בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; מחירי הנפט ממשיכים לעלות

יום מסחר תנודתי בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת • מחירי הנפט קופצים בחדות לאחר שארה"ב ובריטניה תקפו מטרות בתימן • האינפלציה בסין הפתיעה את הצפי המוקדם • עונת הדוחות לרבעון האחרון של 2023 נפתחה באופן רשמי וול סטריט

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 
 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.35%, S&P 500 עלה ב-0.05% ונאסד"ק ירד ב-0.01%

מניית טסלה  צללה ביותר מ-3.5%. עוד ירדו: אנבידיה , אמזון , ג'י.פי מורגן צ'ייס , בנק אוף אמריקה , בואינג , נטפליקס , דלתא איירליינס , אובר , וולס פארגו , עליבאבא גרופ , אינטל , אמריקן איירליינס גרופ  ומרוול.

מניית מיקרוסופט עלתה בכאחוז. עוד עלו: מטא , אפל , ברודקום , אלפאבית (גוגל) , סיטיגרופ  לאחר שהחברה הודיעה כי תפטר 10% מכוח האדם שלה, אקסון מובייל  וקוסטקו וולסייל ו.

מחיר חבית נפט ברנט עולה בכ-1.2% ועומד על 78.35 דולר. מחיר חבית נפט גולמי עולה בכ-1% ועומד על 72.75 דולר.

22:10

יום המסחר בוול סטריט ממשיך להיות תנודתי וכרגע המדדים המרכזיים עברו לירידות: דאו ג'ונס יורד בכ-0.4%,  S&P 500 יורד בכ-0.05% והנאסד"ק יורד בכ-0.1%.

21:15

סיטיגרופ, אחד הבנקים הגדולים בעולם, הודיע כי הוא יקצץ 10% מכוח העבודה שלו, כחלק משינוי ארגוני נרחב שמבצעת המנכ"לית החדשה, ג'יין פרייזר.

הקיצוצים יביאו לפיטורים של כ-4,000 עובדים, בעיקר מקרב עובדי הבנקאות ההשקעות והצרכנית.

פרייזר, שמונתה למנכ"לית בשנה שעברה, מנסה להתאים את סיטיגרופ לעידן הדיגיטלי ולשפר את הרווחיות על ידי צמצום עלויות.

סיטיגרופ צפוי לרשום הפסד ברבעון הרביעי, בעיקר בגלל הוצאות משפטיות והפרשות להפסדי אשראי.

השינוי הארגוני של פרייזר כולל גם מיזוג חטיבות עסקיות ויצירת חטיבה חדשה המתמקדת בעולם הדיגיטלי והטכנולוגיה.

20:10

וול סטריט נסחרת במגמה מעורבת לאחר שהמשקיעים ניתחו את תוצאות הרבעון הרביעי הראשוניות שפורסמו היום, תוך כדי עיכול דוח האינפלציה השני מבין שני דוחות חשובים שפורסמו השבוע.

דאו ג'ונס מאבד 0.4% ו-S&P 500 והנאסד"ק יציבים בשעה זאת.

מניית טסלה  צוללת ביותר מ-3%. עוד יורדות: אנבידיה , ג'י.פי מורגן צ'ייס , אמזון.קום , בנק אוף אמריקה , בואינג , דלתא איירליינס  צוללת ביותר מ-8%, וולס פארגו  ואינטל .

מניית מטא  מתחזקת ביותר מ-1.4%. עוד עולות: מיקרוסופט , אפל , נטפליקס , ברודקום , סיטיגרופ , גוגל , אובר , קוסטקו וולסייל  ואקסון מובייל .

19:00

וול סטריט עברה לירידות: דאו ג'ונס יורד בכחצי אחוז ו-S&P 500 והנאסד"ק יורדים בכ-0.1%.

נעילה ירוקה באירופה דאקס עלה ב-0.97%, פוטסי עלה ב-0.64%, קאק עלה ב-1.05% ויורוסטוק עלה ב-0.84%.

