ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הבכיר שחוסל בלבנון - מפקד כוח העילית של חיזבאללה

הזמר והלוחם עידן עמדי נפצע קשה בעזה • הירי למרכז התחדש אחרי 8 ימים, אין נפגעים • פרטים חדשים על הבכיר שחוסל בדרום לבנון: מונה לאחרונה למפקד כוח העילית של חיזבאללה - ופיקד על המתקפה למירון בשבת • הג'יהאד האסלאמי פרסם סרטון עם אות חיים של החטוף אלעד קציר • בהיתקלות בטולכרם חוסלו 3 מחבלים - אין נפגעים לצה"ל • עדכונים שוטפים

הפצצה ישראלית בלבנון / צילום: Reuters, EVELYN HOCKSTEIN
הפצצה ישראלית בלבנון / צילום: Reuters, EVELYN HOCKSTEIN

עדכונים שוטפים  

22:48 - שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נחת בישראל

21:38 - הזמר והלוחם עידן עמדי נפצע קשה בעזה

הזמר והשחקן שמשרת כלוחם מילואים בהנדסה קרבית, אושפז בבית החולים שיבא בתל השומר מורדם ומונשם. כשעה לפני התקרית שבה נפצע סיפר ל-N12 על הלחימה במרחב: "הפעילות פה זה בתוואי מאוד מרכזי. מצאו פה קילומטרים של מנהרות חפורות ואמל"ח מיוחד".

20:50 - דובר צה"ל אחרי חיסול מפקד רדואן: "לא נשלים עם איום מהצפון"

תת אלוף דניאל הגרי התייחס בהצהרה היומית לתקשות לחיסול בסוריה: "חיסלנו את חסן עכאשה שהיה אחראי מרכזי לשיגור רקטות חמאס בשבועות האחרונים מסוריה לישראל". הגרי הדגיש: "לא נשלים עם איומים מצפון". בנוסף הצהיר דובר צה"ל כי הלחימה תימשך גם בשנת 2024: "הכוחות מתמקדים במרכז ובבדרום הרצועה באזור ח'אן יונס, ומנהלים שם קרבות קשים".

הגרי גם התייחס לריאיון שלו לניו יורק טיימס שבו אמר כי החל המעבר לשלב הבא של הלחימה. " הצגתי את זה כאן בצורה מסודרת", אמר. "סיימנו את פירוק המסגרת הצבאית של חמאס בצפון הרצועה, היה מהלך משמעותי ועכשיו עוברים לדרום כי עוד יש שם טרור", אמר.

לדברי דובר צה"ל הלחימה תמשיך עם סדר כוחות שונה: "הלחימה ב-2024 תתנהל באופן שונה, ישתחררו אנשי מילואים ונפעל בצורות שונות לפי מה שנדרש".

20:30 - היתקלות בטולכרם: לפחות 3 מחבלים חוסלו

חילופי אש בטולכרם: לפחות 3 מחבלים חוסלו בהיתקלות עם לוחמי צה"ל - אין נפגעים לכוחותינו.

20:15 - מפגינים קראו לביידן: "הפסקת אש", הוא השיב - "עובדים עם ישראל להוצאת הכוחות"

מפגינים פרו פלסטיניים צעקו לעבר נשיא ארה"ב "הפסקת אש - עכשיו", במהלך אירוע שהתקיים בקרולנייה הדרומית. הוא השיב למוחים: "אנחנו עובדים עם ישראל לחתוך את התקיפות בעזה, ולהוציא חיילים ככל הניתן - מבין את הקריאות להפסקת אש".

19:45 - גלנט ללוחמים: "כל עוד החמאס מתקיים אין לנו זכות מוסרית לעצור"

שר הביטחון, יואב גלנט, סייר היום במפקדת אוגדה 98 וקיים הערכת מצב שהתמקדה במאמצים המבצעיים ובהתקדמות הכוחות במרחב ח'אן יונס. בהמשך, ביקר בסוללת תותחנים ושוחח עם הלוחמים והלוחמות שגוייסו למילואים: "אנחנו לא עוצרים עד שאנחנו משלימים את המשימה שלנו - לפרק את ארגון החמאס ולהחזיר את החטופים הביתה".

