יו"ר נמל אשדוד: "החות'ים הם בעיה גלובלית, ישראל היא בורג קטן באירוע הזה"

בפאנל שעסק בהמשכיות עסקית בזמן המלחמה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר אמר כי כי מתקפות החות'ים מחייבות שינויים בתובלה הימית • מנכ"לית וולט ליאור אשכול: "החלטנו שאנחנו נשארים פתוחים. רצינו לאפשר גם לעסקים ולשליחים להמשיך ולהתפרנס" • יו"ר המכון לאנרגיה וסביבה יוסי רוזן אמר כי "הענף תפקד למופת מאז ועד עכשיו, וזה לא מובן מאליו"

"העניין של החות'ים הוא בעיה גלובלית וישראל היא בורג קטן. מצרים מפסידה כ-10 מיליארד דולר בשנה בלי תעלת סואץ וירדן בסיטואציה דומה. ניתן להגיע לנמל אשדוד ויש לנו את המוכנות", כך אמר יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר בשיחה עם כתבת גלובס הילה וייסברג בוועידת ישראל לעסקים של גלובס.

ועידת ישראל | מייסד איירון סורס בפאנל מיוחד בהנחיית עדי סופר-תאני: "יזמים ישראלים הרגישו בוואלי כמו חד קרן, היום זה כמו ללכת בחשיכה"
ועידת ישראל | יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר: "אלו שלקחו חלק במחדל הביטחוני הזה חייבים לקחת אחריות"
ועידת ישראל | הנגיד קורא לבצע שינויים בתקציב ועוקץ את שר האוצר: "השווקים מסתכלים עלינו, הם רוצים לראות אחריות"

לדבריו, העיכוב בתובלה הימית הוא של כ-20 ימים אך "מחירי התובלה הימית עלו אומנם, אבל לא בצורה דרמטית על סדר גודל של 2000 דולר נוספו 150-400 דולר".

שניידר הוסיף כי אשדוד חטפה טילים מהדקה הראשונה של המלחמה, אך 40% מהסחורות שמגיעות לישראל עוברות בנמל אשדוד. "מיד הקפצנו את צוותי החירום לטפל בחומרים מסוכנים שעלולים לפגוע בסביבה. העובדים שלנו עובדים תחת אש, מנופאי נמצא בגובה 70 מטר עם שכפ"ץ וקסדה ולא רק הוא. יש לנו 55 עובדים שהתגוררו בעוטף ופונו ועברו את המשבר הכי גדול שמישהו יכול לחוות ועוד 10% מכוח העבודה במילואים. ואולם, לקחנו בחשבון תרחיש שבו תפרוץ מלחמה גם בצפון, ולכן הבנו שעלינו לעבוד סביב השעון".

מנכ"לית וולט על ההתנהלות בזמן מלחמה

בפאנל שעסק בהמשכיות עסקית בזמן המלחמה דיברה ליאור אשכול, מנכ"לית וולט על ההחלטה להמשיך לעבוד ולספק את שירותי החברה חרף מתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר, "התכנסנו לישיבת הנהלה כבר בשעה 9 בבוקר והחלטנו שאנחנו נשארים פתוחים, כי אנחנו פלטפורמה שמאפשרת לעסקים הכנסה נוספת על גביה ויש לנו גם 17 אלף שליחים, ורצינו לאפשר גם לעסקים וגם לשליחים להמשיך ולהתפרנס גם ביום שלמחרת".

לדבריה, על מנת לשמור על יציבות בכל בוקר התקיימה ישיבה מרחוק לעובדים, וגם זוהו בחברה שינויים במגמות הצריכה של הלקוחות, "ראינו בימים הראשונים ממש אגרנות כשאנשים הזמינו עשרות פריטים מהסופר, חיפשו למשל מכשיר רדיו אבל הצרכים של הלקוחות כל הזמן משתנים ואנחנו פועלים לזהות אותם".

יו"ר המכון לאנרגיה וסביבה: "הענף חסך לישראל ועדת חקירה"

יוסי רוזן יו"ר המכון לאנרגיה וסביבה, הזכיר שתחת המכון מאוגדות חברות האנרגיה בישראל. "הענף שלנו חסך לישראל הקמת ועדת חקירה נוספת, כי הענף תפקד למופת מאז ועד עכשיו, וזה לא מובן מאליו. כשפורצת מלחמה בפתאומיות עדיין לא חסרו דלקים לחשמל, או דלק סילוני לצה"ל כשאפשר להשיג אותו מטורקיה או מארה"ב". לטענתו, הסיבה שמשק האנרגיה עבד ביעילות היא שהתוכנית הממשלתית לפינוי המפעלים במפרץ חיפה עדיין לא הבשילה. "אנחנו לא שוויץ אלא ישראל", הוא אמר.

*** גילוי מלא: ועידת ישראל לעסקים נערכת בשיתוף בנק הפועלים והפניקס, בחסות מטא, שופרסל, בז"ן, אמדוקס, פאגאיה, אנרג'יאן, MSCI, סיסקו וקרן ינאי, ובהשתתפות מקורות, חברת נמלי ישראל, נמל אשדוד ורשות החדשנות