סבב קיצוצים נוסף בקורנית דיגיטל: עשרות עובדים יפוטרו

חברת הדפוס הדיגיטלי מפטרת בימים אלה כמה עשרות עובדים, לאחר שעשרות עובדים פוטרו לאורך השנתיים האחרונות • בדוחות הרבעון השלישי שלה, ציינה החברה כי היא תנקוט בצעדים לטובת "הגברת היעילות התפעולית", על רקע הסביבה המאקרו־כלכלית המאתגרת

רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו
רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו

לגלובס נודע כי קורנית דיגיטל , יצרנית מערכות הדפוס הדיגיטלי להדפסה על טקסטיל, מפטרת בימים אלה כמה עשרות עובדים, רובם בישראל. בשנתיים האחרונות, ביצעה החברה סבבי פיטורים בהם פיטרה עשרות עובדים. נכון לסוף שנת 2022, הועסקו בחברה 934 עובדים, מהם 517 בישראל. מספר העובדים בסוף 2023 טרם דווח.

למרות קריסת המניה: בעלי מניות קורנית תמכו בהכפלת התגמול ההוני למנכ"ל
ענקית הגיימינג בסבב פיטורים שלישי בתוך שנה - הגדול ביותר עד כה

מחברת קורנית דיגיטל נמסר: "כפי שצוין בעת פרסום הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של השנה, החברה ממשיכה ליזום מהלכים לשיפור היעילות התפעולית בארגון. פרטים נוספים על מהלכים אלו יפורסמו בעת פרסום הדוחות השנתיים של החברה".

קורנית, המנוהלת על-ידי רונן סמואל, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 844 מיליון דולר, לאחר שסיימה את שנת 2023 עם תשואה שלילית של 16.6%. מאז השיא אליו הגיעה בנובמבר 2021, היא איבדה 90% מערכה.

הכנסות קורנית ירדו בכ־22% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023

עם פרסום דוחות הרבעון השלישי בנובמבר האחרון, בחברה ציינו את הסביבה המאקרו־כלכלית המאתגרת. המנכ"ל סמואל אמר כי "אנו נוקטים בצעדים פרואקטיביים לגוון את בסיס הלקוחות שלנו ולהשיג צמיחה בהכנסות, תוך כדי שאנחנו מתמקדים בהגברת היעילות התפעולית בחברה". הוא הוסיף שהתוכנית היא להגיע לאיזון על בסיס EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ברבעון הרביעי של השנה, לעומת EBITDA שלילי של 5.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, וכן להשיג צמיחה רווחית במהלך 2024.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023, הכנסות קורנית ירדו ב-21.6% לרמה של 163 מיליון דולר. ההכנסות משירותים עלו בתקופה זו ב-28.8% ל-45.7 מיליון דולר, אך ההכנסות ממוצרים, שהן רווחיות יותר לחברה, ירדו ב-32% ל-117 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), קורנית רשמה הפסד תפעולי של 59.7 מיליון דולר והפסד נקי של 41.4 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הוצאות הנוגעות לרה-ארגון וסעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הנקי הסתכם ב-24.2 מיליון דולר, צמצום לעומת 26.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2022. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023, קורנית "שרפה" 37.3 מיליון דולר, צמצום לעומת תזרים שלילי מפעילות בסך 59.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

בסוף הרבעון השלישי, היו לקורנית בקופה 577 מיליון דולר, לאחר שלפני כשנתיים היא גייסה קרוב ל-300 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק, כשמחיר המניה היה גבוה משמעותית מהנוכחי.