מהפיקוח על הבנקים לפינטק: יאיר אבידן מונה לדירקטור בחברה המתמחה בהעברת כספים

המפקח על הבנקים לשעבר מצטרף לחברת נימה כדירקטור • הפינטק שהחל את דרכו כפתרון פיננסי לעובדים זרים מפוקח על ידי רשות שוק ההון ולא על ידי בנק ישראל, ואבידן מקווה להנגיש אותו לקהל הישראלי

יאיר אבידן, לשעבר המפקח על הבנקים / צילום: אייל טואג
יאיר אבידן, לשעבר המפקח על הבנקים / צילום: אייל טואג

בדיוק חמישה חודשים לאחר שעזב את תפקיד המפקח על הבנקים, הבוקר (ג') נודע כי יאיר אבידן מצטרף לדירקטוריון חברת הפינטק הישראלית נימה (Neema) מקבוצת ביטוח ישיר. מדובר בחברה המפתחת חשבונות דיגיטליים וטכנולוגיות להעברת כספים מיידית בין מדינות, שהתחילה את דרכה בהצעת שירותי בנקאות דיגיטלית וללא צורך בתעודת זהות בנקאית לעובדים הזרים בישראל באופן מאובטח.

משקיעי טריא ביקשו למשוך עוד 540 מיליון שקל, אבל אין הפקדות
רשות ניירות ערך בודקת את דיווחי חנן מור. האם תפתח בחקירה?

אבידן, שבשל תקופת הצינון בה הוא נמצא לאחר עזיבת בנק ישראל, לא היה חלק מהמערכת הפיננסית בחודשים האחרונים, בחן היטב אם הצטרפותו לנימה אינה עומדת בניגוד למגבלות הצינון. בין התנאים שאיפשרו את מינויו לדירקטוריון הפינטק עומדת העובדה כי התחום החוץ בנקאי, אליו משתייכת נימה, מפוקח על ידי רשות שוק ההון ולא על ידי הפיקוח על הבנקים, ולכן החברה עצמה לא הייתה תחת פיקוחו של אבידן בתפקידו הקודם.

"שואף להמשיך לפתח את יכולותיה העסקיות של החברה"

אבידן אמר לאחר המינוי כי הוא שואף להמשיך לפתח את יכולותיה העסקיות של החברה והקשרים שלה עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים, בכל העולם, גם בזירת ה-B2C וגם ב-B2B". בשיחה עם גלובס הוא הוסיף כי הוא מקווה להרחיב את החשיפה של הפינטק גם מעבר לעובדים הזרים ולתת שירותים גם לציבור הישראלי, כחלק מהתחרות אל מול הבנקים.

כיום מספקת כאמור החברה את שירותיה לעשרות אלפי לקוחות בארץ ובעולם, בעיקר עובדים זרים המעבירים כספים בין מדינות. בחברה מציינים כי בין לקוחותיה נמנים גם בנקים ומוסדות פיננסיים מרכזיים בארץ ובעולם.

ההצטרפות של אבידן לנימה נעשית על רקע ניסיונות של רבים מעמיתיו הרגולטורים לשעבר להצטרף לבנקים הגדולים בישראל. כך ניסתה חדוה בר להצטרף לדירקטוריון דיסקונט כפי שניסה גם המפקח על הביטוח לשעבר משה ברקת, שניהם ללא הצלחה. גם המפקח על הביטוח לשעבר עודד שריג ניסה להצטרף לדירקטוריון בנק לאומי אך לא צלח. לעומתם, הממונה על התחרות לשעבר מיכל הלפרין הצליחה לפני כשבועיים להיבחר לדירקטוריון בנק הפועלים.