סימנס העולמית מחלקת ל־600 עובדיה בישראל מענק של 8,000 שקל

בחברת הטכנולוגיה מציינים כי המענק ניתן "מתוך רצון לתמוך בעובדים על נאמנותם ומחויבותם" • בין החברות הבינלאומיות שהודיעו על מהלך דומה נמנות אנבידיה, אינטל וסיילספורס • ישראל מתגייסת

משרדי סימנס בראש העין / צילום: סימנס ישראל
משרדי סימנס בראש העין / צילום: סימנס ישראל

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

חברת סימנס העולמית העניקה לכ־600 עובדיה בישראל מענק חד פעמי בגובה של 8,000 שקל, "מתוך רצון לתמוך בהם על נאמנותם ומחויבותם, נוכח המלחמה והאתגרים האישיים שהם חווים". כמו כן העניקה החברה בישראל מענק בסך של 5,000 שקל לעובדים המתגוררים במרחק של 20 ק"מ מעוטף עזה ובעיר אופקים שנפגעה קשה במתקפת ה־7 באוקטובר.

סימנס היא חברת טכנולוגיה, אשר שלוחתה בישראל מספקת ציוד ופתרונות למגוון תעשיות בארץ, כולל תשתיות ורכבות. בנוסף, היא עוסקת במחקר ופיתוח תוכנה. בהודעה שיצאה מטעם החברה העולמית נכתב כי "מאז מתקפת הטרור של חמאס ב־7 באוקטובר 2023, עובדי סימנס בישראל מצאו את עצמם במצב יוצא דופן ומורכב.

"נסיבות אלו, הכוללות עבודה יומיומית, בשילוב החיים האישיים וטיפול במשפחה, מהוות אתגר גדול. החברה מודה לעובדיה על נאמנותם ומחויבותם לנוכח המלחמה והאתגרים האישיים".

תמיכה גלובלית

מאז פרוץ המלחמה הודיעו מספר תאגידים גלובליים על חלוקת מענקים לעובדיהם. ראשונה הייתה אנבידיה - בשבוע האחרון של אוקטובר קיבלו 3,300 עובדי החברה בישראל מייל ממנכ"ל ונשיא החברה ג'נסן הואנג שבו סיפר להם כי יקבלו בונוס במשכורת נובמבר. לצד זאת הקימה החברה קרן בסך 8 מיליון שקל, במטרה לסייע לאלו שנפגעו מהמלחמה.

כמה ימים לאחר מכן התבשרו עובדי סיילספורס בישראל כי יקבלו "בונוס מלחמה". מדובר במענק חד־פעמי בגובה של 10,000 שקל, כאשר העובדים שמשרתים במילואים קיבלו מענק כפול בגובה 20 אלף שקל.

חברת השבבים אינטל - המעסיקה הפרטית הגדולה בישראל - הודיעה בסוף אוקטובר כי תחלק ל־12 אלף עובדיה בישראל מענק חד פעמי, בגובה של 5,000 דולר. ביום הראשון של נובמבר הודיעה אורקל כי היא מעניקה מעניקה ל־400 עובדיה הישראלים בונוס בצורת משכורת נוספת.

חברת התוכנה סאפ, העוסקת בפיתוח תוכנות ארגוניות ומעסיקה כ־900 עובדים בישראל, העניקה לעובדים המתגוררים באזורים שפונו על ידי פיקוד העורף (בדרום ובצפון) סכום חד־פעמי בגובה 6,500 שקל לכל אחד מבני משפחתם. בנוסף, לעובדים המתגוררים באזורים המצויים בטווח של עד כ־40 ק"מ מרצועת עזה ולא פונו מביתם, ניתן מענק של 2,600 שקל לכל אחד מבני משפחתם.

יוזמות אזרחיות

עמותת חינוך לפסגות

מאז פרוץ המלחמה מפעילה העמותה, העוסקת בצמצום פערים בחינוך בחברה הישראלית, את יוזמת "ביחד לפסגה" עבור בני נוער וצעירים אקדמאיים שפונו מבתיהם.

התוכנית מציעה מנטורינג ייעודי לילדים, בני נוער וצעירים מצטיינים, והיא נבנתה ופועלת בשיתוף עם האגף למחוננים ולמצטיינים באגף החינוך. מדובר במפגש שבועי של מנטור/ית עם נוער וצעירים קבועים שאותם מלווה המנטור/ית לאורך התקופה שבה הם שוהים מחוץ לביתם ומחוץ למרחב המוכר להם.