19:30 - צה"ל: חיסלנו בסוריה את האחראי לשיגורי הרקטות של חמאס לעבר ישראל

צה"ל חיסל בבית ג'ן בסוריה את חסן עכאשה - האחראי לשיגורי הרקטות של חמאס משטח סוריה לעבר ישראל, כך עדכן דובר צה"ל. "מתחילת המלחמה הוא הכווין חוליות טרור של חמאס אשר ביצעו ירי רקטי מסוריה לעבר ישראל", מסרו בצה"ל.

18:45 - מורן סטלה ינאי ששוחררה משבי חמאס חזרה לביתה

מורן סטלה ינאי, ששוחררה בפעימת החטופים השישית לאחר שהיתה בשבי חמאס במשך 54 ימים, חזרה לביתה שבבאר שבע. תושבי העיר קיבלו את פניה בהתרגשות, עמדו והניפו דגלי ישראל עם כניסתה לעיר.

18:15 - דיווח: "ישראל מגבירה את התקיפות שלה בסוריה"

בדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, שמתבסס על שישה מקורות ובהם קצין מודיעין סורי ומקורות המזוהים עם חיזבאללה, נכתב: "ישראל שינתה אסטרטגיה מאז הטבח ב-7 באוקטובר, ומבצעת תקיפות קטלניות בסוריה, בהיקף חסר תקדים, נגד משלוחי נשק איראניים ומערכות הגנה אווירית".

17:58 - דיווח על רסיסים בעיר בשפלה

מד"א על המטח למרכז: יש דיווחים על נפילות של חלקי רקטות - לא ידוע על נפגעים. על-פי הערכות נורו כ-5 רקטות מרפיח - עיר בדרום הרצועה שצה"ל לא נכנס אליה. רוב הרקטות יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל, אחת נפלה בשטח פתוח ולא יורטה על-פי מדיניות. 

17:47 - אזעקות בשפלה ובגוש דן

לאחר כשבוע ללא ירי למרכז, אזעקות נשמעו בחולון ובראשון לציון. התרעות הופעלו גם בערים וביישובים רבים בשפלה: בין היתר נשמעו אזעקות בנס ציונה, בלוד, ברחובות, בבאר יעקב, בגבעת ברנר, בניר צבי ובמקומות נוספים באזור. 

17:15 - הג'יהאד האסלאמי פרסם אות חיים נוסף מהחטוף אלעד קציר

בארגון הטרור פרסמו סרטון לוחמה פסיכולוגית נוסף של החטוף אלעד קציר מניר עוז. קציר הוא בנם של חנה ששוחררה במסגרת הפעימה הראשונה של עסקת החטופים ושל רמי שנרצח ב-7 באוקטובר. זהו הסרטון השני שבו קציר נראה בחיים, לאחר שלפני כשלושה שבועות פורסם סרטון שלו יחד עם החטוף גדי מוזס. לבקשת המשפחה, לא נפרסם את הסרטון.

16:55 - חיזבאללה קיבלו אחריות על הירי לצפון

מהבוקר, בארגון הטרור חיזבאללה קיבלו אחריות על חמש פעולות נגד ישראל. מוקדם יותר הופעלו התרעות מחשש לחדירת כלי טיס עוין וירי טילים בכמה יישובים בגליל העליון והמערבי. הרשמו פגיעות ישירות של טילי נ"ט בקריית שמונה, בשתולה ובהר דב - חייל ואזרח נפצעו קל.

16:45 - דובר צה"ל ל"ניו יורק טיימס": החל תהליך המעבר לשלב הבא בלחימה

לקראת הגעתו של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן לישראל, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אישר ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל מתחילה במעבר לשלב הבא של המלחמה. לפי הדיווח, השלב אליו עוברים בצבא יכלול פחות חיילים ותקיפות אוויריות, ויותר פשיטות ממוקדות.

ההודעה של דובר צה"ל מגיעה לאחר לחץ ארוך מצד ארה"ב על ישראל. הגרי ציין כי המעבר לא יכלול "טקס" כלשהו, שכן "לא מדובר בהכרזות דרמטיות". בנוסף אמר הגרי כי ישראל תאפשר סיוע הומניטרי נוסף, כולל אוהלים שישמשו את אזרחי הרצועה למגורים.

בראיון תקף דובר צה"ל את טענות ה-ICJ על רצח עם, הדגיש כי ישראל נקטה את כל האמצעים הנדרשים כדי להימנע מהרג חפים מפשע, וחזר על העובדות שחמאס השתמשו באזרחים כמגן אנושי.