17:30

עונת הדוחות החלה היום בוול סטריט, ולאחר פתיחה חיובית - וול סטריט עוברת למגמה מעורבת: דאו ג'ונס יורד בכ-0.4% ו-S&P 500 והנאסד"ק יציבים.

מניית טסלה  מאבדת יותר מ-2%. עוד יורדות: אנבידיה , אמזון , בואינג , בבנק אוף אמריקה , דלתא איירליינס  ו-וולס פארגו .

מניית מטא  עולה ביותר מאחוז. עוד עולות: מיקרוסופט , אפל , ג'י.פי מורגן צ'ייס , נטפליקס , גוגל , אובר , קוסטקו , אקסון מובייל  ועליבאבא גרופ .

באירופה נמשכת המגמה החיובית: דאקס עולה בכ-0.9%, פוטסי עולה בכ-0.7%, קאק עולה בכ-0.9% ויורוסטוק עולה בכ-0.8%.

תשואות האג"ח של ארה"ב בירידה: התשואה לשנתיים עומדת על 4.16% והתשואה ל-10 שנים עומדת על 3.94%.

מחירי הנפט ממשיכים לעלות: מחיר חבית נפט ברנט עולה בכ-2.1% ועומד על 79.09 דולר. מחיר חבית נפט גולמי עולה בכ-2.2% ועומד על 73. דולר.

16:30

וול סטריט נפתחה בעליות קלות" דאו ג'ונס עולה בכ-0.2%, S&P 500 עולה בכ-0.3% והנאסד"ק עולה בכ-0.3%.

באירופה נמשכות העליות:  הדאקס, הקאק ופוטסי עולים בכאחוז. יורו סטוק מתחזק בכ-0.9%.

15:50

מחירי סיטונאות ירדו במפתיע ב-0.1% בדצמבר, סימן חיובי לאינפלציה.

מדד מחירי הסיטונאות בארה"ב ירד במפתיע ב-0.1% בחודש דצמבר, לעומת ציפיות לעלייה של 0.1%, על פי נתונים שפורסמו על ידי משרד העבודה האמריקאי.

הירידה במחירי הסיטונאות נחשבת לסימן חיובי לגבי האינפלציה, מכיוון שהיא מצביעה על התמתנות בלחצי המחירים.

עם זאת, מחירים אלה עדיין גבוהים ב-7.4% בהשוואה לשנה שעברה.

כלכלנים צופים שהאינפלציה תמשיך לרדת בהדרגה במהלך 2023, בעקבות העלאת ריבית של הפד והאטה בביקושים.

ירידה זו במחירי הסיטונאות מהווה סימן מעודד לכך שמגמה זו אכן מתחילה להתממש.

סיטיגרופ  מדווחת על הפסד של 1.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי לאחר שורה של הפרשות. סיטיגרופ, אחת מחברות הבנקאות הגדולות בעולם, דיווחה על הפסד נקי של 1.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2022. זה מהווה הפסד של 0.85$ למניה.

ההפסד נבע בעיקר מהפרשות בסך 5.3 מיליארד דולר שסיטיגרופ ביצעה הרבעון, כולל הפרשות משפטיות, הפרשות להפסדי אשראי, והפחתות נכסים.

מנכ"ל סיטיגרופ, ג'יין פרייזר, אמרה כי בזמן שהסביבה המקרו-כלכלית מאתגרת, החברה ממשיכה להשקיע בעסק ובלקוחות ונשארת בעלת קפיטל חזק.

סיטיגרופ צפויה לפרסם את תוכנית ההתייעלות שלה בחודשים הקרובים כדי להתמודד עם האתגרים הנוכחיים. הרבעון הרביעי סימן את הרבעון השביעי ברציפות של ירידה בהכנסות החברה.

 13:53

עונת הדוחות לרבעון האחרון של 2023 בוול סטריט נפתחה באופן רשמי. בנק ג'יי פי מורגן  פרסם לפני זמן קצר כי הרווח למניה עמד ב-Q4 על 3.04 דולרים, מתחת לתחזיות המוקדמות שציפו לרווח למניה של 3.32 דולרים. במקביל, הכנסות הבנק הסתכמו בכ-.39.94 מיליארד דולר, מעט מעל הצפי המוקדם שעמד על 39.78 מיליארד דולר.

