מנכ"ל החברה הגדולה בעולם: "אני אופטימי לגבי עתיד ה-AI"

סאטיה נאדלה, מנכ"ל חברת מיקרוסופט שזכה לאחרונה גם בתואר מנכ"ל החברה הגדולה בעולם, קרא בפורום הכלכלי בדאבוס לבחון את הרגולציה של טכנולוגיית ה-AI: "חייבים לקחת בחשבון את כל ההשלכות של הטכנולוגיה שאנחנו מפתחים, גם ההשלכות הבלתי צפויות והבלתי מכוונות"

מנכ''ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: ap, Eric Risberg
מנכ''ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: ap, Eric Risberg

במסגרת הפורום הכלכלי העולמי שהתקיים בעיר דאבוס שבשוויץ, סאטיה נאדלה, מנכ"ל חברת מיקרוסופט שקיבל לאחרונה גם את התואר מנכ"ל החברה הגדולה בעולם, התבטא בחיוב לגבי הטרנד שהיה בין הגורמים המרכזיים שהעלו את קרנה של מיקרוסופט בשנה האחרונה, עד לאותו תואר נכסף.

ענקיות הטכנולוגיה שוחות במזומנים, אז למה הן מפטרות? 
אפל הפכה לחברת הסמארטפונים הגדולה בעולם. האם היא תשמור על התואר ב-2024? 

לפי הדיווח ב-CNN, בשיחה עם יו"ר הפורום הכלכלי העולמי, אמר נאדלה כי הוא מאמין שתעשיית הבינה המלאכותית משגשגת, זאת לצד הקפדה על פיקוח ובטיחות סביב הפיתוח. "כתעשייה טכנולוגית, הלקח החשוב ביותר בעבורנו הוא ההבנה כי אנחנו חייבים לקחת בחשבון את כל ההשלכות של הטכנולוגיה שאנחנו מפתחים, גם ההשלכות הבלתי צפויות והבלתי מכוונות, זאת לצד כל היתרונות שטכנולוגיה זאת מספקת", ציין. "אנחנו חייבים לחשוב על כל אלו סימולטנית, ולא לחכות לכך שאולי השלכות לא רצויות יצוצו ואז נאלץ להתמודד איתן", הדגיש.

בהתייחס לצעדים רגולטוריים וגם לניסיון לבסס פיקוח חוקתי מוסדר סביב הטכנולוגיה שממשיכה להתפתח במהירות, אמר נאדלה: "אני מרגיש שהאור הירוק שלנו לפעול כתעשייה תלוי בצעדים הללו - אני לא חושב שהעולם ימשיך להשלים עם מצב שבו אחת מהחברות הגדולות יוצאת עם טכנולוגיה שלא חשבו במהלך הפיתוח שלה על הבטיחות שבה כמו גם על האמון שניתן לתת בה". לדברי נאדלה, אתגרים אלו חשובים ונידונים בכלל התעשייה הטכנולוגית מסביב לעולם, והוא מאמין שנראה שינוי משמעותי בהתנהלות החוקתית והרגולטורית סביב הבינה המלאכותית בעשור הקרוב.

זינוק בחסות טרנד ה-AI

התבטאויותיו החיוביות בנושא אינן מפתיעות, זאת לאור העובדה שמיקרוסופט נהפכה ליקירת וול סטריט ולחברה הגדולה ביותר רק לפני ימים ספורים, זאת לאחר שחברת אפל החזיקה בתואר הנכסף במשך שנים.

יתרה מכך, הביצועים של מיקרוסופט היו מרשימים לא רק בימים האחרונים אלא לאורך השנה האחרונה כולה, כששווי החברה זינק ביותר מ-60% במהלכה, פי שלוש מביצועי מדד מדד S&P 500 באותה תקופה, שזינק ב20% בלבד. בתחילת שנת 2023, השקיעה מיקרוסופט בחברת OpenAI, מי שהביאה את ChatGPT לעולם, מוצר שאחראי רבות לבאזז המתמשך סביב יכולות הבינה המלאכותית.

במקביל, החברה ממשיכה לפתח את כלי הבינה המלאכותית מטעמה, הקו-פילוט, כשרק לאחרונה פורסם כי היא אף השיקה, לראשונה מזה עשורים, מקש חדש למקלדת של ווינדוס, שתפקידו להפעיל את יכולות הקו-פילוט.