ארה"ב מבקשת מידע על חמאס. זה הפרס הענק שהיא מציעה

ארצות הברית מחפשת מידע על חמישה אנשי כספים של חמאס, המעורבים בגיוס והעברת עשרות מיליוני דולרים לארגון הטרור - עבדלבאסיט חמזה אלחסן ח'יר, עאמר כמאל שריף אלשאווה, אחמד סאדו ג'הלב, וואליד מוחמד מוסטפא ג'דאלה ומוחמד אחמד אל-דיים נסראללה • תג המחיר עבור המידע עומד על עד 10 מיליון דולר 

מפגינים מניפים דגלי חמאס בשכם, נובמבר 2023 / צילום: ap, Majdi Mohammed
מפגינים מניפים דגלי חמאס בשכם, נובמבר 2023 / צילום: ap, Majdi Mohammed

מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה אתמול (ו') כי היא מציעה עד 10 מיליון דולר עבור מידע על חמישה אנשי כספים של חמאס או כל מידע שיוביל לשיבוש המנגנון הפיננסי של ארגון הטרור.

ישראל קונה יותר נשק מגרמניה, והיא לא היחידה 
מאיסטנבול דרך עמותות צדקה בכל אירופה: הכירו את האיש שמימן את הטבח ב-7 באוקטובר 

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, חמשת האנשים שמחלקת המדינה האמריקאית מחפשת מידע אודותם הם עבדלבאסיט חמזה אלחסן ח'יר, עאמר כמאל שריף אלשאווה, אחמד סאדו ג'הלב, וואליד מוחמד מוסטפא ג'דאלה ומוחמד אחמד אל-דיים נסראללה - כולם הוכרזו כטרוריסטים גלובליים ע"י ארה"ב.

במחלקת המדינה ציינו כי חמזה אלחסן ח'יר ממוקם בסודן. הוא ניהל חברות רבות בפורטפוליו של חמאס והיה מעורב בהעברת כ-20 מיליון דולר לחמאס. הוא קשור לשליט סודאן לשעבר עומר אל-בשיר, כמו גם לקבוצות איסלאמיסטיות המערערות את היציבות בסודאן.

עאמר כמאל שריף אלשאווה, אחמד סאדו ג'הלב ומוחמד אחמד אל-דיים נסראללה הם חלק מרשת ההשקעות של חמאס בטורקיה. לנסראללה יש קשרים הדוקים עם איראן, והוא היה מעורב בהעברת מיליוני דולרים לחמאס, כולל לזרוע הצבאית. נכון לאוקטובר, הוא נמצא בקטאר.

ארבעה סבבי סנקציות מתחילת המלחמה

מאז ה-7 באוקטובר, הטילה ארה"ב ארבעה סבבי סנקציות נגד בכירי חמאס, חברות ואנשי עסקים הקשורים לארגון. בין מי שהוטלו עליהם סנקציות היו אנשים בעלי מניות בחברה טורקית מונפקת, ונחשבים לאנשי קש של חמאס, וכן משרד של חלפן כספים בלבנון ובעלי אותו עסק.

כמו כן הטילה ארה"ב סנקציות על איש עסקים סודאני שלטענתה ניהל חברות עבור חמאס ושהשקעותיו הפרטיות כללו חברה לכריית זהב בסודאן וחלק במפעילת הטלפוניה הגדולה ביותר בסודאן.

אבל המימון מצד איראן ותומכים פרטיים המשיך מאז תחילת המלחמה - על פי פקידים מערביים והצהרות של ארגונים לגיוס כסף, נרשמה צמיחה בתרומות באינטרנט לעמותות צדקה באירופה, אסיה והמפרץ הפרסי המואשמות על ידי ארה"ב, ישראל ואוסטרליה בקשרים לחמאס.

"אם הכסף של חמאס ממשיך לזרום מבחוץ לתוך עזה ויהודה ושומרון, נמצא את עצמנו במצב בו אנחנו צריכים להיעשות מעורבים שוב ושוב", אמר אהוד לוי, לשעבר מנהל ענייני מימון טרור במשרד ראש הממשלה.