בנק אוף אמריקה  דיווח על רווח למניה של 70 סנט, מעל תחזיות האנליסטים שציפו ל-68 סנט למניה. במקביל, ההכנסה נטו של הבנק עמדה על 3.1 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2023, לעומת 7.1 מיליארד דולר שהציג בתקופה המקבילה אשתקד.

12:59

המגמה החיובית באירופה נמשכת. מנגד, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

מניית תיקי היוקרה, ברברי גרופ , נסחרת בירידות חדות לאחר שפרסמה אזהרת רווח בתגובה להאטה בביקוש. בהמשך להצהרת החברה, מניות  קרינג  , אל.וי.אם.אייץ'. מואט הנסי לואי ויטון  וכריסטיאן דיור  נסחרות במגמה שלילית.

בשוק הפורקס עולמי, האירו נחלש קלות מול הדולר. הליש"ט נסחר ביציבות מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר נחלש ב-0.1%. 

מחירי הנפט ממשיכים לטפס על רקע תקיפות החות'ים על ידי ארה"ב ובריטניה. מחירה של חבית מסוג נפט גולמי מזנק בכ-4% לרמה של 75 דולרים. גם מחירה של חבית מסוג ברנט מזנק בשיעור דומה ועומד על 80 דולרים בשעה זו.  

10:46

בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית. הדאקס מטפס ב-1%, הקאק הצרפתי עולה ב-1.1% והבורסה בבריטניה מוסיפה כ-0.9% לערכה.

מאקרו בריטניה: הצמיחה בבריטניה עלתה בנובמבר ב-0.3% והפתיעה את התחזיות המוקדמות שציפו לגידול של 0.2%. בחודש אוקטובר התמ"ג במדינה ירד ב-0.3%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

08:10

המדדים המרכזיים באסיה נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת. הניקיי מטפס ב-1.6%, ההנג סנג נסחר סביב רמות הבסיס, בורסת שנגחאי עולה ב-0.1% ומדד הקוספי יורד ב-0.8%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר בירידות קלות.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת בסיום יום מסחר תנודתי. מדד הנאסד"ק והדאו ג'ונס ננעלו סביב רמות הבסיס, וה-S&P 500 ירד ב-0.1%.

שני האירועים המרכזיים שריכזו את עניין המשקיעים אמש (ה') היו נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש דצמבר שהפתיעו לרעה את הצפי המוקדם, כאשר שיעור האינפלציה עמד על 3.4% (צפי- 3.2%). במקביל, מיקרוסופט   הפכה להיות החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, כשעקפה את אפל  במהלך יום המסחר. עם זאת, בסיום יום המסחר אפל סיימה עם שווי שוק של 2.886 טריליון דולר, בעוד ששווי השוק של מיקרוסופט  עמד על 2.859 טריליון דולר.

בשוק האג"ח האמריקאי, אמש (ה'), התשואה על אג"ח לשנתיים ירדה ב-11 נקודות בסיס ונקבעה על 4.26%. הבוקר (ו'), התשואה לשנתיים עולה קלות ונסחרת על 4.27%. התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרת הבוקר נסחרת במגמה דומה ועומדת על 3.98%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט קופצים הבוקר ב-2% לאחר שדווח כי ארה"ב ובריטניה תקפו הלילה יעדים של החות'ים בתימן. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 79 דולרים. ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 73.6 דולרים.

בגזרת המאקרו, מדד המחירים לצרכן בסין ירד ב-0.3% בקצב שנתי (צפי: 0.4%-). במקביל, הייבוא השנתי בסין עלה בדצמבר ב-0.2% לעומת התחזיות שציפו כי יעלה ב-0.3%. הייצוא השנתי בסין עלה ב-2.3% בדצמבר והפתיע את התחזיות המוקדמות עם עליה של 1.7%.

בהמשך היום צפויים להתפרסם נתוני הצמיחה בבריטניה, מדד המחירים לצרכן בצרפת ובספרד ומדד המחירים ליצרן בארה"ב.