ב-18.4%. החברה דיווחה על פרס חדשנות בו זכתה לקראת תערוכת CES שתיערך בלאס וגאס בינואר. בחברה ציינו שהפרס ניתן ב-29 קטגוריות של מוצרי טכנולוגיה צרכנית ומבוסס על חדשנות, הנדסה, פונקציונליות, אסתטיקה ועיצוב.

אינוויז מפתחת גלאי חישה לרכב, מבוססי לייזר. אחת מהלקוחות שלה היא יצרנית הרכב BMW, ובשבוע שעבר מנכ"ל ומייסד אינוויז, עומר כילף, העלה לטוויטר תמונה של רכב מסדרה 7 של BMW, שבו משולבת הטכנולוגיה של אינוויז.

אינוויז הפכה לחברה ציבורית כשמוזגה ל-SPAC ב-2021 לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. מאז שמנייתה הגיעה לשפל כל הזמנים לפני פחות משלושה שבועות, היא זינקה ב-62% והיום שווי החברה הוא 361 מיליון דולר.