הערכות: התקיפות בתימן ניתקו את קווי אספקת הנשק האיראני לחות'ים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: החות'ים לא מקבלים נשק מאיראן, עיראק משלמת את המחיר על המתיחות בין וושינגטון וטהראן והסדקים בקבינט המלחמה של נתניהו • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

כשהמלחמה בעזה פוגשת את היריבות בין סעודיה ואיחוד האמירויות
תמיכה נוספת מגרמניה: תספק תחמושת טנקים מדויקת לישראל ממאגרי הצבא שלה  

1המחיר שמשלמת עיראק

"האיראנים לא יכולים לתקוף את ישראל, אז הם תקפו את ארביל, והעיראקים משלמים את המחיר", כך אומרת הכותרת של כתבה שהעלתה הבוקר בעיתון ערביק העיראקי, כשהיא מצטטת את שר החוץ של עיראק, פואד חוסיין. תגובתו של חוסיין מגיעה לאחר שאיראן תקפה בסיס אמריקאי בעיר ארביל שבצפון עיראק, במתקפה שהובילה לנפגעים אזרחיים.

בשולי פורום דאבוס בשווייץ דיבר חוסיין עם CNN ואמר כי הוא "מצטער שיש מתיחות בין וושינגטון לטהראן. בדרך כלל, כאשר יש מתיחות בין שתי המדינות הללו, העיראקים משלמים את המחיר והלחימה מתבצעת על אדמת עיראק. ועכשיו המתח הוא בין הישראלים ואיראן, וזה אותו דבר". בדבריו אמר חוסיין כי "אנחנו מגנים את ההתקפות הללו ורואים בהן הפרה של החוק הבינלאומי. לכן, נקטנו באמצעים שונים, וגם הלכנו למועצת הביטחון בניו יורק. אני מאמין שתהיה תמיכה גדולה בעמדה העיראקית נגד איראן", והדגיש כי "איראן מבודדת מהעולם, אם עיראק תלך למועצת הביטחון כמי שנחשבת בעלת ברית של איראן, זה יצור בעיה גדולה בתוך טהראן".

מאמר מערכת מתוך אראביק העיראקי. לקריאת הכתבה המלאה.

2איראן לא שולחת נשק לחות'ים

"איראן עדיין לא מחדשת את מלאי הנשק למורדים החות'ים דרך הים לאחר התקיפות האוויריות של ארה"ב ובריטניה בתימן בשבוע שעבר", דווח אמש בבלומברג. לפי הדברים, "גורמים אמריקאים ובריטים מדווחים כי מאז ה-11 בינואר לא בוצעו משלוחים לאורך נתיבי האספקה ​​שבהם השתמשה איראן במשך שנים כדי להעביר נשק לחות'ים דרך הים האדום ומפרץ עומאן, כולל דרך סומליה".

צוין כי חלק מהגורמים רמזו על אופטימיות זהירה שלפעולה הצבאית הייתה הצלחה מסוימת בשיבוש אספקת הנשק לארגון. "לפחות באופן זמני, נראה שהתקיפות ניתקו את קווי האספקה ​​העיקריים מאיראן לתימן, אמרו הגורמים, תוך שהם מדגישים שעדיין מוקדם מדי להעריך את השפעתם ארוכת הטווח", נכתב.

גורם אחר טען כי המורדים מקבלים נשק בדרכים מרובות, כולל דרך היבשה. בנתיים, הטיים דיווח אמש כי "ממשל ביידן צפוי להכריז בקרוב על תוכניות לסווג מחדש את המורדים החות'ים כ'טרוריסטים עולמיים מיוחדים'", סיווג שהוסר זמן קצת לאחר כניסתו של ביידן לתפקיד.

מתוך בלומברג, מאת אלכס וויקהאם, ג'ניפר ג'ייקובס. לקריאת הכתבה המלאה. 

מתוך הטיים, מאת מת'יו לי, אמר מדאני, זקה מילר. לקריאת הכתבה המלאה. 

3ביקורת גוברת וסדקים בקבינט של נתניהו

"בנימין נתניהו נתון ללחץ מחודש לתעדף את בני הערובה של ישראל הנמצאים בעזה, כאשר חלק מקבינט המלחמה שלו, מנהיגי האופוזיציה וחלקים נרחבים מדעת הקהל קוראים להפסקת פעולות צבאיות כדי לאפשר את שחרורם", נכתב הבוקר בפייננשל טיימס. "בעוד ראש ממשלת ישראל התמודד עם שבועות של הפגנות מצד קרובי משפחה של 136 בני הערובה הנותרים, התמיכה בהפסקת המתקפה נגד חמאס במטרה לאפשר מו"מ גדלה באופן משמעותי בימים האחרונים ברחבי הפוליטיקה הישראלית", נכתב, וצוין כי "הופיעו סדקים" בתוך קבינט המלחמה, וכי "נתניהו התמודד בסוף השבוע עם התנגדות מתוך הקבינט, לפי אדם שמכיר את הדיונים.

עוד צוין כי "בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שני פוליטיקאים מהימין הקיצוני בקואליציית השלטון של נתניהו, איימו בשבועות האחרונים להפיל את הממשלה אם המתקפה נגד חמאס תופסק. נתניהו, שהפופולריות שלו יורדת בסקרים, לא הסכים להיפרד מבעלי בריתו הפוליטיים מהימין הקיצוני כדי להבטיח את שרידותו הפוליטית".

מתוך הפייננשל טיימס, מאת נרי זילבר. לקריאת הכתבה המלאה. 

4של מי הבובה הזאת?

בימים האחרונים רצה ברשת תמונה שזעזעה את המדיה החברתית, דיווח אתר החדשות אירו ניוז. קליפ שמציג בובת תינוק פצועה מוקפת בחיילי צעצוע על רקע דגל ישראל הפך ויראלי, ומשתמשים רבים מיהרו להסיק שהבובה יוצרה על ידי חברה ישראלית ונמכרת במקסיקו במטרה ללעוג לסבלם של הפלסטינים.

"חברה ישראלית מוכרת בובות פלסטיניות עקובות מדם. מה המטרה שלה? מי הולך לשחק עם הבובות האלה?", שאל אדם אחד ברשת. על האריזה כתוב בספרדית שהפריט "כולל תינוק פלסטיני" ו"חיילים מובחרים" ונראה שהוא נמכר על ידי רוכלי צעצועים ברחוב. לפי הדיווח, עד כה לא נמצאה שום הוכחה שהבובה נוצרה או נמכרה על ידי חברה ישראלית. לעומת זאת, אירו ניוז מדווחת כי הצליחה לאתר את יוצר הבובה, אמן מקסיקני בשם וולוק שחי במקסיקו סיטי. "מסתבר שהבובה הזו היא למעשה חלק מפרויקט אמנות פרו-פלסטיני", נכתב. עוד נכתב כי "בפוסט באינסטגרם הסביר האמן כי הוא לקח בובה רגילה מחנות צעצועים ומרח אותה באדום. לאחר מכן, הציב אותה בדוכנים של ספקי הצעצועים במקסיקו סיטי כדי להעלות את המודעות לפלסטינים".

מתוך אירו ניוז, מאת סופיה קטסנקובה. לקריאת הכתבה המלאה.