קנדה תקבל פליטים מעזה, ובבלגיה דואגים לעתיד אירופה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: המודיעין האמריקאי מאשר שחמאס פעל מ"שיפא", קנדה מוכנה לקבל מיידית עד 1,000 פליטים מעזה - ועוד סיפורים • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין - בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.  

בבריטניה מזהירים את המערב משידור חוזר של "מבצע קדש" בים האדום
מלכת דנמרק פתחה את נאום הפרישה שלה עם המלחמה בישראל
לבנון מהמרת על רוסיה, ובמקביל יחסי ישראל ופוטין רק מידרדרים 

1נשיא צרפת מקרון קורא לישראל "להימנע מהסלמה" בלבנון

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שארצו בעלת אינטרסים פוליטיים ופיננסים רבים בלבנון, קורא לישראל "להימנע מהסלמה" במדינה, אחרי ההתנקשות בבכיר חמאס סאלח עארורי אמש - כך מדווחים הבוקר ה"לה מונד" הצרפתי וכלי תקשורת נוספים במדינה, על בסיס הודעה של ארמון הנשיאות. לפי הדיווח, מקרון שוחח אתמול (ג'), אחרי החיסול המיוחס לישראל, עם השר בני גנץ ואמר לו כי "חיוני להימנע כעת מכל הסלמה, במיוחד בלבנון". לפי ההודעה שפירסם ארמון האליזה, מקרון אמר כי "צרפת תעביר מסר זה לכל השחקנים המעורבים ישירות או בעקיפין במצב באזור".

מתוך "לה מונד". לקריאת הכתבה המלאה

2המודיעין האמריקאי: חמאס פעל מ"שיפא" אך נמלט לפני הגעת הכוחות הישראלים

ארגון הטרור חמאס השתמש במנהרות ובבונקרים מתחת לבית החולים שיפא" בעזה לטובת פיקוד ושליטה, וגם החזיק במקום כמה חטופים - כך עולה מהערכת מודיעין אמריקאית עדכנית, שפורסמה ב"ניו יורק טיימס" אמש, ושמאמתת את הטענות הישראליות בנושא. בעיתון האמריקאי נכתב כי ההערכה שאושרה לפרסום מבוססת על "מודיעין עצמאי" שאספה ארה"ב בנושא, לצד מודיעין ישראלי. מחבלי חמאס, וככל הנראה החטופים שהוחזקו במקום, "נמלטו" כמה ימים לפני שכוחות צה"ל הגיעו אליו, לפי הדיווח. הסוגיה עשויה להיות חשובה בדיונים עתידיים על הצידוק המבצעי שהיה להשתלט על בית החולים, בין היתר במסגרות משפטיות בינלאומיות.

מאת ג'וליאן בארנס, מתוך ה"ניו יורק טיימס". לקריאת הכתבה המלאה

3אחרי לחץ: קנדה מוכנה לקבל מיידית עד 1,000 פליטים מעזה

בעקבות בקשות מצד הקהילה הפלסטינית בקנדה, הממשלה באוטווה מתכוונת לאפשר החל מהשבוע הבא גם לקרובי משפחה של פלסטינים בעלי אזרחות קנדית להגיע לשטחה, ותוכל לאפשר את יציאתם דרך מעבר רפיח למצרים - כך מדווחת היום רשת התקשורת הקנדית CBC. התוכנית תאפשר מספר מקסימלי של 1,000 ויזות, נכון לעכשיו, ותאפשר מקלט בקנדה לשלוש שנים, אם המשפחה המקומית תתחייב לדאוג למקבלי המקלט מבחינה כספית. המועצה העליונה של המוסלמים בקנדה, שהייתה מעורבת במגעים עם הממשלה בנושא, אמרה כי מדובר במספר נמוך "בהתחשב בצרכים ברצועת עזה".

מאת לאורה אוסמן, מתוך CBC. לקריאת הכתבה המלאה

4בבלגיה סבורים כי המלחמה בעזה מהווה "סיכון ביטחוני בטווח הרחוק" לאירופה

המלחמה בעזה בין ישראל לחמאס יצרה "סיכון ביטחוני" ארוך-טווח לאירופה, שיימשך גם אם הצדדים יגיעו להפסקת אש - כך טוענת שרת הפנים הבלגית, בראיון שהתפרסם באתר "פוליטיקו" האירופי. השרה, אנליס ורלינדן, התייחסה להגברת הכוננות בשל החשש מהתקפות טרור על יעדים בערים אירופיות, כולל כנסיות ושווקי חג מולד. הרשויות באירופה, כולל בגרמניה, בהולנד ובדנמרק, גם עצרו כמה חשודים שהיו בקשר עם חמאס בנוגע להתקפות. השרה אמרה כי "אינה יודעת" מתי בלגיה תוכל להוריד את רמת הכוננות במדינה, הנמצאת בדרגה השנייה הכי גבוהה.

מאת פיטר האק, מתוך "פוליטיקו". לקריאת הכתבה המלאה