המנטורים מקבלים ליווי מקצועי מצוות העמותה, ורבים מהם הם בוגריה. במסגרת התוכנית, נבנה מסלול אינדיבידואלי לכל נער ונערה, בהתאם לחוזקות ולשאיפות שלהם. מדי כמה זמן מתקיימים מפגשים קבוצתיים.

לתרומות ל"יחד לפסגה": www.e4e.org.il/donations

להצטרפות לצוות המנטורים: https://did.li/mboIw

לקט ישראל

הארגון הקים דוכן של תוצרת חקלאית בלובי של מלון בים המלח, לטובת תושבי קיבוץ בארי ששוהים בו מאז פרוץ המלחמה. הדוכן מציע אספקה רציפה של פירות וירקות טריים, ללא עלות, עם מלאי שמתחדש מדי שבוע. המטרה היא לאפשר מגוון תזונתי מעבר לחדר האוכל.

לפרטים נוספים: https://www.leket.org/

חיילי צוות 90 של יחידת דובדבן / צילום: תמונה פרטית
 חיילי צוות 90 של יחידת דובדבן / צילום: תמונה פרטית

צוות 90, יחידת דובדבן

לוחמי צוות 90, הנמצאים בימים אלו בעזה, איבדו את חברם, לוחם הקומנדו רס"ל איתי יהודה באוסי ז"ל, כאשר טיפל בפצועים במסיבה ברעים וניסה להילחם במחבלי החמאס.

כעת מבקשים חברי הצוות להנציח את איתי, באמצעות שיקום בריכת דגי הנוי, שבה נהג לטפל מאז היה ילד, ולצידה לשפץ אוטובוס ישן שימוקם סמוך לבריכה ויכלול פינות ישיבה ופינה לזכרו והנצחתו.

באוסי, בן קבוצת יבנה, עשה שנת שירות ברועה העברי והתגייס ליחידת דובדבן. במהלך השירות לקח חלק בעשרות מבצעים מורכבים ומנע פיגועים רבים.

לתרומות לפינת ההנצחה: רז 0543411264

מגדלי הים התיכון

דיירים בני הגיל השלישי ממגדלי הים התיכון הקימו פוד-טראק למען חיילים בחזית הלחימה בעוטף עזה. במסגרת היוזמה, הדיירים סיפקו מזון לכ-180 חיילים מיחידות עילית בשטחי הכינוס בעוטף עזה, כשהם לבושים בחולצות וסינרים שהופקו במיוחד לאירוע. המהלך מתווסף לשורת התנדבויות נוספות של הדיירים, חלקן מתוכננות לעתיד הקרוב.

אומניטלקום

חברת התקשורת יצאה ביוזמה שמאפשרת לכל עסק במגזר הפרטי, העסקי או הציבורי, לקבל בזמן המלחמה את מערכת החירום שלה, ללא עלות.

"CALL ON" היא מערכת ניהול חכמה להקפצת צוותי חירום בלחיצת כפתור. מטרת המערכת לאפשר תגובה מהירה ואפקטיבית באמצעות תסריטי שיחה מוכנים ומוקלטים מראש, בהתאמה לכל גוף וסיטואציה, ושליטה על הצוותים בשטח.

המערכת מסוגלת להעביר מסרים בקיבולת של אלפי ערוצים בדקה, באמצעי תקשורת כמו שיחה קולית, ווטסאפ, SMS ואימייל. המערכת נבנתה כך שתהיה קלה להפעלה והיא מתממשקת למערכות ארגוניות, לרבות מערכות CRM או ERP, גם בבתי החולים, זאת לצד שמירה על רמות אבטחה נדרשות. כיום פועלת המערכת במרבית בתי החולים בישראל.

לדברי שי גבריאל, מנהל חטיבת המוסדיים באומניטלקום, ״אפקטיביות המערכת ניכרת גם בזכות תסריטים אשר מאפשרים לחלק צוותים, קבוצות או אנשים לתפקידים רלוונטיים למקרה. החל מתרחישים של כיתות כוננות או משמרי שכונות למיניהם, ועד למרפאות לילה כגון, ביקור רופא או בית חולים".

בעתיד הקרוב תשיק החברה אפליקציה שתספק חיוו למיקום המוקפצים על גבי מפה, וחיווי התשובות בסנכרון עם כלל ערוצי ההתקשרות.