500 עובדי OpenAI לדירקטוריון: תתפטרו והחזירו את סם אלטמן או שנעזוב למיקרוסופט

לפי דיווח ב-Wired עובדי החברה פנו לדירקטוריון באמירה כי: "הפעולות שלכם הבהירו כי אינכם מסוגלים לפקח על OpenAI" • העובדים דורשים להחזיר את אלטמן ואת נשיא החברה גרג ברוקמן לתפקידם • בין החתומים: איליה סוצקבר, המדען הראשי בחברה שהוביל את הדחת אלטמן מהחברה, ומירה מוראטי ששימשה כמנכ"לית זמנית לאחר דחת אלטמן

איליה סוצקבר, המדען הראשי של חברת OpenAI והמנכ''ל לשעבר סם אלטמן / צילום: כדיה לוי
איליה סוצקבר, המדען הראשי של חברת OpenAI והמנכ''ל לשעבר סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

שלושה ימים לאחר שחברת הבינה המלאכותית OpenAI הודיעה כי סם אלטמן עוזב את תפקיד המנכ״ל, בטענה כי "הוא לא היה גלוי באופן עקבי בתקשורת שלו עם הדירקטוריון, מה שמפריע ליכולתה לממש את אחריותה".

כעת מעל ל-500 עובדי OpenAI חתמו על מכתב הדורש שחברי הדירקטוריון יתפטרו - אחרת הם יעברו למיזם החדש של סם אלטמן במיקרוסופט. לפי דיווח ב-Wired, באופן מפתיע גם איליה סוצקבר, המדען הראשי בחברה שהוביל את הדחת אלטמן מהחברה, חתום גם הוא על המכתב.

בפניית העובדים לדירקטוריון נאמר כי: "הפעולות שלכם הבהירו כי אינכם מסוגלים לפקח על OpenAI". עוד נכתב כי מיקרוסופט "הבטיחה" לאותם עובדים שיהיו להם מקומות עבודה בחברת הבת החדשה, אם הם יבחרו להצטרף. 

לאחר הדיווח מניית מיקרוסופט עולה במסחר בווול סטריט ב-1.1%.

לא רק סוצבר חתום על המכתב, אלא גם מירה מוראטי, המנכ"לית הזמנית שהייתה בתפקיד לזמן קצר. גם סמנכ"ל התפעול בראד לייטקאפ היה בין החותמים הראשונים על המכתב. מוראטי הוחלפה במייסד Twitch, אמט שיר. 

בציוץ בטוויטר כתב סוצקבר כי "אני מצר מאוד על השתתפותי בפעולות הדירקטוריון. מעולם לא התכוונתי לפגוע ב- OpenAI. אני אוהב את כל מה שבנינו ביחד ואעשה כל שביכולתי כדי לאחד את החברה מחדש". 

לפי הדיווח ב-Wired, התלבטו בימים האחרונים בדרך הפעולה המתאימה, במקרה בו אלטמן לא יחזור לחברה. לכן, הם מבקשים שהדירקטוריון יתפטר.

לגבי פיטוריו של אלטמן, במכתב שפורסם ב-Wired נכתב כי "להדיח את סם אלטמן ולהרחיק את גרג ברוקמן מהדירקטוריון סיכנו את כל העבודה של החברה וערער את המשימה והחברה שלנו". עוד נכתב כי "כשנודע לכולנו באופן בלתי צפוי על ההחלטה שלכם, צוות ההנהגה של החברה פעל במהירות, הם הקשיבו בקפידה לחששותיכם וניסו לשתף איתכם פעולה מכל הבחינות. למרות שהוגשו לכם בקשות כדי לקבל ראיות לענות להאשמות שלכם, למרות שמעולם לא סיפקתם אותם בכתב".

צוות ההנהגה הציע ש"הדרך היציבה ביותר קדימה וזו שתשרת בצורה הטובה ביותר את המשימה שלנו - היא שתתפטרו ותציבו דירקטוריון מוסמך שיוכל להוביל את החברה קדימה בצורה יציבה". לאחר שההנהגה עבדה מסביב לשעון עם הדירקטוריון כדי למצוא תוצאה מקובלת והדדית, עדיין היו טלטלות. "תוך יומיים מהחלטתכם הראשונית, החלפתם המנכ"לית הזמנית מירה מוראטי שוב, בניגוד לאינטרסים של החברה".

בנוסף, נכתב שאם החברה תיהרס, זה יהיה "בקנה אחד עם המשימה". עוד צוין כי "איננו מסוגלים לעבוד עבור או עם אנשים חסרי יכולת, שיקול דעת ואכפתיות למשימה ולעובדים שלנו". לכן, הם מבקשים שהדירקטוריון יתפטר, וכי ימונו שני דירקטורים עצמאיים ראשיים חדשים, כמו ברט טיילור וויל הרד, ויחזירו את סם אלטמן וגרג ברוקמן.