העמותה שגייסה בגדי חורף למפונים ולחטופים שחזרו בשווי של 10 מיליון שקל

עמותת "המלאכים של ערן", בשיתוף רשתות האופנה עדיקה, תמנון ולי קופר, מציעה מאות אלפי פריטי לבוש חמים לנפגעי המלחמה • בראל אדם, ממייסדי העמותה: "הבקשות לתרומות לא מפסיקות"

מחסן פריטי האופנה שנתרמו ל''המלאכים של ערן'' / צילום: אילן זיסו
מחסן פריטי האופנה שנתרמו ל''המלאכים של ערן'' / צילום: אילן זיסו

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

עמותת "המלאכים של ערן", בשיתוף רשתות האופנה עדיקה, תמנון ולי קופר, יצאה ביוזמה לתרומת מאות אלפי פריטי לבוש חדשים למען החטופים שחזרו מהשבי, כמו גם המפונים מהדרום ומהצפון.

שופרסל מאמצת את קיבוץ סופה באמצעות תוכנית סיוע לשנתיים
ההשקעה החדשה של קרן אדמונד דה רוטשילד והתאחדות הסטודנטים

במסגרת היוזמה נתרמת לכל אדם מלתחה בסיסית וביגוד חם לחורף, כאשר שווי התרומה מסתכם בכ־10 מיליון שקל. את פרטי הלבוש מחלקים מאות מתנדבי העמותה, שיוצאים מחמ"ל "המלאכים של ערן", אשר ממוקם באקספו תל אביב ופועל מיומה הראשון של המלחמה.

בפרוץ המלחמה הוקם חמ"ל העמותה בכיכר דיזינגוף, שם החלו באיסוף תרומות של מזון, ביגוד ומוצרי היגיינה עבור משפחות שפונו וכוחות הביטחון. בהמשך, מספר חנויות תרומה מטעם העמותה נפתחו בקניוני עזריאלי ובקניון TLV, במטרה לאפשר למפונים להצטייד בבגדים וציוד, כמו גם צעצועים לילדים, ללא עלות. בעקבות הביקוש הרב, פעילות העמותה עברה למתחם האקספו.

מלבד היותו נקודת הריכוז, מספק המתחם פעילויות קהילתיות לצד סדנאות נשימה וטיפול רגשי, הרצאות של אמנים אורחים, חגיגת ימי הולדת למשפחות החטופים, מופעים מוזיקליים וארוחות שישי משותפות למתנדבים. כיום כוללת קהילת המלאכים של ערן כ־5,000 מתנדבים, ומתחילת המלחמה גויסו כ־15 מיליון שקל בתרומות, ביגוד, מזון, ריהוט, מוצרי חשמל ועוד.

"המלחמה נמשכת, והבקשות לתרומות לא מפסיקות", אומר בראל אדם, ממייסדי העמותה. "היום ישנה ירידה בכמויות המתנדבים והתרומות, כך שהכול מתנקז אלינו. משפחות רבות שפונו מבתיהן מגיעות לבתים שאין בהם יותר מדי, והן זקוקות לביגוד חדש לילדים, מוצרי חשמל ומוצרי מטבח. אצלנו באקספו יש את כל אלו".

בראל אדם / צילום: אילן זיסו
 בראל אדם / צילום: אילן זיסו

אדם מספר על הפעילויות שביצעו המתנדבים: "דאגנו לאייפונים חדשים לחיילים שהטלפון שלהם נשבר בעזה, ריהטנו בתים למפונים, ובסוף השבוע האחרון הקמנו פרויקט שנקרא 'אבא בעזה' - ביקשנו מ־50 אבות שנמצאים שם מתחילת המלחמה לשלוח נוסח של מכתב, כתבנו בכתב יד, ושלחנו אותו לנשים ולילדים עם זר פרחים וצעצועים".

קהילת המלאכים הוקמה ב־2014 במבצע צוק איתן, והתמקדה במתן מענה ללוחמי צה"ל. ב־2020 נפטר שותפם לעמותה ערן חזן, ובעקבות כך העמותה שינתה את שמה ל"המלאכים של ערן".

 

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מורנינג

חברת הפינטק הישראלית הקימה מספר מיזמים למען קהילת העצמאים ועצמאיות, באמצעות קבוצת פייסבוק של 14 אלף חברים. הקהילה פתוחה לכלל העצמאים, ומשמשת כמרחב משותף לקבלת כלים למסוגלות וצמיחה בניהול העסק, ולקידום שיח על איתנות פיננסית בתקופה זו.