"אנחנו אלה שנשחטנו", הזכיר הגרי. "עדיף שה-ICJ יתמקד באיך המלחמה הזאת החלה ב-7 באוקטובר עם המסע הטבח של חמאס", אמר.

16:25 - פצוע קל בשתולה

טיל נ"ט פגע ישירות בבית במושב שתולה שבגליל המערבי. אזרח ששהה במקום נפצע קל.

16:02 - אזעקות הופעלו בשלומי ובראש הנקרה

16:00 - תושב עזה הודה: "חמאס רצח אזרח שביקש עזרה מאונר"א" | נחשפו שיחות קציני 504 עם תושבי עזה

דובר צה"ל פרסם שיחות של קציני יחידה 504 עם אזרחים ברצועת עזה, ובהן נחשפו עדויות נוספות על השימוש הציני והשיטתי של ארגון הטרור חמאס באזרחים. אחד התושבים הודה כי חמאס רצח אזרח שביקש עזרה מאונר"א. באחת השיחות הוא שאל פעיל: "מתי תפטרו אותנו מהם (מהחמאס)?". 

15:20: לוחם צה"ל נפצע קל מנ"ט בהר דב ופונה לבית החולים רמב"ם

דובר צה"ל: "מוקדם יותר היום שוגר טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב הר דב. כתוצאה מהשיגור, חייל צה"ל נפצע באורח קל. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם. בנוסף, לפני זמן קצר, מטוס קרב של חיל האוויר השלים תקיפה בשטח לבנון, במסגרתה הושמד מבנה צבאי של חיזבאללה.

"בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין מוקדם יותר היום במרחב עמק החולה וקריית שמונה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב כפר בלום בעקבות היירוט".

14:35: חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובים רבים בגבול הצפון

14:05: נתניהו בגבול הצפון: "חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר לוחמים בגבול הצפון, זמן קצר לאחר שהתפוצץ טיל נ"ט בעיר. "חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו. הוא חשב שאנחנו 'קורי עכביש', פתאום הוא רואה איזה 'עכביש'. הוא רואה כאן עוצמה אדירה, התלכדות של עם, נחישות לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון לצפון", אמר נתניהו.

הוא הוסיף: "אנחנו מעדיפים להחזיר את הביטחן לצפון ללא מערכה רחבה, אבל זה לא יעצור אותנו. נתנו לחיזבאללה דוגמה - מה שקורה לחברים שלו בדרום, יקרה לו בצפון".

13:50 - חיזבאללה אישר: הבכיר ויסאם א-טויל חוסל היום בדרום לבנון

13:44 - אזעקות בגליל העליון בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין

13:20 - דיווח ראשוני: מפקד שטח של חיזבאללה הוא הבכיר שחוסל בתקיפת הרכב בח'ירבת סלם

ויסאם א-טויל, סגן מפקד בכוח רדואן, חוסל היום בתקיפה בדרום לבנון, כך לפי דיווח ברויטרס. "זו מכה כואבת", אמר מקור בחיזבאללה לסוכנות הידיעות, ומקור נוסף הוסיף כי "העניינים יתלהטו עכשיו". 

ויסאם א-טויל, סגן מפקד בכוח רדואן, שחוסל על-ידי צה''ל / צילום: Associated Press, Hezbollah Military Media
 ויסאם א-טויל, סגן מפקד בכוח רדואן, שחוסל על-ידי צה''ל / צילום: Associated Press, Hezbollah Military Media

13:11 - תזכיר חוק: הארכת מעצרם של המחבלים שהיו מעורבים בטבח של ה-7 באוקטובר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין אישרו לפרסם להערות הציבור תזכיר חוק שיאפשר להאריך את מעצרם של המחבלים שהיו מעורבים באירועי הטבח של ה-7 באוקטובר ונעצרו במסגרתם. לפי התזכיר, ניתן יהיה להאריך גם את מעצרם של מחבלים שנעצרו במהלך המלחמה בעזה, לפני הגשת כתב אישום.

13:05 - דיווח ברויטרס: מפקד בכיר בכוח רדואן חוסל בתקיפת הרכב בח'ירבת סלם שבדרום לבנון

13:00 - לפני זמן קצר זוהה שיגור בודד מלבנון לעבר מרחב הר דב, בצה"ל משיבים ארטילריה

12:48 - כוחות הביטחון עצרו 17 מבוקשים ביהודה ושומרון

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 17 מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה רבים בשכם, בעזון, בנעלין ובחוסאן. מתחילת המלחמה נעצרו מעל 2,600 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. 

