אדידס | בלעדי

מנכ"ל אדידס ישראל מסיים את תפקידו, יאיר בל יחליפו

טיבו דוראנד, מנכ"ל אדידס ישראל, יעזוב את תפקידו בסוף החודש ויעבור לתפקיד חדש בסינגפור • מי שיחליף אותו בתפקיד הוא יאיר בל, כיום סמנכ"ל מכירות ה־DTC של מותג הספורט הגרמני בארץ

טיבו דוראנד, מנכ''ל אדידס ישראל / צילום: דוד אייזנטל
טיבו דוראנד, מנכ''ל אדידס ישראל / צילום: דוד אייזנטל

טיבו דוראנד, מנכ"ל אדידס ישראל, יעזוב את תפקידו בסוף החודש ויעבור לתפקיד חדש בסינגפור. מי שיחליף אותו בתפקיד הוא יאיר בל, כיום סמנכ"ל מכירות ה־DTC (מכירה ישירה לצרכן) של מותג הספורט הגרמני בארץ.

קודם לכן כיהן בל במשך שנתיים כסמנכ"ל המכירות של איידיגיטל, יבואנית רשמית של אפל לישראל, ולפני כן מילא שורת תפקידים בחברה. הוא בעל תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, בן 39, נשוי ואב לשניים ומתגורר בתל אביב. 

יאיר בל / צילום: באדיבות אדידס
 יאיר בל / צילום: באדיבות אדידס

"הפרויקט הגדול שעבדתי עליו בחיי": מנכ"ל אדידס ישראל מסביר איך דיזנגוף סנטר יעזור לו לנצח את נייקי 
יותר מ־200 מותגים הביעו תמיכה בישראל. מדוע אחרים לא מצטרפים?

דוראנד הצרפתי הגיע לישראל ב־2021 והחליף את שלום מוליוב, שכיהן כמנכ"ל 18 שנה. במכתב ששלח להנהלת החברה ולעובדיה, הוא כתב כי "לאחר כשלוש שנים מדהימות כמנכ"ל החברה בישראל, קיבלתי הזדמנות חדשה באדידס... אני בטוח שהצוות ימשיך לשגשג תחת ההנהלה החדשה". עוד הוסיף דוראנד כי הוא "מאחל לימים שקטים בקרוב". 

כ־70 חנויות בישראל

אדידס ישראל החלה את פעילותה בארץ ב־2003 ונמצאת בבעלות משותפת של גדעון מוליוב (15%) ושל אדידס העולמית (85%). ביוני 2022 חתמה אלקטרה מוצרי צריכה על מזכר הבנות להפעלת 18 חנויות של המותג אדידס בישראל, ובמאי השנה הורחב שיתוף־הפעולה, במטרה שעד סוף השנה יועברו לתפעול אלקטרה 27 חנויות נוספות. למעשה, החברה הפכה לזכיינית המרכזית של המותג הבינלאומי בישראל.

דוראנד, 39, הגיע לישראל לאחר ששימש כמנהל מותג ריבוק באירופה. בראיון לגלובס בקיץ האחרון סיפר כי "השוק בישראל מאוד ספציפי, ולכן החלטנו לעבוד עם זכיין ישראלי חזק עם ניסיון מוכח, כדי שאנחנו נוכל להתמקד בריטייל. אלקטרה יתפעלו 45 חנויות שלנו מתוך ה־67 הקיימות בישראל, וזה יעמיק את הפעילות שלנו עמם.

"מלבדם יש לנו שותפים נוספים, בירושלים ובצפון. ישראל היא מדינה קטנה, ואנחנו רוצים להיות בטוחים שאנחנו נותנים את ההצעה הנכונה לצרכן הנכון. בין אם זה בריטייל, בזכיינות, באונליין ששם אתה מגיע לכולם, ובאופליין שבו צריך להבין איך לנהל את השוק".