אחרי עסקת הענק של קלע דוד, פינלנד תורמת מיליון אירו למד"א

בנובמבר רכשו הפינים את מערכת ההגנה האווירית הישראלית תמורת 1.3 מיליארד שקל • כעת המדינה הצפונית תורמת למד"א, באמצעות השגרירה ד"ר נינה נורדסטורם, שביקרה במטה הארגון

שגרירת פינלנד, ד''ר נינה נורדסטרום, ומנכ''ל מד''א, אלי בין, חותמים על הסכם התרומה / צילום: דוברות מד''א
שגרירת פינלנד, ד''ר נינה נורדסטרום, ומנכ''ל מד''א, אלי בין, חותמים על הסכם התרומה / צילום: דוברות מד''א

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

לפני כחודשיים חתם מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר, על חוזה למכירת מערכת ההגנה האווירית קלע דוד - המיירטת רקטות וטילים לטווח בינוני־ארוך וכן טילי שיוט - לפינלנד, תמורת כ־1.3 מיליארד שקל.

שופרסל מאמצת את קיבוץ סופה באמצעות תוכנית סיוע לשנתיים
ההשקעה החדשה של קרן אדמונד דה רוטשילד והתאחדות הסטודנטים

הרקע למהלך היה הגבול הארוך של פינלנד עם רוסיה, המנהלת מלחמה עם אוקראינה. המהלכים של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הציפה את הצורך בהתחמשות צבאית, מעין מרוץ חימוש אירופי חדש - שהחברות הבטחוניות הישראליות ישראל מרוויחות ממנו.

כעת מגיע תור ממשלת פינלנד להכיר תודה על המהלך, באמצעות תרומה של מיליון אירו למגן דוד אדום. ד"ר נינה נורדסטרום, שגרירת פינלנד, ביקרה במוקד הלאומי של מד"א בקריית אונו, פגשה את המנכ"ל אלי בין ואת בכירי הארגון, שסיפרו לה על הפעילות בזמן המלחמה ובחירום, ועל האתגרים הרבים העומדים בפניהם.

"זכות ללמוד על הפעילות"

בזמן הסיור פגשה השגרירה את הצוותים שעונים לשיחות, למדה על השימוש בטכנולוגיות מוקד מתקדמות, ושמעה את סיפורי החובשים והפראמדיקים תושבי יישובי העוטף ושדרות, שפעלו למתן טיפול רפואי תחת אש וירי חי בימיה הראשונים של המלחמה. לדברי נורדסטרום, "זו הייתה זכות ללמוד על הפעילות הפרקטית של מגן דוד אדום בישראל, כחלק מארגון הצלב האדום העולמי".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מציין כי "הראנו לשגרירה את שירות ההצלה הלאומי שקיים כבר מעל ל-90 שנים לצד כוחות הביטחון, ופועל כדי להציל את חייהם של חיילים ואזרחים, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בעולם. אני מודה לממשלה הפינית על התרומה שלהם, שתעזור לנו לפעול על מנת להבטיח את ביטחונם הרפואי של אזרחי ישראל".

מנתוני מד"א שפורסמו לסיכום שנת 2023 עולה כי במהלך מלחמת חרבות ברזל הוכנסו לשירות כ־100 רכבי הצלה חדשים, בהם 37 אמבולנסים ו־29 ניידות טיפול נמרץ. יותר מ־60 אלף אזרחים הודרכו במסגרת קורס עזרה ראשונה לשעת חירום. שירותי הדם של מד"א התרימו כ־120 אלף מנות דם שסופקו לבתי החולים ולצה"ל.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

עמותת מחשבה טובה

העמותה, שפועלת בשגרה להנגשת תכנים טכנולוגיים לגיל השלישי, מציעה סדנאות ופעילויות לבני הגיל השלישי המפונים ושוהים כעת בבתי מלון ברחבי הארץ. המטרה: להקל על השהייה בסביבה הזמנית החדשה, כמו גם לאפשר תחושת שיגרה והפוגה מהמצב ככל הניתן.

במסגרת היוזמה מעבירה העמותה בחודשיים האחרונים פעילויות טכנולוגיות ללא עלות דרך הסמארטפונים האישיים של המשתתפים, כולל חשיפה לכלים דיגיטליים פרקטיים כמו וואטסאפ, זום, יוטיוב ועוד. הפעילות מתאפשרת בתמיכת קבוצת עזריאלי.
לצד הפעילות במלונות, מפעילה מחשבה טובה גם את אתר האינטרנט 'יחד מהבית' ללמידה טכנולוגית עבור הקהל המבוגר. באתר ניתן למצוא מאות שיעורים מוקלטים במגוון תכנים טכנולוגיים, נושאי פנאי והעשרה כמו קניות אונליין, תקשורת עם בני המשפחה והחברים, שירותי בריאות מקוונים, חיפוש מידע ברשת ועוד.