12:30 - "לובי 99" בפנייה לשר הביטחון יואב גלנט: הענק פטור מיידי מתשלום אגרה בכביש 6 עבור חיילי וחיילות המילואים

לאור ביטול התחבורה הציבורית בסופי שבוע ותדירות נמוכה באמצע השבוע, נאלצים המשרתים במילואים להגיע לבסיסים ברכבם הפרטי, והם מחויבים בתשלום אגרה על נסיעה בכביש 6. חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) מקנה לשר הביטחון סמכות, בהסכמת שרת התחבורה ושר האוצר, לחתום על צו הפוטר מתשלום אגרה כלי רכב מסוימים מטעמים של ביטחון המדינה. 

"אנו מבקשות ממך להפעיל את סמכותך ולחתום על צו הפוטר את משרתי המילואים מתשלום אגרה בכביש 6 באופן מיידי, כדי להקל עליהם ולו במעט בזמן המלחמה", צוין במכתב של "לובי 99" לשר גלנט. 

12:14 - בכיר בחיזבאללה: "לא רוצים להרחיב את מעגל המלחמה"

יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד, טען כי פניו של הארגון לא למלחמה, אך ציין כי הם לא מפחדים ממנה: "האויב הישראלי מרחיב את מעגל המלחמה ומאיים שהוא יפתח במלחמה נרחבת נגדנו - אם הוא לא יצליח להשיג את מטרותיו באמצעים דיפלומטיים. אנחנו לא רוצים להרחיב את מעגל המלחמה, אבל אנחנו רוצים שתיפסק התוקפנות. אם אתם רוצים מלחמה כוללת שבה תפגעו במדינה שלנו - אנחנו נלך עד הסוף. אנחנו לא מפחדים". 

11:40 - האפיפיור: "התגובה הישראלית גרמה לסבל בלתי נתפס"

האפיפיור פרנציסקוס גינה את מעשי חמאס ב-7 באוקטובר וקרא לשחרור החטופים, לצד ביקורת על תגובת צה"ל: "מעשי חמאס ב-7 באוקטובר היו מעשי טרור נוראיים וקיצוניים. אני קורא לשחרור מיידי של החטופים. התגובה של צה"ל גרמה משבר הומניטרי איום וסבל בלתי נתפס עבור אזרחים. בתי חולים, בתי ספר ומוסדות דת בעזה צריכים להיות מוגנים. אני קורא להפסקת אש ולפתרון שתי המדינות".

11:29 - דיווחים פלסטיניים: הרוג וכמה פצועים בתקיפת רכב במערב רפיח

11:24 - בן גביר: "אין לקבינט הקטן מנדט להכריז על סיום השלב העצים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את דבריו של שר הביטחון יואב גלנט, לפיהם הסתיים שלב התמרון האינטנסיבי ברצועת עזה, וכעת יתחיל שלב ה"מבצעים המיוחדים": "הדיווחים והראיונות בחו"ל שבקבינט הקטן החליטו על סיומו של השלב העצים ומעבר לפעילות מצומצמת בעזה, הם למעשה הכרזות על סיום מלחמת ההכנעה ומעבר למלחמת התשה - אין לקבינט הקטן מנדט להכריז על כך. לא כך ננצח!", כך בן גביר. 

11:20 - צה"ל תקף בלבנון

דובר צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון. התקיפות התחילו עוד לפני ששוגר טיל הנ"ט לעבר קריית שמונה, והמשיכו אחריו. בלבנון דיווחו כי כטב"ם ישראלי תקף רכב בח'רבת סלם.

11:10 - לבנון סירבה להצבת כוחות גרמניים בגבול

מקורות לבנוניים לסקיי ניוז בערבית: שרת החוץ של גרמניה העבירה ללבנון הצעה ישראלית להצבת כוחות גרמניים עם סמכויות צבאיות בגבול - אך הצד הלבנוני סירב להצעה.