במסגרת הקהילה מתקיימים ימי עבודה חודשיים משותפים לקהילה ממשרדי מורנינג, הרצאות בסדרת "עסקים מניעים עסקים", מיטאפים ועוד. לאחרונה הושקה יוזמה של "ספרינטים" קהילתיים - מעין אתגרים בני שבוע, שכל אחד מהם נוגע באספקט אחר של ניהול העסק. הפעילות מבוססת על תחושת ה"ביחד", כאשר צוות ניהול הקהילה וחבריה מדרבנים ומעודדים זה את זה.

לדף הקהילה בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/friendsofgreeninvoice

לאומית שירותי בריאות

קופת החולים יוצאת ביוזמה למען בני ובנות זוגם של אנשי ונשות המילואים, ומציעה טיפולי רפואה משלימה ללא עלות. לאומית תעניק שלושה טיפולים ללקוחות שבני או בנות זוגם נמצאים במילואים, או קיבלו צו 8 מאז ה-7 באוקטובר. הטיפולים המוצעים הם עיסוי רפואי, שיאצו, דיקור סיני, רפלקסולוגיה וכירופרקטיקה.

לאתר קופת החולים: https://leumit.co.il/heb/home/

המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט

מפקדים מגדוד שריון 198 שיצאו לאחרונה מעזה לאחר שהות של שלושה חודשי לחימה, הגיעו ליום השתלמויות במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. במסגרת הביקור, החיילים הצטרפו לאימון של נבחרת ישראל בג'ודו ושמעו על ההכנות לקראת האולימפיאדה ממאמן הנבחרת אורן סמג'דה.

בנוסף, נערך מפגש עם שלושה אלופי ג'ודו, בהם שגיא מוקי, בעל מדליית ארד אולימפית ולשעבר אלוף העולם, שאמר לחיילים "אתם מייצגים אותנו מהמקום המשמעותי ביותר, ועושים זאת בצנעה ובלי לקבל הכרה. אני מקבל מכם השראה, אתם מודל לחיקוי".

במסגרת הביקור נפגשו החיילים גם עם פיני גרשון, שאמר כי "במשחק, במלחמה ובקרבות היכולת שלנו לצאת מחוץ לקופסה היא אחד הדברים החשובים לניצחון, יחד עם יצירתיות, יוזמה ואומץ". ההשתלמות כללה גם פעילות ספורטיבית מגוונת.

אלופי הג'ודו פיטר פלצ'יק ושגיא מוקי במפגש עם מפקדי צה''ל במכללת לוינסקי־וינגייט / צילום: גרשון ולדמן
 אלופי הג'ודו פיטר פלצ'יק ושגיא מוקי במפגש עם מפקדי צה''ל במכללת לוינסקי־וינגייט / צילום: גרשון ולדמן

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

מתחילת המלחמה מפעיל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן קרן סיוע מיוחדת למען סטודנטיות וסטודנטים, המשרתים במילואים ובכוחות הביטחון, ולמען נפגעי ה-7 באוקטובר ומשפחות המפונים. לאחרונה שלח המרכז ‎כ-200 מעילי לחימה עם סמלי היחידה ללוחמי מילואים בחטיבת הצנחנים.

‎במסגרת קרן הסיוע מגיעים צוותי המכללה לבסיסים ולשטחי כינוס שבהם משרתים סטודנטים מהמרכז, כשהם מצוידים בחבילות, הכוללות בין היתר ביגוד ומוצרי היגיינה וטואלטיקה, תרופות, מזון יבש וחטיפים. כך, לדוגמה חולק ציוד לחיילי מסייעת 450 של חטיבת הצנחנים, לחיילי מגלן, לחיילי הנדסה קרבית ולחיילי הנח"ל.

‎בנוסף שכר המרכז את שירותיה של עובדת סוציאלית, שמעניקה שירותי תמיכה לנפגעים ולכלל הסטודנטים שזקוקים לכך על רקע המלחמה.

מכללת רידמן

במכללת רידמן ללימודי רפואה משלימה ואינטגרטיבית מובילים מאז פרוץ המלחמה מיזם טיפולי התנדבותי עבור צוותי הרפואה. מדי שבוע מגיעים צוותי המכללה ובוגריה למוסדות שונים, בהם בתי חולים, המכון לרפואה משפטית, מתנדבי ער"ן ולהב 433, ופותחים מתחם טיפולים עבור העובדים במקום. בין הטיפולים המוענקים, ללא עלות, נמנים שיאצו, עיסוי, רפלקסולוגיה, טווינא וטיפול בפרחי באך. עד היום טופלו למעלה מ-600 אנשי רפואה בעשרות מתחמים ברחבי הארץ.