לצפייה בשיעורים, ללא עלות: https://www.mtovalive.com/

טולמנ'ס וצבע טרי

חברת הריהוט ויריד האמנות והעיצוב יוצאים ביוזמה למען מעצבים שהכנסותיהם נפגעו עקב המלחמה. במסגרת היוזמה, מעצבות ומעצבים ישראלים צעירים, הזקוקים לתנופה מחודשת של עשייה והכנסה, הוזמנו להפוך כיסאות בודדים ליצירה מקורית וחד-פעמית. 26 הכיסאות הנבחרים יוצגו בשבוע הבא תערוכת המכירה Take a seat, שכל הכנסותיה מוקדשות למעצבים.

מעצבות סטודיו Yarnatak, עם הכיסא שעוצב לתערוכת טולמנס וצבע טרי / צילום: מידן גיל ארוש
 מעצבות סטודיו Yarnatak, עם הכיסא שעוצב לתערוכת טולמנס וצבע טרי / צילום: מידן גיל ארוש

התערוכה תתקיים במסגרת פתיחת המרכז לתרבות מונגשת בתל אביב, משכנה החדש של הספרייה לעיוורים ובעלי לקויות למידה. לדברי יפעת גוריון, מייסדת שותפה והאוצרת הראשית של צבע טרי, "בזמנים מאתגרים אלו אנו ממשיכות להאמין בתרבות וביצירה, וביכולת שלהן לנחם, לשקם ולבנות מחדש. בעוד כוחו הרב של שדה האמנות והעיצוב מגויס לסיוע לחברה, למעצבים המקומיים קיים צורך חיוני לשמר את העשייה היצירתית בסטודיו ולייצר תנועה והכנסה".

בין המעצבים המשתתפים בתערוכה: אייל סידי שושן, סטודיו רייש, עפרי ליפשיץ, יערה רבינוביץ', אורי שיפרין ענבי, דניה צ'למינסקי, מאור אהרון, Studio Yarnatak ועוד. התערוכה תתקיים במרכז לתרבות מונגשת, משה דיין 52, תל אביב. שישי, 26/1, 10:00-14:00, ושבת 27/1, 10:00-16:00. כניסה חופשית בהרשמה מראש.

להרשמה לתערוכה

בית גיל הזהב תל אביב

דיירי בית גיל הזהב בתל אביב משיקים את "כנפיים של זהב", קרן התנדבות לאומית של בני 65 ומעלה. הקרן כוללת מערך של עשרות מתנדבים בני הגיל השלישי הפועלים יחדיו למען קהילות אחרות בתחומי הרווחה, החברה והחינוך.
הקרן מציעה מגוון פעילויות מותאמות גיל, יכולות פיזיות ורגשיות, תחומי עניין, מיקום גאוגרפי, בקבוצות או ביחיד. בין היתר, מדובר בהכנת סנדוויצ'ים לילדים בבתי ספר, ביקורי חולים ופצועים בבתי חולים, פעילויות למען קהילות המפונים בבתי מלון, איסוף מזון וציוד לנזקקים, איסוף והכנת מארזים לחיילים, עזרה בהכנת שיעורי בית ועוד.

להצטרפות לקרן: *8275 או באינטרנט

חאן גמלייה

אירוע תמיכה סגור לכ-500 מניצולי מסיבת נובה יתקיים בחאן גמלייה הממוקם בערבה התיכונה, סמוך ליישוב ספיר. האירוע ייערך בשיתוף מועצה אזורית הערבה התיכונה והחברות טמפו ושטראוס, כמו גם בעלי עסקים, מטפלים ומאות מתנדבים. הוא יכלול ארוחות שנתרמו ממסעדות ברחבי הארץ, סדנאות כתיבה, יוגה, פילאטיס, הופעות אמנים, קבלת שבת ועוד, ללא עלות למשתתפים.

זהו האירוע השלישי שיוזמים אסף ירמי וחן שלינג מקהילת המידברן, העורכים מדי חודש אירוע התנדבותי למען ניצולי הנובה, על מנת להעניק להם מרחב התחברות, עידוד, תמיכה וריפוי.

האירוע יתקיים בסוף השבוע הקרוב, מיום חמישי ועד שבת, בתאריכים 18-20 בינואר.