10:30 - בלבנון מדווחים: צה"ל תקף בעיתא א-שעב בדרום המדינה

10:17 - טיל נ"ט התפוצץ בקריית שמונה, אין נפגעים

10:10 - האיום החות'י: בארה"ב מכינים תגובה

ב"ניו יורק טיימס" מדווחים שוב על כך שבפנטגון גיבשו תוכניות מפורטות לתקיפת יעדים של החות'ים בתימן, ומעריכים כי פעולה כזאת צפויה לצאת לפועל כבר בתגובה על המתקפה הבאה שתשוגר מתימן.

09:45 - השביתה הסמלית למען החטופים מתרחבת

פוקס ותנובה הצטרפו לרשת ביג והודיעו כי יפסיקו את הפעילות שלהן במשך 100 דקות ביום ראשון הקרוב, במליאת 100 ימים למתקפת ה-7 באוקטובר ולמען החטופים בעזה.

09:30 - גלנט מאשר ל"וול סטריט ג'ורנל": עוברים משלב התמרון האינטנסיבי לפעולות מיוחדות

שר הביטחון גלנט אישר ל"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי כי צה"ל עובר משלב התמרון האינטנסיבי ברצועת עזה אל עבר "סוגים שונים של מבצעים מיוחדים". גלנט הבהיר כי השלב הבא בלחימה ייקח יותר זמן, והדגיש כי ישראל לא תוותר על מטרות המבצע - השמדת הכוח הצבאי של חמאס, סיום שליטתו בעזה ושחרור החטופים.

שר הביטחון התייחס גם לסוגיית היום שאחרי, והבהיר כי לעמדתו כוח בינלאומי בהובלת ארה"ב, לצד גורמים אירופאים ומזרח-תיכוניים, צריכים לפקח על שיקום עזה. בנוסף, הוא טען כי לתפיסתו ישראל אינה נלחמת נגד חמאס לבדו: "התפיסה הבסיסית שלי היא שאנחנו נלחמים נגד ציר, לא נגד אויב בודד. איראן בונה כוח צבאי מסביב לישראל במטרה להשתמש בו".

08:45 - לוחמי מגלן זיהו עשרה מחבלים - כטב"ם חיסל אותם

מרכז האש של אוגדה 98 בשיתוף חיל האוויר תקפו הלילה כ-30 מטרות טרור משמעותיות בח'אן יונס, בהן מטרות תת-קרקע, תשתיות טרור ומחסני אמצעי לחימה. בנוסף, לוחמי יחידת מגלן בח'אן יונס איתרו למעלה מעשרה מחבלים בשטחי משגרי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל. לאחר הזיהוי, הלוחמים הכווינו כלי טיס בלתי מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים. 

בפעילות לפריצת צירים, לוחמי צוות קרב חטיבתי כפיר איתרו רכב של מחבל חמאס, שבתוכו מצבור אמצעי לחימה. במרכז הרצועה, צוות קרב חטיבתי 179 איתרו פיר מנהרה, אלפי דולרים ואמצעי לחימה רבים במרחב חקלאי, ומטוס קרב של חיל האוויר תקף מחסן אמצעי לחימה בו אוחסנו רקטות ארוכות-טווח. 

08:24 - קבוצת ביג הודיעה על שביתה סמלית למען החטופים

קבוצת ביג הודיעה כי תקיים שביתה סמלית, וכי מרכזי הקבוצה יעצרו ל-100 דקות ביום ראשון הבא, לאות הזדהות עם החטופים והחטופות שנמצאים 100 ימים בשבי בעזה.

08:22 - משרד הבריאות הפלסטיני: 73 פלסטינים הרוגים בתקיפות חיל האוויר הישראלי

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שנשלט על-ידי ארגון הטרור חמאס, 73 פלסטינים נהרגו ו-99 נפצעו בתקיפות חיל האוויר הישראלי ב-24 השעות האחרונות.

08:10 - סוכנות הביון של קוריאה הדרומית מאשרת: חמאס משתמש בנשק שיוצר בקוריאה הצפונית

סוכנות הביון של קוריאה הדרומית אישרה כי ארגון הטרור חמאס משתמש בנשק שיוצר בקוריאה הצפונית. בנוסף, לפי דוח של הסוכנות, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ון און הורה לבכירים בממשל למצוא דרכים לסייע לפלסטינים.

07:15 - צה"ל הודיע על תקיפת שורת מטרות בלבנון במהלך הלילה

במהלך הלילה צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון: "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר מרווחין וכן משגר רקטי ותשתית טרור במרחב הכפר עייתא א-שעב", נמסר.

