נטפליקס מדווחת על הרווח הגדול מאז הקמתה; המניה עולה במסחר המאוחר

דוחות ענקית הסטרימינג שפורסמו הלילה מראים ש-2023 הייתה שנת שיא בשורת ההכנסות וברווח • החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של 8.83 מיליארד דולר • מספר המנויים עלה ב-13 מיליון

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

ענקית הסטרימינג נטפליקס  מפרסמת בשעה זו את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון הרביעי לשנת 2023, וחותמת את השנה הפיסקלית שלה. החברה דיווחה על הכנסות של 8.83 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 8.71 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, נטפליקס דיווחה על 2.11 דולר למניה, ופספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 2.22 דולר למניה. לאחר פרסום הדוחות, המניה עולה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-7.5%. 

להיות מספר שתיים: המאבק בין הערוצים 13 ו-14 עולה הילוך 
הישראלים כבר לא נדבקים למסך הטלוויזיה. האם זה סימן טוב?

בשנה האחרונה, המטרה החשובה ביותר של נטפליקס התמקדה בטיפול מעמיק בבעיית שיתוף הסיסמאות בקרב המשתמשים. החברה מסרה כי 100 מיליון משקי בית חלקו חשבונות ולא שילמו על חשבונותיהם. המשמעות היא שחברים ובני משפחה מחוץ לתא ביתי משותף השתמשו באותו חשבון נטפליקס, וכך למעשה ענקית הסטרימינג איבדה את הכנסות רבות ומנויים נוספים. החברה פעלה ברבעונים האחרונים לטפל בנושא על-ידי מנגנון שמזהה האם המשתמש צופה ממכשיר מחוץ לאקוסיסטם הביתי, שבולם את השימוש בחשבון. לאותם המשתמשים יש אפשרות לעשות חשבון נפרד או להיכנס כתת-חשבון בחשבון המקורי, שיעלה פחות.  

על-מנת לבחון האם נטפליקס מצליחה במשימת שיתוף הסיסמאות, יש לבחון את מספר המנויים של החברה. נטפליקס עדיין מעוניינת להראות שהיא מצליחה לצמוח ולגדול - וחסימת שיתוף הסיסמאות מגדילה את מספר המנויים של החברה.  

תחרות קשה במיוחד

מה שיכול לדחוף את קצב הצטרפות המנויים לפלטפורמה, זה דווקא מסלול הפרסומות שנטפליקס מציעה לצרכנים. אלה שלא רוצים לשלם מנוי מלא, ולא אכפת להם שהתכנים ילוו בפרסומות, יכולים לרכוש מסלול זול יותר. עם זאת, יש לומר שנטפליקס עדיין צריכה להוכיח שמשתמש במסלול זה שווה להם, והם מצליחים להרוויח עליו מספיק כסף. לפי הדוחות הקודמים, לנפליקס יש 247.15 מיליון מנויים. היום היא מדווחת על 260.8 מיליון מנויים.    

נטפליקס מתמודדת עם תחרות קשה במיוחד מול דיסני ו-HBO, וממשיכה לחדש את כמות התכנים שלה, ולפעמים גם על חשבון האיכות. נטפליקס ספגה מהלומות קשות במיוחד בשנתיים האחרונות ביחס לשווי השוק שלה, כשמחקה מעל ל-200 מיליארד דולר. כעת החברה עומדת על שווי שוק של 215 מיליארד דולר (עלייה של כ-15 מיליארד דולר מאז הרבעון הקודם), מתקנת לאט-לאט את הירידות הקשות ובעיקר מנסה להוכיח למשקיעים וול סטריט שהיא מטפלת בבעיות הקשות שלה. מאז הדוחות הקודמים שפורסמו, מניית נטפליקס עלתה בכ-40% עד לפרסום הדוחות.