עוד נמסר מצה"ל כי במהלך היממה החולפת כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר תקף משגר שממנו בוצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל, ומסוק קרב תקף מרחב ממנו שיגרו טיל נ"ט לישראל.

05:07 - משרד החוץ הקטרי פרסם הצהרה בעקבות פגישת ראש ממשלת קטר עם בלינקן

בעקבות פגישתם אתמול של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן עם ראש ממשלת קטר, שייח' מוחמד בן עבד א-רחמן א-תאני, משרד החוץ הקטרי פרסם הצהרה כי השניים דנו בדרכים להגיע להפסקת אש, להסיר את ההגבלות שהוטלו על הסיוע הומניטרי ובמשא-ומתן לשחרור החטופים והאסירים. 

03:25 - מאפיות בעזה חזרו להכין לחם - אחרי למעלה מ-50 יום שהיו סגורות; משרד הכלכלה בעזה יפקח על מחירי מוצרים בסיסיים

מתוכנית המזון העולמית של האו"ם (WFP) נמסר כי כמה מאפיות בעזה חידשו את פעולתן לאחר למעלה מ-50 יום שלא פעלו עקב מחסור בדלק ובחשמל. עוד נמסר מטעם התוכנית כי היא מספקת מוצרים כמו קמח חיטה, מלח, סוכר ושמרים, כדי שהמאפיות יוכלו לשוב להכין לחם.

משרד הכלכלה בעזה מסר כי יפקח על מכירת המוצרים הבסיסיים. המכירה תהיה במקומות מוגדרים, בנוכחות מפקח מטעם המשרד. על-פי המחירון שפורסם - שק קמח עולה 60 שקל, שמן לטיגון 3 ליטר עולה 30 שקל, ונס קפה עולה 12 שקל.

00:36 - בלבנון מדווחים: צה"ל ירה פצצות זרחן במיס אל-ג'בל בדרום המדינה

00:00 - הפנטגון מסר כי שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, עדיין מאושפז בבית החולים, ולפי שעה אין לו תאריך חזרה לעבודה

השר האמריקאי אושפז במרכז הרפואי הצבאי הלאומי "וולטר ריד" ב-1 בינואר בעקבות פרוצדורה רפואית שעבר. אוסטין, בן 70, יושב תחת הנשיא ג'ו ביידן בראש שרשרת הפיקוד של צבא ארה"ב, ותפקידיו מחייבים אותו להיות זמין בהתראה של רגע כדי להגיב לכל סוג של משבר ביטחון לאומי. 

22:20 - בלי הצהרה רשמית: המערכה בעזה כבר עוברת לשלב הבא

הערב פורסם כי בצפון רצועת עזה החל השלב השלישי בפעילות צה"ל. הצבא שנערך לשלב הבא, ועל אף שלא הצהיר על כך רשמית, למעשה החל בשינוי בתצורת הלחימה בצפון הרצועה. כבר היום החלו אותן הפשיטות שצה"ל התייחס אליהן, בסדרי גודל שונים של כוחות, אל מול יעדים נקודתיים. דרך הפשיטות אפשר להניע את הכוחות, למנוע את החשיפה שלהם או את השארתם במקום כמו ברווזים במטווח.

בגזרת מחנות המרכז - אחד מריכוזי המאמץ מדרום לעזה, יש הרבה מאוד אתרים לייצור אמל"ח כולל מתחת לקרקע. החיילים מגיעים אליהם עכשיו ומתחילים להשמיד אותם. זו נקודה קריטית שנועדה לבלימה של שארגון הטרור חמאס ולמניעת יכולת ההתעצמות שלו.

ברפיח ובציר פילדלפי, ישראל עוד לא החליטה מה היא רוצה לעשות. העיסוק בגזרה הזו מצריך תיאומים עם מצרים ועם ארה"ב, שכן יש רגישויות מדיניות ופוליטיות, ועוד לא התקבלה החלטה. מדובר בנקודה בעייתית מאוד שחייבים לטפל בה, כי הדבר ישרטט את המשך הפעולה של צה"ל בדרם הרצועה.

במקביל, גם בימים הקרובים ימשיכו בצה"ל לשחרר חיילי מילואים, וזאת כחלק מרידוד הכוחות. הצעד נועד לייצור אורך נשימה למילואים, שבישראל יזדקקו לו לאורך כל השנה הקרובה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12